Alternativ til Cherrox?

• Trådstarter Trådstarter *prøvedokka*
  • Opprettet Opprettet
P

*prøvedokka*

Guest
Jeg har vært og sett på cherrox til snuppa, men er veldig usikker på om jeg skal kjøpe dem. Jeg har sett på flere ulike merker, og alle er dønn stive.
Hvordan skal de små klare å gå med dem i det hele tatt?
I skobutikken svarte hun bare at de ikke klarer å gå noe særlig i dem- at de bare blir sittende på bakken. Og det er jo ikke noe særlig da, for da blir de jo veldig kalde.

Jeg har tenkt å kjøpe et par goretex-støvler og et par Sorel-støvler til vinteren, men hun trenger jo noen overgangsstøvler. Det er mye regn og slaps i Fredrikstad på høsten/vinteren så jeg vil tro at noe vanntett trengs.

Noen tips om alternativer eller et merke som er mykere i såla enn andre?

Vi har viking goretex og jeg synes de er stive, men snuppa reker avgårde alikevel [8D]
Har tenkt å gå å kikke på sorel jeg og, vet du hvor langt ned de går i str?

Viking vinterstøvler!!! Det er det beste! Impregner dem, og de holde vannet ute 100%.

Alternativt kan du prøve Muck Boots (Dock Boots). Vi har de til jenta våre, og har også slike selv. De er helt supre!

Synes også de var veldig stive.
Skal kjøpe Reimatec støvler i dag, salg på Coop Obs [:)]

cherrox er vel ikke akkkurat anbefalt på så små!
her kjøper vi heller gode goretex-støvler!
han har ecco-goretex høstsko nå! og han eeeelsker vanndammer!! blir aldrivåt i de[:)]
så blir nok ecco-goretex vintersko også

ORIGINAL: *Carrie*

Alternativt kan du prøve Muck Boots (Dock Boots). Vi har de til jenta våre, og har også slike selv. De er helt supre!

De har vi og kjøpt og er kjempegode. hun elsker og gå i de.

De tåler -15 grader og koster 199,- på Coop Obs.

Da ble det Viking termostøvler på snuppa. De var faktisk gode å få på og fleksible foran. Hun løp rundt med dem i stua i sta, så da skal hun vel klare å gå med dem ute også.

Det blir goretex-vinterstøvler etterhvert. Venter på Foreldre og barn-bladet. Det som kommer nå har test av vinterstøvler og -dresser[;)]

Jeg tror iallefall den ene typen Sorel begynner på lav størrelse. Er flere typer av dem. Søsteren min sier iallefall at de er gode og varme, selv på ungene hennes som har kalde føtter[;)]
Det ser ut til at de starter på størrelse 24, og da er de 13 cm. Fra str. 25 (14cm) er det bedre utvalg[;)]
http://www.flust.no/klaer-og-sko/barn/sko-og-stoevler/sorel-snow-commander-toddler-stoevel/
http://www.flust.no/klaer-og-sko/barn/sko-og-stoevler/sorel-super-trooper-stoevel/

Har dock boots og cherrox som ikke heter cherrox, de vi har er laget av viking.. litt lavere i skaftet og mini spoler avsted uten problemer..

til vinteren har vi et par friends-støvler som har fått en real dose impregnering og så skal han få viking gore-tex, for de har jeg alltid vært fornøyd med.

Back
Topp