Amalie's dåp...

suprAnirac

Forumet er livet
[:)]Da har vi endelig funnet en dato som oldeforeldre, besteforeldre,faddere og Espen er hjemme på.

Søndag 29. Oktober blir det dåp på lille Amalie.
Hun skal døpes i Tiller kirke, i Trondhjem.

Denna gangen tar vi de aller nermeste av familie, og vi blir da i underkant av 25 stk.
Blir nokså dyrt på hotell etc. og jeg får det ikke som jeg vill ha det!!![:@]
Så da tenker vi å leie lokale, pynte selv. etc.[&o]

Så vil dere være så vennelig å spandere noen tips på meg...
Tenker da på pynting, mat, bordkort, etc,etc,etc...

Vis frem bilder fra deres dåp da...[:D]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tenkte å bestille servietter med eget trykk http://www.noespesielt.no

Ingen?

Her blir det så enkelt at det er liksom ikke mye tips å gi. [:-]
Men de serviettene var virkelig fine. Blir helt lyseblåe servietter uten trykk her. Kjedelig men får så være!
Skal låne bord fra grendahuset og sette de i en hestesko i stua, men er usikker på om jeg skal lage bordkort. I såfall så må jeg hive meg rundt i dag!
Ikke har jeg laget sang til elsklingen min heller.... Er det veldig vanlig forresten? [&:]
Både min familie og min samboers familie er veldig stillferdige folk, så de foretrekker det slik.
Har bestilt koldtbord og dåpskake, og fått enkelte til å bake kaker.

Har kjøpt inn en del lys og dekorting som jeg skal pynte opp bordene med. På lørdag skal jeg kjøpe med litt blomster..

vi skal ikke ha sang.. hadde det ikke til othilie's dåp heller...

Gruer meg litt til pyntings, spes. Blomster. Der er jeg ikke flink... tips, anyone?

Jeg er en impuls-maker.. kommer til å pynte opp ettersom jeg ser det. Kan evt ta bilder og vise.
Blir ihvertfall mye lyseblått og hvitt her, men det er vanskelig å finne lyseblå blomster da, så det blir sikkert noen hvite.

jaaa ta bilder!! Da blir jeg gla!

Bytter bare ut blått med rosa jeg vettdu[;)]

Vi skal ikke ha dåp før 5.november så da har jo dere hatt deres før jeg får satt inn noe bilde! Men hos oss blir det omtrent som hos deg, Irene, vi skal bestille koldtbord og kake og så får jeg vel få sambo til å bake noen kaker. Gruer meg nesten litt til dåpen jeg, vi blir vel ca 16 stk med bare nærmeste familie, og siden hverken jeg eller sambo er herfra må jo alle ligge utenom 6 ligge over her også! Puh, tror det kan bli litt pesete, har nemlig en meeget spesiell svigermor....

vi hadde hvite duker...
servietter som var lilla og rosa...
små sommerfugler i papir i lilla og rosa som vi spredde utover bordet..
å mørkerosa roser sånn en i hver vase...

ikke så veldig bra bilde...men du ser ivertfall blomstene å sommerfuglene...

Gruer meg også, men er glad jeg slipper overnattingsbesøk. Alle både i min familie og i sambos familie bor i samme kommune som oss... Litt spesielt!!

[:)]ja det var smart med de blomsterne... Billig å... Men må ha en del slike vaser da...[8|]

Ops... vaser![&:]

hehe[:D] kom det noe godt ut av tråden min, ikke bare for meg da[;)]

Absolutt! Sitter jo her og skal få alt på plass til dåpen så den passa meg megabra. Kupper hele tråden jeg jo.....[8D]
Forslag til bordkort...anyone???[:)]

jeg skal kjøpe inn billige vin glass, som jeg maler inn navnet til den som sitter der. Ha litt bånd og perler som matcher fargene i dåpen, og binder det rundt stetten... Blir kjempe fint. Gjestene får med seg sitt glass hjem etterpå.[:D]

Hvis en ikke er mange, så trenger en ikke b.kort heller.

Får en ikke kjøpt b.kort i butikken + da?

Kan lage selv ved hjelp av sten, papir... Søk litt på nette kanskje?

Søkte litt rundt.. søskenbarnet mitt laga slike glass i bryllupet sitt. Kjempefine!
Skal ta en runde i morgen å se.

Når du maler glassene... brenner du dem etterpå?

i stekovn ja... da tåler de å bli brukt + oppvaskmaskin.

Jeg har maling, olje og alt det der, men mangler glass.... Men vet ikke om jeg tørr brenne dem.... Har aldri gjort det før. Pleide betale en glassbutikk , men de er nedlagt.

Back
Topp