Alt som skulle vert gjort før babyen kommer!!

Amaryllis85

Glad i forumet
Føler det er så mye som burde vert gjort!! Må såklart få på plass seng, stellebord, vuggen og alt vi trenger til den lille. Det meste er klart, må bare legge sengetøy på osv.
Vi flyttet i høst, og er skikkelig trege med å komme i orden. Så er noen rom som er litt halvveis enda, ting som ligger der de egentlig ikke skal være...

Men det som plager meg mest er alt støvet! Mannen har pusset opp i kjelleren, og jeg har hverken energi eller bekken til å vaske så mye. Det er kanskje ikke så støvete som jeg tror, men jeg føler jo at alt bør være perfekt til babyen kommer!
Tåler de litt støv? Hva med hunde hår? Vi støvsuger jo, men det går en halv dag så har hunden ristet seg i halve huset!!
Kanskje jeg er veldig Hønemor.....

Babyen skal vel ikke oppholde seg mye i kjelleren? Og det går jo an å vaske etter fødsel også. :) Kanskje be mannen vaske mens du er på sykehuset?
Vogn, seng og stellekommode er ingen bråhast med, tenker jeg. Det er bare det at det er litt praktisk å ikke trenge å styre med det når en er litt opptatt med baby. Alt MÅ ikke være perfekt!

Her pusser vi opp bad og barnerom.
Var heldigvis et gammelt, ekstra rom i huset vi kjøpte, siden vi egentlig trodde at vi bare trengte tre soverom. Så da startet sambo prosjekt nytt barnerom. Og større bad.

Så masse støv. Sambo hoster og nyser, og soverommet vårt ligger rett ved. Vi blir nok ikke ferdige før baby kommer, så her må det bare bli sånn.

Det er ikke noe som heter at man MÅ ha alt klart. Selv om jeg skal innrømme at jeg er litt stresset selv. Vil jo helst slippe å måtte bære baby gjennom støv, fugemasse, verktøy osv.. Og ikke minst støyen fra sag, spikerpistol, hamring osv. Det blir vel det verste siden sambo må pusse opp etter jobb, og da skal jo gjerne baby sove.... :/

Ellers tenker jeg litt på de som nesten ikke vet de er gravide før de føder...

Jeg har vasket klær og dyner og tepper og vogn og alt det der. Men huset.... Det bærer preg av at vi har to små og at jeg har vondt bekken. Hvis jeg støvsuger, eller vasker gulvet så er jeg ubrukelig resten av dagen. Skulle så gjerne ha ordnet litt mer før babyen kommer. Men sånn blir det ikke. Skulle gjerne bakt og planta litt og ordna også. Men jeg klarer det ikke. Blir litt stressa av å tenke på det. Men huset kommer ikke til å være perfekt til babyen kommer.

Føler også på alt der der. At alt burde vært vaska og rydda, strikka og ordna, helst for lenge siden. Men prøver å tenke at med to små fra før + to hunder og en baby blir det uansett bomba på bare noen timer hjemme. Har vaska litt klær, sengetøy og så har jeg vaska ordentlig på soverommet, der går det an å holde det ok en stund men har ikke pakka fødebag enda + vi har ikke fått tak i bil med plass til tre unger enda heller. Tida og energien strekker ikke til rett og slett, bruker flere timer av dagen på sofaen bare for å funke når ungene kommer hjem fra bhg

Vi har også hund og det går jo bare en halvtime så er det hår over hele huset igjen.. tenker det er sundt jeg.. man skal ikke få støv på hjernen!

Helt utrolig hvordan de griser! Og dra med seg barnåler og småstein
Nei, og så skal jo hunden og babyen bo i samme hus, så babyen må vel bli vant til dette støvet...

Helt utrolig hvordan de griser! Og dra med seg barnåler og småstein
Nei, og så skal jo hunden og babyen bo i samme hus, så babyen må vel bli vant til dette støvet...
Ja.. huff.. er jo enkelte perioder som er verre enn andre.. har i alle fall kjøpt lekegrind slik at babyen ikke kommer til å ligge så mye på gulvet de første mnd.. men ja - de må jo bli vandt til hverandre også!

