Alzheimers...

mjauth

Elsker forumet
Er det noen flere her som har foreldre med alzheimers???

Hatt besteforeldre bare så langt.
Ellers så har jeg vært bort i det som hjelpepleier.

Forstår det slik at du har?
*klem*

ja, har en far med alzheimers...

ORIGINAL: mjauth

Er det kommet langt?

Det er  en tøff sykdom, når personen enno har klare øyeblikk.
Og en tøff sykdom for hele familien.
*klem*

huff det er slitsomt. har han netopp fått stilt diagnosen el , er det kommet langt? har ingen nære slekninger,men jobber med det så jeg ser litt hvordan det er.,men det blir jo noe helt annet å ha det så nært seg

ORIGINAL: Viksi.

Jeg har ingen nå i slekta, men jobber med det.

Samme her!!!

Pappa fikk diagnosen for ca 8 år siden, han blir 70 år i sommer. Har hatt en stor nedtur den siste tiden hvor han er blitt mye verre. Klarer ikke de  letteste ting lenger, dattra mi har et spill som er fra 3 år og oppover som han heller ikke klarer. Han skorer heller ikke så høyt på diverse tester. Ligger kanskje litt under halvparten. Får bare håpe han holder seg stabil fremover da... Det er en tøff diagnose både for han og oss pårørende!

Går det an å teste om man kan få det[&o], vet du er disponert gjennom arv å sånt... Vet ikke om jeg tørr å testes jeg, bedre å ikke vite!?

Pappa fikk diagnosen for ca 8 år siden, han blir 70 år i sommer. Har hatt en stor nedtur den siste tiden hvor han er blitt mye verre. Klarer ikke de  letteste ting lenger, dattra mi har et spill som er fra 3 år og oppover som han heller ikke klarer. Han skorer heller ikke så høyt på diverse tester. Ligger kanskje litt under halvparten. Får bare håpe han holder seg stabil fremover da... Det er en tøff diagnose både for han og oss pårørende!

huff stakkar deg,sannelig ikke godt å se pappan sin slik.det ble ikke oppdaget så tidlig at medisin klare å stagnerer det litt da..(trenger ikke svare hvis du ikke vill)

Går det an å teste om man kan få det[&o], vet du er disponert gjennom arv å sånt... Vet ikke om jeg tørr å testes jeg, bedre å ikke vite!?

skjønner godt du ikke vill ta en test el noe. i slike tilfeller å så ung som du er så ville heller ikke jeg ha tatt noe test å fått vite at jeg kommer til å utvikkle en så grusom sykdom om så å så mange år..da er det bedre å ikke vitte å leve livet nå. 

Jo, han har gått på medisin i snart 8 år nå, og har hadd en god periode. Men har hatt en sikkelig nedtur om en kan kalle det det den siste tiden. Ikke noe morsomt å se faren sin visne bort nei! men jeg syns så synd i mamma, det er ikke greit å være henne heller.

jeg har en morfar med alzheimers/demens

Back
Topp