Alv eller fe?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg skal på temafest på lørdagen, vi må alle kle oss ut som noe som begynner på vår forbokstav.
Jeg må altså finne noe på A. Jeg googlet litt, og ble glad da jeg kom på alv! Nå er jeg mer usikker igjen da,
for jeg har vel blandet det sammen sammen med fe. Ut fra det jeg har googlet har jo ikke alver vinger, men de har spisse ører osv, litt LOTR egentlig. Jeg tenkte å bruke vingene som frøkna hadde til barnehagekarnevalet, og ellers et kort skjørt som er høyt i livet (gir meg laaange bein) og høye sko, og sminke store øyne og mye glitter.

Duger det, selv om det ikke er helt korrekt alv? Hadde vært gøy å få bruke det antrekket jeg ser for meg (har ikke brukt det før, har tidligere vært for smått), og ha en anledning til å bruke veldig markert sminke og falskvipper. ^^

Last edited:
Jeg ser ikke noe galt i det, man ser jo ofte alvefigurer med vinger. Om det er korrekt eller ikke vet jeg ikke, men om du har et kostyme klart så syns jeg du skal gå for det :-)

Det er det jeg også tenker, og jeg tror ikke noen kommer til å arrestere meg så veldig på det, for alv og fe brukes jo mye om hverandre på norsk iallefall. Skulle bare hatt sånne falske ører, men vet ikke om jeg får tak i det til lørdag.

Når jeg googler alv får jeg opp mange bilder med vinger ( og spisse ører), så ser ingen feil i ditt kostyme :)

Når jeg googler alv får jeg opp mange bilder med vinger ( og spisse ører), så ser ingen feil i ditt kostyme :)

Jeg ser at det skjer når jeg søker på norsk ja, på engelsk ser det ut som det er et større skille. Men jeg går for det! Jeg vil ha glitter og falskvipper. :D

Hvis du bor i Oslo eller i nærheten så er det en butikk som heter Standard i Øvre Slottsgate som har alt mulig rart til utkledning, jeg har kjøpt sånne ører der før :-)

ingen slike butikker i mils omkrets. Måtte da ha bestilt på nett, og da vet jeg jo ikke om jeg får det til lørdag uansett, så jeg får klare meg uten. :)

Last edited:
Back
Topp