Alvorlige søvnforstyrrelser

Amy09

Gift med forumet
Noen som lider av søvnforstyrrelser? Evt hvilke?

Hva har du prøvd for å gjøre noe med det? Hva har virket/ikke virket?

Jeg sliter med forsinket søvnfase syndrom, og sliter med å finne ut hvordan jeg skal løse det. Har sovet en skikkelig natt (mellom 00.00-06.00) på 14 dager nå og begynner å bli rimelig utkjørt.Sover kun 2-3 timer tidlig på morgenkvisten i løpet av et døgn. Har hatt dette lenge, men først nå etter at jeg fikk barn, det ble et kjempeproblem.

Håper virkelig å høre fra andre som sliter med søvn[:)]

ORIGINAL: Amy09

Noen som lider av søvnforstyrrelser? Evt hvilke?

Hva har du prøvd for å gjøre noe med det? Hva har virket/ikke virket?

Jeg sliter med forsinket søvnfase syndrom, og sliter med å finne ut hvordan jeg skal løse det. Har sovet en skikkelig natt (mellom 00.00-06.00) på 14 dager nå og begynner å bli rimelig utkjørt.Sover kun 2-3 timer tidlig på morgenkvisten i løpet av et døgn. Har hatt dette lenge, men først nå etter at jeg fikk barn, det ble et kjempeproblem.

Håper virkelig å høre fra andre som sliter med søvn[:)]

Det har jeg aldri hørt om..Hadde vært fint om du kunne fortalt ltt om det[:)]

jeg lidet av søvnforstyrrelser når jeg slanket meg (2år) ..jeg hadde tidligoppvåkning..og vandret rundt hvileløst liksom, mistet litt av logikken i hjernen min,og jeg gikk på autopilot,og jeg brant meg ut-kollapset en dag..
Men grunnen til det fant jeg ut idag, det var visst pg.a jeg la meg på tom mage,og kroppen prøvde å fortelle meg at den hadde kanskje gått tom for "energi" ...søvnen min kom alttid tilbake når slankefasen var ferdig... men som sagt det mønstret skjønte jeg idag..

Det har jeg aldri hørt om..Hadde vært fint om du kunne fortalt ltt om det[:)]

Forsinket søvnfasesyndrom kjennetegnes av at hele søvnfasen er forskjøvet til et senere tidspunkt enn normalt. Ved denne lidelsen er det vanskelig å sovne om kvelden, og man ligger gjerne våken til klokken to eller senere.

Jeg har en "tyngre" grad av dette.

Jeg har hatt 2 perioder med Imovane innsovningstabletter, de fungerer der og da. Etter en "kur" på 10 tabletter er det rett tilbake til mitt eget søvnmønster. Ser ikke på langtidsbehandling med sovemidler som noen løsning.
Jeg har hittill også prøvd Melatonin-tabletter, virker ikke på meg. Da mener de det heller ikke vil virke med lysbehandling.
Har skrevet søvndagbok, for å prøve å finne ut om det er psykiske årsaker til at jeg ikke får sove, uten at legen kunne si noe ut fra det.
Er henvist til St.Olav`s søvnsenter, men lang venteliste. Skal forsøke psykomotorisk fysio og akupunktur og har fått "kjøreregler om leggetid, ståopptid, soverom kun for søvn etc...

Som jeg missunner de som sovner straks de legger hodet på puta[:)]

Back
Topp