Alternativ til Sandnes merinoull

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Noen som har noen gode alternativ til dette garnet? Skal være genser til voksne, og på jakt etter om det er noe som er litt rimeligere ☺️
 
Da ville jeg sett på sandnesgarn smart som er litt rimeligere, eller to tråder alpaca fra drops.
Vikinggarn har nok også noen rimeligere alternativer, men ingen erfaring med det selv.

Eneste jeg virkelig fraråder er drops merino extra fine da det siger utrolig mye og blir slaskete i bruk.
 
Da ville jeg sett på sandnesgarn smart som er litt rimeligere, eller to tråder alpaca fra drops.
Vikinggarn har nok også noen rimeligere alternativer, men ingen erfaring med det selv.

Eneste jeg virkelig fraråder er drops merino extra fine da det siger utrolig mye og blir slaskete i bruk.
Takk for tips ☺️
 
Strikkezilla har fin oversikt over ulike garn med samme strikkefasthet:happy:
 
Woolevo Soft Merino da? :) Fåes kjøpt hos Garnius.
 
Woolevo soft merino er et veldig mykt og godt garn å strikke med, men jeg har ikke strikket plagg til voksne med det så kan ikke si hvordan det holder seg.
Sterk fra du store alpakka og Natural lanolin wool fra dale garn er jeg fornøyd med som har samme strikkefasthet, men så er ikke det merinoull igjen da:hilarious: vanskelig det der:joyful:
 
Viking merino syns jeg er veldig lik!

Drops merino extra fine blir veldig løs... Et alternativ der, som er billig, er 2 tråder drops baby merino :)
 
Back
Topp