Altfor mye motstand...

Nickname92

Andre møte med forumet
Jeg har et stort problem.. Jeg får altfor mye motstand fra min far og bf's mor, som rotter seg sammen å prøver å presse meg til abort.. Jeg er 21 år og bf er 19, så jeg kan godt forstå at de er bekymret da han er veldig umoden.. Men alikavel, synes jeg ikke det er riktig at de presser meg til noe jeg ikke vil... Hadde en MA i Mars, etter at moren hans hadde en lang tale, jeg lot meg rive med, hun hadde jo gode poeng. jeg har ikke en jobb eller utdanning og får arbeidsavklaringspenger. Så tok et valg jeg angrer meg ihjel på, og nå er jeg gravid igjen. Det var ikke planlagt, men jeg sliter med tanker på enda en abort, tror ikke jeg kunne levd med det, spesielt ikke etter at vi var på ultralyd.. Bf har også tatt moren sin side og vil ikke støtte meg. Jeg begynner å lure på om det er det eneste riktige? :( Jeg trenger noen gode råd/ord hvis noen vil si sin mening! :)

Å være alenemor er ingen enkel jobb , men heller ike umulig. Det blir igrunn så vanskelig som du selv gjør det.. du fpr god støtte fra staten bpde ift til penger. Støtte/prioritering ift barnehage. Hjelp til evt. Etterutdaning. Og å skaffe srg en jobb senere er ikke vanskelig ( det gjelder bare å ikke være for kresen)

Og man angrer ikke på et barn man får, det man angrer på er de man ikke får.

Lytt til magefølelsen, og drit i andre. De blir glaf i barnet de også npr de har fått fordøyd det litt :-)

Men når det er sagt, så burde du ha hørt heller på generelle forum, for temaet selvbestemt abort på et frisk foster støter veldig mange ( da det er veldig mange her som har mistet, og gått igjenom aborter både tidlig og sent, der de ikke hadde hatt noe valg)..

Men jeg ønsker deg lykke til :-) håoer for guds skyld du ikke lar deg overtale :-)

Og det ER lov å ta kontaky med en helsesøster / jordmor å snakket litt med dem

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

du skrev: "tror ikke jeg kunne levd med det"
jeg antar du allerede vet svaret men ønsker støtte..
Av observasjoner jeg har gjordt over damer her på forumet som har mistet (har vært et år på "prøvere" og også mistet noen på veien under terminforumer)
Om man mister i uke 4+1 eller 11+5 eller 20+3 så er oppfatningen lik hos alle.. -Det er en liten skatt, et yndig lite menneske og et uerstattelig vesen som har gått til grunne.. Sorgen er dyp og bunnløs..
Snakk med jordmor -hvis det er vanskelig, skriv et brev og ta med til henne..

Du har jo allerede tatt et valg, og det er derfor du føler at det blir så feil å bli presset til det motsatte.

Da jeg som 20 åring ble gravid med min første, så snakket ikke min mor til meg i løpet av hele svangerskapet, hun var så skuffet over at jeg 'ødela' livet mitt. For hun hadde ødelagt sin karriere med å få meg tidlig. Da barnet ble født, ble hun verdens beste mormor!!! I dag har jeg både juridisk utdannelse, og en bachelor i økonomi, og har en særdeles bra jobb, så jeg viste de til gangs at det ikke var snakk om å ødelegge noe som helst! Jeg fikk bare 1 ekstra (faktisk 2 stk) med meg på reisen.

Om du velger abort, så må du akseptere det og ikke dvele med det resten av livet. Jeg vet at for meg var det aldri et alternativ. Våre barn er våre evige liv, og kun gjennom den kjærlighet vi gir de, vil vårt evige liv føres videre- Jeg forteller mine barn hver dag hvor glade jeg er i de og hvor vakre de er. For de er jo verdens vakreste og jeg elsker de mer enn selve livet!

Her ville bf at jeg skulle ta abort, men for min egen del ble det helt feil. Det er ingenting som kan forsvare en abort. Det at timingen er dårlig blir en spinkel grunn til å ta abort spør du meg.. OG jeg kjenner flere som har tatt abort av den grunn at det ikke passa seg akkurat da, og de sliter veldig med dette i etterkant. En abort er et stort valg, og ikke noe man skal inngå i kompromisser.. man må virkelig ønske det selv for å kunne takle det senere i livet tenker jeg.. så jeg anbefaler deg å undersøke mulighetene du har og ta det valget som du selv mener er best for deg selv. Ikke ta hensyn til hva alle andre mener. Din kropp, ditt barn og din fremtid :)

Back
Topp