Babyen skal vel ikke oppholde seg mye i kjelleren? Og det går jo an å vaske etter fødsel også. :) Kanskje be mannen vaske mens du er på sykehuset?
Vogn, seng og stellekommode er ingen bråhast med, tenker jeg. Det er bare det at det er litt praktisk å ikke trenge å styre med det når en er litt opptatt med baby. Alt MÅ ikke være perfekt!

Nei, blir vel til at det kun er vognen som står der (så sant vi får vasket litt der, sånn at jeg ikke føler at en blir helt nedstøvet. I så tilfelle får den stå en annen plass, f.eks vaskerommet)
Haha, jeg er så teit, tenker at når babyen kommer blir det aldri gjort noe mer, hverken av matlaging, husarbeid, handling osv... Jeg tror jeg har for masse tanker :P
Ja, håper mannen kan vaske litt når jeg er på sykehuset. Han er ikke alltid like god på å komme i gang med sånt, men kanskje han da ser at han BØR!
Du har rett i at ikke alt må være perfekt :)

Her pusser vi opp bad og barnerom.
Var heldigvis et gammelt, ekstra rom i huset vi kjøpte, siden vi egentlig trodde at vi bare trengte tre soverom. Så da startet sambo prosjekt nytt barnerom. Og større bad.

Så masse støv. Sambo hoster og nyser, og soverommet vårt ligger rett ved. Vi blir nok ikke ferdige før baby kommer, så her må det bare bli sånn.

Det er ikke noe som heter at man MÅ ha alt klart. Selv om jeg skal innrømme at jeg er litt stresset selv. Vil jo helst slippe å måtte bære baby gjennom støv, fugemasse, verktøy osv.. Og ikke minst støyen fra sag, spikerpistol, hamring osv. Det blir vel det verste siden sambo må pusse opp etter jobb, og da skal jo gjerne baby sove.... :/

Ellers tenker jeg litt på de som nesten ikke vet de er gravide før de føder...

Det skal vel litt til å passe på at babyen ikke puster inn litt støv eller hører litt lyder. Det går nok helst bra :) Kanskje du blir positivt overrasket og dere blir ferdige :)

Jeg har vasket klær og dyner og tepper og vogn og alt det der. Men huset.... Det bærer preg av at vi har to små og at jeg har vondt bekken. Hvis jeg støvsuger, eller vasker gulvet så er jeg ubrukelig resten av dagen. Skulle så gjerne ha ordnet litt mer før babyen kommer. Men sånn blir det ikke. Skulle gjerne bakt og planta litt og ordna også. Men jeg klarer det ikke. Blir litt stressa av å tenke på det. Men huset kommer ikke til å være perfekt til babyen kommer.

Føler også på alt der der. At alt burde vært vaska og rydda, strikka og ordna, helst for lenge siden. Men prøver å tenke at med to små fra før + to hunder og en baby blir det uansett bomba på bare noen timer hjemme. Har vaska litt klær, sengetøy og så har jeg vaska ordentlig på soverommet, der går det an å holde det ok en stund men har ikke pakka fødebag enda + vi har ikke fått tak i bil med plass til tre unger enda heller. Tida og energien strekker ikke til rett og slett, bruker flere timer av dagen på sofaen bare for å funke når ungene kommer hjem fra bhg

Vi har vel det mest viktigste på stell :)
Syns det høres ut som om dere får gjort mye. Jeg bøyer meg i støvet for dere som har barn fra før av, jeg har bare meg og hunden (som bare krever litt luft, mat og kjærlighet). Og jeg klager ;)

Ja.. huff.. er jo enkelte perioder som er verre enn andre.. har i alle fall kjøpt lekegrind slik at babyen ikke kommer til å ligge så mye på gulvet de første mnd.. men ja - de må jo bli vandt til hverandre også!

Ja, når de mister ekstra mye hår, eller har en sånn "la oss rulle oss i alt"-periode.
Har faktisk ikke tenkt så mye på dette med lekegrind, men det er kanskje en grei investering?

