Ambivalent !

Lilletass

Blir kjent med forumet
Hei alle dere flotte mammaer! Håper det kan være rom for en tråd som ikke bare er rosenrød i sus å dus ! Jeg har de siste dagene spesielt på kveldene fått "kaldeføtter" kjenner angsten for alt som har med graviditeten og gjøre kommer krypende under huden på meg. Alle potensielle situasjoner..hva, hvis, om .. orker jeg og starte på nytt? Gamle besteforeldre , store barn , 35 år og fått friheten tilbake.. hva er det jeg driver med lissom:sad002 vanskelig og skille på hvilke tanker og følelser som er preget av hormoner og hvilke som er rasjonelle . Dette med vanskelige følelser rundt graviditet skal ikke være tabubelagt :HeartbigredOm flere sitter hjemme med en vond klump i magen så er det fint å kunne "lufte" litt:Heartred

Vet du hva det synes jeg det er veldig rom for! Hos meg har jeg hatt litt slike tanker fram til i dag! Å få baby er jo ikke akkurat en liten sak så jeg tenker det sier seg litt selv å bli litt ambivalent.

Enig, har prøvet og lese litt på andre forum og ser da at det ofte blir litt dårlig stemning når det er snakk om tvil rundt graviditet. Kommer nok veldig an på hvor man er i livet :happy: Jeg skal på en samtale hos Amathea i dag å håper og komme ut av det med et lettere hjerte og sinn:love017 tenkte jeg ville dele fra et annet perspektiv. Hvordan er det med deg i dag? Hva tenker du om fremtiden ?

Enig, har prøvet og lese litt på andre forum og ser da at det ofte blir litt dårlig stemning når det er snakk om tvil rundt graviditet. Kommer nok veldig an på hvor man er i livet :happy: Jeg skal på en samtale hos Amathea i dag å håper og komme ut av det med et lettere hjerte og sinn:love017 tenkte jeg ville dele fra et annet perspektiv. Hvordan er det med deg i dag? Hva tenker du om fremtiden ?
Lykke til hos Amathea. Håper det kan hjelpe deg ved å si tankene dine høyt til noen andre.

Lykke til på samtale, håper det hjelper [emoji173]️

Jeg har for første gang bare positive tanker om denne graviditeten i dag, og det er så fantastisk godt. Jeg tenker at alt vil bli bra uansett, det har det alltid blitt!

Fullt lov å ytre sånne følelser og tanker også. Jeg har ikke dem samme følelsene selv nå, men forstår veldig godt man føler og tenker det. Det er en stor oppgave i vente og et stort valg, helt normalt å føle på kalde føtter.

Det må da absolutt være lov. Det å få barn er jo en big deal samme hvor naturlig det er, og er ikke en forpliktelse som man skal ta lett på. Jeg har vandret, og vandrer ennå mellom en veldig glede over helt uventet å ha blitt gravid noe jeg ikke trodde var mulig, og venter mitt første barn i alder av 40. På samme tid har min samboer to voksne barn fra før.

Vi hadde planlagt for og begynt på et liv med masse frihet, reising og opplevelser, men så ble jeg brått gravid. Det er ikke bare å snu tankene om å skulle tenke på alt det den lille vil ta med seg av forpliktelser og selvsagt kos og andre opplevelser. Men jeg vet nå som hun faktisk er i magen min så ville jeg ikke valgt noe annet og jeg er spent.

Enkelte dager gleder jeg meg masse, mens andre dager så syns jeg det er kjempe skummelt. Hvordan vil dette påvirke hverdagen vår og forholdet vårt. Hvordan blir det for henne å skulle være mer eller mindre "enebarn" som atpåkladd, og ha voksne foreldre. Jeg prøver å ikke tenke så mye, men det er nok enklere når man er yngre. Men merker at med tiden så har vi begge gradvis blitt vant til tanken og de skumle tankene er færre.... men det må være lov å tenke de. Betyr ikke at man bryr seg noe mindre.

Først! takk for støttende ord og at dere deler tankene deres:Heartbigred det er noe med og ufarlig gjøre tanker og fryk for alt som kan skje . Jeg har vært i samtale med en rutinert jordmor fra Amathea som har snakket med usikre damer og menn gjennom 7år. Det var godt og få sortert litt . Fortsatt usikker , men sikker på at når tiden er inne for og ta valget, så blir det rett. Lykke til alle sammen ! Godt å høre at gleden blir større og usikkerheten mindre når alt kommer til alt:Heartred

Først! takk for støttende ord og at dere deler tankene deres:Heartbigred det er noe med og ufarlig gjøre tanker og fryk for alt som kan skje . Jeg har vært i samtale med en rutinert jordmor fra Amathea som har snakket med usikre damer og menn gjennom 7år. Det var godt og få sortert litt . Fortsatt usikker , men sikker på at når tiden er inne for og ta valget, så blir det rett. Lykke til alle sammen ! Godt å høre at gleden blir større og usikkerheten mindre når alt kommer til alt:Heartred

Jeg har kjent på det samme. Det er ikke en planlagt graviditet. Min mann og jeg har hatt mange diskusjoner, hvor jeg har ønsket et barn til (har en fra før) mens han ikke ønsker flere. Så da jeg oppdaget at jeg var gravid var følelsene virkelig delt! Jeg har jo ønsket meg et barn til en stund, men vil jo virkelig ha barnefar med på laget. Å være i en situasjon hvor den ene ønsker og den andre ikke, er veldig tung.

Etter at du skrev dette innlegget, tok jeg kontakt med Amathea. Åh, hvor det var godt å snakke med de! Hun jeg snakket med, hjalp virkelig med å få sortere tankene mine og hjalp meg med å reflektere over situasjonen. Veldig kjekt at du delte dette her, så jeg også kunne få hjelp :smiley-angelic003

Så fint at du også fikk en god opplevelse av Amathea. Må si jeg ble imponert , ringte i dag tidlig etter og ha sett litt om stiftelsen på nett, kl 11.00 satt jeg i koselig lokale med en varm kopp kaffe og ei hyggelig klok dame uten tidspress, fordommer , helt objektiv og gratis! Håper du fikk god veiledning og at du og mannen din kommer frem til det beste for dere! lykke til:Heartred

Det syntes jeg absolutt burde være lovt, før det er realiteten. Selv har jeg tenkt akkurat det samme, selv om vi planla og bli gravid - hadde vi ikke startet prøvingen mtp at menstruasjon ikke var kommet tilbake ordentlig etter spiralen. Så det kom som et sjokk men selvfølgelig velkommen. Men deretter kommer tankene da det er en modningsprosess ❤<3

Back
Topp