Amerikanske babyklær

2019guttemamma

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen som vet om det går an å kjøpe disse type bodyer i Norge? :)

De er veldig vanlige å bruke i USA på nyfødte, men har ikke sett de i Norge. Fant på Etsy, men det blir fort 300 kr pr stk.

Google "newborn gown" og "knotted gown" så kommer det opp flere ulike typer og mønster osv :)
 

Vedlegg

  • 18Zoe_BBM_LeanneHaskinsPhoto_large.jpg
    18Zoe_BBM_LeanneHaskinsPhoto_large.jpg
    18,7 KB · Visninger: 59
  • littlemissdessa-snuggle-knotted-gown---Blush-Oatmeal-Stripe_1024x1024.jpg
    littlemissdessa-snuggle-knotted-gown---Blush-Oatmeal-Stripe_1024x1024.jpg
    17,9 KB · Visninger: 59
Har aldri sett sånn før.. syntes den så litt upraktisk ut. Blir vanskelig for baby å sprelle med bena om de er knytt sammen i bunn.
 
Ser ut som sånne soveposer til barn. Det finnes mange steder.
 
Jeg er nok ikke til mye hjelp , jeg hadde sånn til sønnen min men kan ikke huske hvor den ble kjøpt , husker bare at jeg elsket den :love017 han krøllet seg sammen som en liten ball inni der med sin egen kroppsvarmen, trygt og godt :flower
 
Har aldri sett sånn før.. syntes den så litt upraktisk ut. Blir vanskelig for baby å sprelle med bena om de er knytt sammen i bunn.
Veldig enkelt å skifte bleier osv med de. Man kan knyte den da de er nyfødt siden de er lange (ofte rekker de langt nedenfor føttene selv om de er knytt sammen). Da de blir større kan man la den være åpen i beinenda.
 
Jeg er nok ikke til mye hjelp , jeg hadde sånn til sønnen min men kan ikke huske hvor den ble kjøpt , husker bare at jeg elsket den :love017 han krøllet seg sammen som en liten ball inni der med sin egen kroppsvarmen, trygt og godt :flower
Jeg har så lyst på et par slike. Har flere venninner i USA som har nyfødte og de ser så fine ut. Forsøker å finne på nettet men finner kun på amerikanske nettsider :-/
 
Jeg synes de var ganske fine jeg, men hvor man kjøper en slik vet jeg ikke, dessverre.
 
Jeg har sett de på eBay, både fra Asia(billig) og fra UK(dyrere), men ikke her i Norge.
 
Sånn fant jeg i babyklærene som min eldste bror hadde for over 30 år siden.. Den er litt sånn frotté aktig. Populært på slutten av 1980 tallet :)
 
Back
Topp