"Alternative" stellebord

MarsMamma2015

Betatt av forumet
Vi har irriterende nok ikke plass til stellebrd (sånn med skuffer/hyller under, stellematte på toppen) på badet vårt, så alternativet kan være å ha et slikt som man monterer på badekaret (blæ, jeg vil ha vanlig stellebord..). Det ene er at jeg ikke kan finne særlig utvalg, i tillegg til at det blir tungvindt med at klær og annet nyttig må være 2 skritt unna stellebordet.. Hvordan løsning skal dere ha? :)

Ser ut som vi må ha samme løsning her også :( har ikke fått sett på utvalg ennå, så jeg tar også gladelig imot tips :)

Jeg gar stellebord på rommet til mini, kommer til å fortsette med det. Er egentlig stellematte oppå kommode.

Vi har stellebord som henger på veggen som vi kan slå sammen. Fungerer utnerket. Har slt av stelleprodukter/bleier i det. Også har vi kommoden med klær på soverommet:)

Har dere vaskemaskin på badet da, som dere bare kan legge en stellematte oppå? =)

Vi har heller ikke plass til vanlig stellebord på badet, alternativene våre er også enten oppå badekaret eller hengende på veggen, men usikker på om veggen holder. Har ingen plass å gjøre av klærne med stellebord på badekaret. Så tror vi skal lage benk på vaskerommet med stellematte, stamp, hyller og kurver. Har varmekabler der så det blir god temperatur :) må enest ordne vasken skikkelig så den er grei.

Jeg driver å leter etter et av gamle typen. Kommode, med matte og badekar..
Synes ellers at det finnes mange fine vegghengte, husker at lillebroren min hadde et slikt, og det var god plass inni til alt av stelleprodukter. Er ikke så lett å skulle velge..

Med største så stelte vi på gulvet. Hadde stellebord i starten, men ble redd da gutten snudde seg på stellebordet bare 14 dager gammel! Ble redd for at han kunne falle ned. Han hadde kolikk og låsninger så det var nok et kjempemageknip! Fra da stelte vi på gulvet, det gikk helt fint med stellematte der. Denne gangen blir det stellematte på vaskemaskin.

Jeg gar stellebord på rommet til mini, kommer til å fortsette med det. Er egentlig stellematte oppå kommode.

Og det funker strålende med tanke på at det ikke er tilgang på vann? Vi har soverom i andre etasje (bad i første), så instinktivt tenker jeg at det blir litt for tungvindt.

Vi har stellebord som henger på veggen som vi kan slå sammen. Fungerer utnerket. Har slt av stelleprodukter/bleier i det. Også har vi kommoden med klær på soverommet:)

På veggen på badet? Vi har faktisk ikke noe vegg til å henge opp på. Enten er det baderomsinnredning, vindu, toalett, dusk eller badekar i veien ;)

Vi har heller ikke plass til vanlig stellebord på badet, alternativene våre er også enten oppå badekaret eller hengende på veggen, men usikker på om veggen holder. Har ingen plass å gjøre av klærne med stellebord på badekaret. Så tror vi skal lage benk på vaskerommet med stellematte, stamp, hyller og kurver. Har varmekabler der så det blir god temperatur :) må enest ordne vasken skikkelig så den er grei.

Nei, det er klærne jeg også ønsker å ha i nærheten, men mulig det ikke er veldig nødvendig..? Men det er en mulighet vi også har, for har "vaskeromdel" på badet hvor vi kan bruke den benken som er der. Det blir litt klønete og trangt, men det står mellom den løsningen eller oppå badekaret, tror jeg..

Med største så stelte vi på gulvet. Hadde stellebord i starten, men ble redd da gutten snudde seg på stellebordet bare 14 dager gammel! Ble redd for at han kunne falle ned. Han hadde kolikk og låsninger så det var nok et kjempemageknip! Fra da stelte vi på gulvet, det gikk helt fint med stellematte der. Denne gangen blir det stellematte på vaskemaskin.

Oi! Skjønner skrekken! Gulvet er forsåvidt alltid en mulighet, når det gjelder oppå vaskemaskinen tenker jeg "stakkars lille nurk som må stelles i det bråket" (her går i alle fall vaskemasinen ofte!), men jeg er nok bare førstegangs og usikker på alt, kan jeg tenke meg ;)

Nei, det er klærne jeg også ønsker å ha i nærheten, men mulig det ikke er veldig nødvendig..? Men det er en mulighet vi også har, for har "vaskeromdel" på badet hvor vi kan bruke den benken som er der. Det blir litt klønete og trangt, men det står mellom den løsningen eller oppå badekaret, tror jeg..
Ja, man må jo vurdere om en ønsker å ha klær i nærheten, men det er kanskje ikke et must. Vi får bedre plass med vaskeromløsningen :) og så blir det kortere til vask, mens barekaret er i andre enden av rommet så blir litt mer knotete. Greit å ha flere alternativer da ;)

Vi kommer til å kjøpe en stor plastboks på IKEA til klær og utstyr, og ha denne oppi badekaret, dyttet under stellebordet.

Og det funker strålende med tanke på at det ikke er tilgang på vann? Vi har soverom i andre etasje (bad i første), så instinktivt tenker jeg at det blir litt for tungvindt.

Jeg fikk et system med to bokser vann, og en bunke kluter og noe oljer jeg bruker til bleieskift. Ene olja var antibaktriell så klutene lå bare i boksen til jeg skulle kjøre en maskin med håndkler. Litt tungvint når jeg skulle ta kveldsvasken, men da hadde jeg bare en isboks med vann som jeg tok med.Så klart ville det vært mindre tungvint å ha stelleplassen på bade, men det er det ikke mulighet for her. Da måtte vi finne en annen løsning. Nå er det en vane og noe jeg ikke tenker over.

foreløpig så blir det samme løsning som dere. men vi må pusse opp badet etter hvert pga vannskader, så da blir badekaret fjerna og badet (forhåpentligvis) utvidet :-) så da blir det bedre plass og bye bye til badekarstellebord :-)

Back
Topp