Alt på plass?!:)

Ann_C

Betatt av forumet
Da var alt på plass i huset... (så og si)...:)
Føler jeg er litt tidlig ute.. egentlig... i forhold til hva jeg hadde lyst til... 8 uker igjen...Men har kjøpt alt nytt og fått alt på tilbud, så er rimelig fornøyd med de 10 000 vi har spart på det:)

Samtidig så kjenner jeg at det er godt at det er i hus:)
Eneste som mangler nå, er madrass, dyne, sengekant og sengetøy...
Og tripptrapp stolen..
Tror vi skal ta resten i dag når samboeren kommer hjem fra jobb.

Så deilig å være ferdig med neesten alt da : ))

Vi mangler noe.. Gleder meg til å handle inn det siste,og gjøre klart babyrommet =)

Så deili å ha alt klart :) Jeg har enda 11 uker igjen, men ting kommer mer og mer på plass. Er akkurat ferdig med siste eksamen, så nå har jeg fri fram til babyen kommer, og skal bruke tiden på å gjøre klart :) Fikk vogna i hus forrige uke, så av de store tingene mangler vi bare seng (og madrass, dyner osv.) og kommode.  Kommer til å bli 11 laaange uker, når jeg ikke har noe spesielt å fylle dagene med, så regner med det ikke tar så altfor lang tid før de siste tingene er på plass :p

Vi har også fått en del utstyr i hus :) 

Mangler madrass til vogga og saueskinn/lammeskinn som hun kan ligge på i vogna. Ellers tror jeg vi har alle de store tingene hun trenger. 

Flasker, brystpumpe og stellesaker mangler vi..vet ikke hva og hvor mye jeg skal handle her. Får ta det litt etter litt i sommer tenker jeg :) Kun 3 uker til ferie og den varer fram til permisjonen starter..så da har jeg god tid.

Ellers har jeg kun handlet klær i størrelse 56. Så jeg må gjerne ta meg en tur ut for å fylle på litt med størrelse 50.

Nei ikke i det hele tatt! er 31 + 3 i dag og har kun bilstol, vogn, seng, madrass, og litt klær vi har arvet som jeg ikke har gått igjennom..
Jeg får liksom ikke begynt før skatte pengene kommer jeg da..
har jo også stellekommode etter storebror som fortsatt er i bruk :)
men må ha ny pute på den..

Hehe, skjønner plutselig at jeg er seint ute!

det meste er innomhus...men stort sett på loftet/kvisten...
får vel få det ned å sjekk om vi trenger noe av klær osv:)

Er i dag 31+5. Det eneste vi har gjort er å sette opp ett klesskap og vasket klærene som vi hadde fra før + litt nye og da. ( Måtte selfølgelig kjøpe noe nytt, selvom vi hadde masse fra før ) Også har jeg lagt de på plass i klesskapt. Noe mere har vi ikke gjort. Kommer ikke til å finne frem resten før neste mnd. Stresser ikke med det, selvom tiden går vanvittig fort denne gangen. Føler det ikke er så lenge siden vi fant ut at vi var gravid igjen, tiden har hatt både vinger og bein..

Så deilig følelse det må må være ferdig :) Vi har bare bilstol og klær på plass. Kjenner jeg begynner å bli en smule stresset, men samboer mener vi har allverden med tid... Vi venter på skattepenger så får handlet inn alt da. Heldigvis har jeg funnet ut hva jeg skal ha så det går fort når vi først begynner :)

det som jeg kommer på nå att jeg trenger er nye smokker til flaskene ellers tror jeg vi har det meste i hus.. er 32 uker på vei så burde vell kansje få fingeren ut av en vis plass og sjekke opp men blæ føler ikke for rede bygging i år.. håper den kommer snikenede snart ja hehe

Meste er i huset, begynt å legge noen klær etter storesøster i kommoden, men ikke vasket det ennå. Tenkte jeg skulle begynne da vi kommer hjem fra ferie om 14 dager. Da ser jeg om det er noe som mangler

Hehe, her har vi ikke engang startet på oppussingen av rommet :) Har ikke kjøpt inn noen klær, ei heller vugge, søskenvogn eller nye møbler til storesøsters rom. Lillebror tar over storesøsters rom, så det er hos henne mesteparten av arbeidet blir. Mao er absolutt ingenting klart, men jeg er heller ikke stressa. Skulle han kommet imorra, så sender jeg mamma og samboer på shopping :) Eget rom skal han uansett ikke ligge på før om en stund.

Da var madrass, dyne, sengekant, stellematte og sengetøy + litt småting handlet også..:)
Godt jeg skal ha litt ferie så jeg ikke "må sitte og se på" at alt er ferdig:) Da tror jeg den siste tiden kommer til  og gå veeeeldig seint:)

Men... hva skal dere ha i vognen? Dyne eller pose?:)

Så deilig det må være:) Her er det 11 uker igjen til termin og ingenting er på plass Vogn og seng har jeg ikke sett på i det hele tatt, bilstol får jeg ta over med søskenbarnet mitt, stellekommode har jeg fra jentene. Må ha litt å fylle opp ferien med også:) hihi

LaMore^ skrev:
Så deilig det må være:) Her er det 11 uker igjen til termin og ingenting er på plass Vogn og seng har jeg ikke sett på i det hele tatt, bilstol får jeg ta over med søskenbarnet mitt, stellekommode har jeg fra jentene. Må ha litt å fylle opp ferien med også:) hihi

Jeg og hadde tenkt og vente til ferien med og ordne alt..:p
Men da ting begynte og komme på tilbud og jeg tenkte litt mer... så fant jeg ut at det er nok godt og ha ting i orden når det er 8 uker igjen, og formen kanskje ikke er den samme?! Man vet jo aldri når ting skjer:)

Det er lurt å ta ting så tidlig spør du meg, man vet aldri hva som skjer de siste ukene.
Plutselig blir formen dårlig, varmen kommer og tar knekken på oss gravide, man føder for tidlig eller lignende - og da er det godt å være ferdig. Det er jo ikke noe negativt ved å være ferdig, det er jo bare positivt :)

Så deilig at alt er på plass da!! :) Effektiv dame! :D

Her er ingenting ferdig enda, vogna skal taes frem, vaskes og klargjøres, vogga står 20 mil unna hos foreldrene mine, bilstolen er innhandlet da... :)
Babyklærne etter storebror er tatt frem og noen nye er kjøpt inn, begynner vel å vaske litt i slutten av mnd kanskje! :)
Mangler stellematte, handle inn bleier og div og sikkert mye mer, men god tid  enda! :) Bare 33 uker på mandag! :)

Her gikk vannet sist 30 min etter at vi hadde fått siste ting innenfor døren (2 uker før termin).
Kanskje det er derfor jeg ikke har kjøpt/skaffet en eneste ting enda. :P

godt å ha ting på stell. Jeg får vel snart panikk. :P ;)

Back
Topp