Ja, når de mister ekstra mye hår, eller har en sånn "la oss rulle oss i alt"-periode.
Har faktisk ikke tenkt så mye på dette med lekegrind, men det er kanskje en grei investering?
Jeg kjøpte brukt til 300,-.. og så har jeg pusset og malt den med interiørmaling jeg hadde fra før av.. så ble jo ikke akkurat dyrt her.. er jo litt smak og behag.. tenker jeg vil føle meg tryggere hvis jeg holder på med no annet.. vil ikke la hunden være alene med babyen uansett hvor mye jeg stoler på ham.. tenker å bruke den til dagsoving også.. men går sef an å bruke vogn bag eller vogge eller lignende også.. som sagt er det nok hva man føler for ;-)

Vi har vel det mest viktigste på stell :)
Syns det høres ut som om dere får gjort mye. Jeg bøyer meg i støvet for dere som har barn fra før av, jeg har bare meg og hunden (som bare krever litt luft, mat og kjærlighet). Og jeg klager ;)
signerer denne!

har også hund.. men hun er så lita at jeg ikke har tenkt å kjøpe lekegrind.. tenker at om hunden er mellomstor/stor kan det nok være greit ifht at de kan bli litt voldsomme (om man leker og stor ifht baby på gulv) ;p

Jeg har langhåret schaefer som det føles som røyter mer enn det vokser ut hår på han, og stua er konstant full av sand, hår og fotspor etter han. Har innsett at hybelkaninene er en del av familien, og at ungen må opp i høyden til å begynne med. Har kjøpt lekegrind og grind for å lukke hunden inne i mellomgangen. Trur det har vært smarte investeringer :-)

Jeg kjøpte brukt til 300,-.. og så har jeg pusset og malt den med interiørmaling jeg hadde fra før av.. så ble jo ikke akkurat dyrt her.. er jo litt smak og behag.. tenker jeg vil føle meg tryggere hvis jeg holder på med no annet.. vil ikke la hunden være alene med babyen uansett hvor mye jeg stoler på ham.. tenker å bruke den til dagsoving også.. men går sef an å bruke vogn bag eller vogge eller lignende også.. som sagt er det nok hva man føler for ;-)

De var ikke ille pris! Og kjekt å pusse opp det man kjøper!
Nei, jeg tenker at de ikke skal være sammen alene, uansett! Hvis hun sover søtt i vuggen sin, får hunden pent være med meg hvis jeg må på do :P

signerer denne!

har også hund.. men hun er så lita at jeg ikke har tenkt å kjøpe lekegrind.. tenker at om hunden er mellomstor/stor kan det nok være greit ifht at de kan bli litt voldsomme (om man leker og stor ifht baby på gulv) ;p

Vår hund er veldig snill, men han er en vims på 20 kilo som ikke skjønner at det er vondt når han kommer hoppende på oss. Så her starter "opplæringen" fra dag en av, han skal IKKE helt oppi lille frøken! Han skal lære at hun er liten og ikke kan gi beskjed selv.

Jeg har langhåret schaefer som det føles som røyter mer enn det vokser ut hår på han, og stua er konstant full av sand, hår og fotspor etter han. Har innsett at hybelkaninene er en del av familien, og at ungen må opp i høyden til å begynne med. Har kjøpt lekegrind og grind for å lukke hunden inne i mellomgangen. Trur det har vært smarte investeringer :)

Herlige rotekopper ;)
Har ikke tenk på hvor lurt dette med å få babyen opp i høyden er før nå... Tror jeg må vurdere en lekegrind.

Herlige rotekopper ;)
Har ikke tenk på hvor lurt dette med å få babyen opp i høyden er før nå... Tror jeg må vurdere en lekegrind.
Hehe, ja de er herlige. Har kanskje tenkt litt for mye jeg, samboeren mener jeg har overtenkt på dette,så det er nok bra å ha ei litt mer avslappet holdning. Jeg har gått han på nervene med maset mitt om hvordan vi skal gjøre det med hunden. Kjøpte sikring for å stenge hunden i bagasjerommet på bilen
i dag, og sete-rens til bilen i dag, så så føler endelig at alt er på plass.

Back
Topp