Alternativ til blomsterkasse...

Hocapontas

Elsker forumet
Har fundert på dette i mange år, men det er liksom ikke blitt noe med meg og jeg har heller ikke fått letet så veldig. Men har noen tips til alternativ til slike tyyypiske blomsterkasser i plast/smijern til å henge på gelenderet på veranda etc?
Begynner å bli ganske lei dem, synes de er litt gammeldagse på en måte- føler meg litt ferdig med dem.
Men vi har et langt gelender mot hagen, som jeg til nå likevel har hengt et par blomsterkasser på i hvit plast m/ svart smijern rundt.. Bare blitt sånn! Bedre enn ingenting, liksom..

Har sett noen kasser i gråmalt kjeramikk eller noe, men de har ikke vært til oppheng- og det blåser ofte ganske kraftig her- så er ikke så sikker på at jeg tørr å bare sette noe oppå gelenderet uten at det festes på noe måte..

Dytter på denne[:D]

Man får jo kjøpt mye som kan henges på vegg..endel har en rund traktfassong med stativ å sette den oppi og klar til å henges på vegg..men den kan jo også festes på rekverket,,sette noen bortover i ulike høyder f.eks (men ikke lavere enn at man får plukket av døde blomster og vannet) Får de i ulike størrelser også, og så er de ganske dekorative å se på..

jeg har sett at noen har hatt flettekurger istedenfor den tradisjonelle plastboksa med smijernstenger[:)][:)][:)] det var ganske stilig!

Jeg har noen kjempefine i sink. KJøpte de på indiska for to år siden, men jeg tror de hadde de i fjord også. Da kommer de sikkert til våren også. Fått masse skryt for de..

ORIGINAL: Kattepus

Jeg har noen kjempefine i sink. KJøpte de på indiska for to år siden, men jeg tror de hadde de i fjord også. Da kommer de sikkert til våren også. Fått masse skryt for de..

Hm... det hørte litt stilig ut- og ganske passende til vårt hus, som er mørkt grått med hvitt rundt vinduene.. Viktig at det må matche også- ingen terracotta etc her nei, f.eks [:D]
Mørk brunt stæsj kàn kaaanskje gå, men da helst i potter til gulv etc- da vi har beisa verandagulvene mørk brune. Men satser i utgangspunktet ikke på brunt. Heller noe i grått og/eller hvitt!

Idiska? Aldri hørt om.. [8D] Nettbutikk? *googler*
Bor på et heller lite tettsted, hvor vi stort sett har Coop Mega m/jernvare og hus&hjem, byggmakker, bygger'n, felleskjøpet- ja, er de butikkene jeg kommer på som vi har som sannsynligvis selger litt utepotter etc.. Ja, også et gartneri da- men der er det jammen svinedyrt altså!
Og vet vel av plantasjen i et par-tre byer rundt her, lenger har jeg ikke kommet.. [:D]

Her har de fine zink kasser: http://www.frk-doris.no/produsent.php?id=2

På lobelia.no - hageliv/uterom - har de noen flotte varianter. Vurderer å kjøpe disse selv

Back
Topp