Alternative jule gaver

Mrs b

Forumet er livet
VIP
har tenkt masse på dette i år g tenkte jeg skulle gi di voksne i familien en alternativ gave i år.

vi kjøper alikevel bare noe di egentlig ikke trenger.....[8|]

men så vil jeg har dere mening,hva syns dere om et fint kort fra unicef,der di "kjøper" en bestemor.altså er med på å støtte hardt arbeidene bestemødre.

Helt ærlig nå jenter.......??jeg hadde blitt veldig glad hadde noen gjort det med "min"julegave.da jeg syns å bruke mange mange tusen på julegaver er tull når så mange andre i verden trenger di så sårt mye mere en oss!!

http://shop.unicef.no/alternativegaver/index.cfm

Det syns jeg er en knallbra ide! Syns julegavestyret går over stokk og stein for mange og man ender bare opp med å få tull man ikke trenger.
Jeg ville nok også heller ha gitt eller fått noe slikt istedet for enda en lysestake eller et fat eller nye håndklær eller en stygg pyntegjenstad som noen har kjøpt bare for å å ha kjøpt noe[&:]

det er jo kjempebra! jeg hadde blitt glad for slike gaver, hvertfall..

ORIGINAL: merete_80

Vi har kjøpt slike gaver de siste årene. I år er 3. året vi har gjort det. Første året kjøpte vi gjennom Plan, da får man en symbolsk gave på det man har kjøpt.

I år har vi kjøpt en del a gavene til Unicef (blant annet den håndmalte julekulen har vi kjøpt 7 av, en fin gave istedenfor vinflaske). Til bestemødrene våre har vi kjøpt "kontantstøtte til bestemødre", vet de setter pris på det. I tillegg får de et bilde av oldebarnet.

Jeg har skjønt at ikke alle setter pris på slike gaver, "for de vil selv velge hva de støtter". Blant våre venner og familie er heldigvis ikke en slik holdning utbredt.

ja tenkte gså m di skulle få et lite bilde av jentene,selvom flere i familien har bedt om bilde stopp[:D]blir litt mye med bilder av barna hvert år liksom[:D]men tenkte å kjøpe med blomst eller konfekt.

er så lei av å rbuke penger på masse tull sm di ikke trenger!

ORIGINAL: Kittekat

Jeg ville mye heller hatt det enn en slik bodylotion-pakke fra Lindex. Syns at de er mer "personlige" og "ekte" enn slike gaver man har kjøpt bare for å ha kjøpt noe.[:)]

jeg leste...jeg ville mye heller hatt en bodyltion pakka fra lindex,[:D]javel tenkte jeg.[:D][:D]

jeg kjøpte slike gaver til ALLE for to år siden. Da kjøpte jeg kyllinger, geiter, trær og minigriser[:)] Kjøpte i en slik prisklasse at jeg i tillegg til den gaven kunne legge til en liten ting. Dette er type gaver JEG kunne tenkt meg, og jeg syns derfor det er en fin ting. Mottakelsen var litt så der så der. De fleste takket og sa det var en lur gave, men jeg tror kanskje noen ble litt skuffet uten at de turte å si det. Men jeg bryr meg ikke så mye om det. JEG syns fortsatt det er en fin gave, og har etter det fortsatt å gi litt slike gaver, spesielt når jeg skal finne gave til noen som har alt og som kjøper alt de ønsker.

Back
Topp