Ambivalent til barn nr 2?

Jeg har kjempe lyst på nr 2 :P jeg skal bare ha to barn å tenker at det er fint om de er tette. Småen er nå 16 mnd. Å det hadde jo egentlig passa bra nå. Men jeg er blitt ganske stor etter fødsel å er ikke veldig fysisk sprek eller strerk. Å ser for meg at det å gå gravid nå ville vært ekstremt tungt og kanskje gått på helsa løs. Å vil jo gjerne kunne være en god mamma for han jeg alt har. Å jeg finner ikke helt energien i meg til å gjøre noe med det akkurat nå. Så får håpe at sommer og sol hjelper på litt :)

Jeg har ei på 6 mnd og hsr lyst på en til, og vil ha to tette! Så skal prøve å sikte oss inn på april/mai neste år... Da blir det 18-19 mnd mellom! ☺️☺️

Vi planla ca 3-3,5 års aldersforskjell. Første ble til på p-piller, så vi trodde det skulle gå greit å få til nr to. Men vi måtte til slutt ha hjelp med ivf og aldersforskjellen blir 6 år.

Uansett har jeg vært skikkelig dårlig med nr 2, noe jeg ikke var med nr 1. Så jeg er glad at storesøster er så stor og selvstendig nå likevel. Og hun gleder seg masse!

Ville bare si at det ikke alltid er sånn at det går som planlagt. Men man må jo kjenne på det selv, hvor tett man ønsker å få barna. :-)

Last edited:
Jeg har alltid ønsket meg to barn... Helt til jeg fikk nr 1... Da skulle jeg aldri ha flere barn, og kjøpte meg en valp- haha!! Men uka etter at valpen kom i hus, satt jeg helt uventet med en positiv test... Og etter å ha vent meg til det, så følte meg meg klar for nr to likevel. Det ble fire år mellom...

Det gikk ganske kort tid etter at nr to kom, at vi ble enige om at vi ønsket et tredje barn, men at de fire årene mellom barna var perfekt, så vi ville vente med prøving. Forskjellige omstendigheter og en operasjon gjorde at vi satt planene på vent et par år ekstra, dvs at det skulle bli seks år mellom mellomste og minste... Men den gang ei, jeg ble nok en gang uventet gravid, og nå blir det 4,5 år mellom mellomste og minste....

Er det 1 ting jeg har lært, at man har jammen ikke helt kontroll selv bestandig :)

Vi ville egentlig vente til første ble litt eldre, men da hun var rundt 9-10 mnd klarte vi ikke mere. Vi begge hadde så lyst på et ekstra barn litt tidligere enn antatt :P Nu blir storesøster 2 år til neste uke og lillebror er passert 3 mnd, og vi storkoser oss :)

Vi planla ca 3-3,5 års aldersforskjell. Første ble til på p-piller, så vi trodde det skulle gå greit å få til nr to. Men vi måtte til slutt ha hjelp med ivf og aldersforskjellen blir 6 år.

Uansett har jeg vært skikkelig dårlig med nr 2, noe jeg ikke var med nr 1. Så jeg er glad at storesøster er så stor og selvstendig nå likevel. Og hun gleder seg masse!

Ville bare si at det ikke alltid er sånn at det går som planlagt. Men man må jo kjenne på det selv, hvor tett man ønsker å få barna. :)

Gratulerer med nr 2 i magen :D

Nei, ikke alltid ting går etter planen... Men går an å tenke seg ca 4 år i mellom og starte prøvingen deretter, så kan det bli større eller mindre forskjell ;)

Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha to,til jeg fikk nr.1.Mannen vil fortsatt gjerne ha to,jeg orker ikke tanken engang:( Kanskje det endrer seg om noen år når de første månedene er glemt...

Back
Topp