altså

4xS

Forumet er livet
VIP
selvom mange av dere er suuperstolte over å ha fødet ungene deres ut den vaginale veien, så går det faktisk ann å respektere de som var så uheldige å ikke få til å få ungen ut den veien!

greit det er en stor bragd å føde vaginalt, og det er så mange som absolutt har sinsykt lyst til å føde vaginalt, men som pga store barn, trange bekken, seteleie, morkake foran åpningen osv osv ikke får det til! og det gjør vondt! [&o]

så vær grei å ikke sleng ut "når noen bare løfter ungen ut av deg så har du ikke født vettu" og lignende setninger, for det er faktisk mange som ville gjort hva som helst for å føde vaginalt og som tar seg veldig nær av sånne utsagn!

Hva!? Jeg er veldig glad jeg slapp å ta keisersnitt for det syns jeg høres veldig tøfft ut. Det tar jo så mye lenger tid å komme seg på etterpå har jeg hørt. [&:] Så at noen påstår at det er "lettt" høres da helt feil ut...

Føler absolutt at jeg har fødd jeg selv om min lille datter ble "dratt ut av meg". Og hadde den ikke det så hadde hverken hun eller jeg levd i dag. Og det er vel en større bragd det!!!

Dessuten elsker vi som har fødd våre barn med keisersnitt like mye som dere som har fødd barna vaginalt!

ORIGINAL: Kriswizz

Hva!? Jeg er veldig glad jeg slapp å ta keisersnitt for det syns jeg høres veldig tøfft ut. Det tar jo så mye lenger tid å komme seg på etterpå har jeg hørt. [&:] Så at noen påstår at det er "lettt" høres da helt feil ut...

Sign!!!!
Jeg sa bare at jeg mener at man kun har født hvis man har født vaginalt. Men aldri noe om at vaginalt er bedre enn ks eller a det er lettere!
Jeg vil føde vaginalt jeg syns det høres kjempe tøft t md ks

Amen og Halleluja!

Jeg har aldri påstått noe sånt.. (regner med du trekker tråder til "å føde" tråden min her nå)... Poenget var bare definisjonen av uttrykket... Ks, vil jeg tørre å påstå, er jo en mye større belastning på både kropp og sinn.. All ære til dere ks-mammaer[:D]

ORIGINAL: Lady Dada

Jeg har aldri påstått noe sånt.. (regner med du trekker tråder til "å føde" tråden min her nå)... Poenget var bare definisjonen av uttrykket... Ks, vil jeg tørre å påstå, er jo en mye større belastning på både kropp og sinn.. All ære til dere ks-mammaer[:D]

er ikke ment til deg direkte [:)] men ble inspirert av tråden din da jeg merka tårene presse på og så at andre også ble såra

hellt enig..

hva grunner folk har fått sitt ks, skal vel andre dritte i, og man kan vel klare å holde kommentarene sine for seg selv!!
er ikke "lett" å ta et ks!! tok meg lengre tid å bli 100% igjen etter ks mitt en mine vaginale fødsler.-...

ORIGINAL: 3xS

er ikke ment til deg direkte [:)] men ble inspirert av tråden din da jeg merka tårene presse på og så at andre også ble såra

Det var virkelig ikke meningen altså.. *klemme på*

takk for klem [:)] er et sårt punkt for mange det der, og det skader ikke å trå varsomt og respektere hverandre [:)] (mener ikke at du har gjort et overtramp og ikke respekterer folk, men flere i tråden var litt stygge syns jeg)

Jeg kan jo være enig i at når noen sier fødsel så er kanskje ikke keisersnitt det første jeg tenker på, men likevel, alle barn har jo blitt født, samme hvilken måte de kom ut på.

takk for klem [:)] er et sårt punkt for mange det der, og det skader ikke å trå varsomt og respektere hverandre [:)] (mener ikke at du har gjort et overtramp og ikke respekterer folk, men flere i tråden var litt stygge syns jeg)

Ja, helt enig.. Men slik er det her inne dessverre..
Hvis man skal "slakte" de som måtte ha ks, så kan man jo ta med de som måtte ha epidural eller annen form for smertelindring eller hjelp (vakum eller tang) i samme slengen da.. Da skal man nok se at pipa får ei annen låte[8D]

Min gutt ble forløst med tang, og den første tiden etter fødsel svarte jeg faktisk når folk spurte om når han ble født, at han ble forløst med tang kl. 13.38.. [&:][;)]

For meg er det barnet som er født med ks også født, kvinnen har vært i fødsel om det etter mange timer bla haste ks, men hun har ikke født når ikke barnet er kommet ut vaginalt. Det er min mening, men jeg er åpen for at andre mener noe annet..

Når det gjelder det om hva som er vondest eller ikke så har jeg iallefall registrert at det er de som har hatt ks som skal prøve å heve seg ved å få det til å virke som at den løsningen de fikk var den verste og den vondeste, men likevel så skal de ha det neste gang, men det er forsi legen vil at de skal det blablabla...Jeg blir provosert når det sies at det gjenstodd bare å presse ungen ut.. Hallo den pressinga var det vondeste med hele min fødsel, holdt på i over 1 time og presset nesten øyeeplet ut av hodet så da gidder jeg ikke at noen skal bagatellisere min smerte..

Jeg prøver å si i alle tråder som handler om denne sammenligning og kampen om å være den som har gjennomgått og tålt mest for å sette sitt barn til verden.. At det VIKTIGGSTE er resultatet og ikke hvordan vi kom i mål. Vi er forskjellige og har forskjellige smerteterskel og hvordan vi opplever å føde eller å ta ks er ikke likt for alle. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er verst og ikke betyr det noe i lengden heller..

Jeg har gjort begge delene og kan med hånden på hjerte si at KS var mye verre. Tok jo så lang tid å komme seg, fikk blodforgiftning og gikk som en krok ei uke.....

I ettertid føler jeg at begge delene er likeverdige "fødsler" [:)]

Jeg ser IKKE ned på de som har tatt KS på noen som helst måte.
Det er ikke en enkel utvei!

Er personlig veldig glad fordi jeg slapp det, fordi det skremmer meg.. og jeg tror det er mye værre enn vaginalt!

Jeg har gjort begge deler en vaginalt og en hastekeisersnitt. Mine minner etter keisersnittet er myyyye bedre enn etter vaginale fødsel. Ungen kom frisk som en fisk ut og alt gikk strååååålende. Det er det viktigste for meg.

Back
Topp