Amaryllis, blomst

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor mange ganger kan den egentlig få blomst?

Altså, jeg kjøpte i år i likhet til de fleste andre år en amaryllis med 2 store knopper like før jul.
I år kom det brått opp en tredje stilk nåe de andre var ved å bli avblomstret, har aldri opplevd det før, så gøy tenkte jeg.
Nå er det like før den nye står i full blomst, og nede ved løken ser det nesten ut som om det kommer en til...

Hvor mange ganger kan man egentlig få ny blomst på den :P

Så det et dumt å kaste den da? Kanskje greit å potte om?
Jeg hadde min i mange år[emoji4] så den trenger ikke kastes nei. Klipp av bladene som kommer, da får den brukt "energien" på å lage blomst i stedet[emoji6]

Lurt å ikke vanne for mye når den ikke er i blomst også. Jeg glemte min bak tvn, trodde den var død egentlig. Og plutselig sto den i full blomst[emoji28] men slik er vel alle løkblomster. Bare den og orkidé jeg klarer å få til å blomstre igjen, ellers dør alt jeg har om hender[emoji28]

Lurt å ikke vanne for mye når den ikke er i blomst også. Jeg glemte min bak tvn, trodde den var død egentlig. Og plutselig sto den i full blomst[emoji28] men slik er vel alle løkblomster. Bare den og orkidé jeg klarer å få til å blomstre igjen, ellers dør alt jeg har om hender[emoji28]
Jeg har I alle fall ikke noe problem med å vanne for lite ^^

Back
Topp