Alt på en gang?

SingerAlite

Gift med forumet
VIP
Novemberlykke 2015
Ørebetennelse, halsbetennelse, potta tett, falsk krupp, 2 tenner på vei, og full i promp. Jeg har snart vært våken i 24 timer, dagene siden midten av svangerskapet har vært søvnløst. At jeg ikke har mistet forstanden ennå.. vet snart ikke mine arme råd. Nå er det vanskelig å vite hva som plager han og når i og med at det er så mye på en gang. Han har fått paracet uten at det har gitt noen annen effekt enn å dempe en 39,7 i feber.

Vi har vært hos legen 2 ganger. Han mistenkte kikhoste og tok prøve for det. I natt var han mye verre og fikk en sånn gjøende hoste, så jeg mistenkte heller falsk krupp. Fikk medhold i det når jeg spilte av lydklipp av hosten hans. Han fikk et pulver løst opp i vann som skulle hjelpe å åpne litt. Ørene hans verker, halsen hans er sår og fæl, magevondt, munnen, sikkert bihulene også. Jeg sitter rett opp og ned med han, så han skal kunne få seg litt hvile. Vi går inn i den 3. uken med sykdom, og jeg med en skrøpelig kropp som så vidt har begynt å komme seg etter fødselen..

Hjelp :( jeg har spurt om råd fra alle føler jeg! Hva annet kan jeg gjøre for å hjelpe? Jeg har bygd opp sengen hans, så han ikke ligger flatt, kald luft fungerer helt utmerket for hosten, suger nesen for gørr jevnlig så han ikke tetner helt.. hva mer? Varm klut mot øret? Dråper? Legen bare sa at vi skulle se det an, gi en paracet og noe kos. Spurte om det ikke var noe annet å gjøre for å lindre, da bjeffet han til meg om at hostesaft var uaktuelt, og jeg spurte ikke, nevnte ikke noe som helst om hostesaft. Helsestasjonen sier jeg bare må kontakte legen..? Så hva gjør jeg da, når jeg ikke har noen andre å spørre? Da spør jeg dere :p

Huff da, høres ikke godt ut. Har dessverre ingen råd utover det du allerede gjør - ønsker bare masse god bedring!

Jo, eller du kan kanskje prøve med saltvannsdråper i nesen - pleier å løse godt opp så jeg slipper å bruke nesesuger så ofte

Huff da, høres ikke godt ut. Har dessverre ingen råd utover det du allerede gjør - ønsker bare masse god bedring!

Jo, eller du kan kanskje prøve med saltvannsdråper i nesen - pleier å løse godt opp så jeg slipper å bruke nesesuger så ofte
Var bra du sa. Vi gikk tom tidligere i kveld. Kan jeg koke opp saltvann selv til han? Vet du noe om det? :p

Uffameg, dette hørtes tøft ut! Har dessverre ikke noen råd. Men har du noen som kan avlaste deg litt? Sitte/gå rundt med lille sånn at du får et par timer med søvn?

Stor god bedringsklem til dere :)

Hva med forstøverapparat med saltvann? Det løser skikkelig opp i bryst også. Ellers vil jeg anbefale å skylle med saltvannsdråper og bruke mindre nesesuger for det sies at nesesuger kan fremkalle mer smørproduksjon. Saltvannsdråper løser veldig godt opp her. Ellers så finnes det nesespray på apoteket til barn under 2 år.
Håper babyen blir bedre snart. Høres ikke kjekt ut.

Huff, det er ikke lett å ha små, særlig ikke når de er syke. :/

Ammer du fremdeles?

Det finnes nesedråper til små barn, som man kan få på resept, og hostesaft også, hvis det har noe for seg i den gitte situasjonen.

Dersom denne legen ikke vil hjelpe dere, må du forsøke å finne en annen lege. Gå privat, der hører de ofte på en, i motsetning til i det offentlige.
Du kan også kontakte barneavdelingen på det nærmeste sykehuset, for å få råd.
Kontakt også legen igjen om du føler det er nødvendig, og ikke gi deg før han tar deg alvorlig!
Forklar at du er utslitt, og at babyen ikke har det bra!

Har dere brukt bæresele noe særlig? Det kan i det minste frigjøre armene dine litt, så du får spist o.l.
Er far i bildet?
Har du forsøkt mixtur fremfor stikkpiller? Det fungerer ofte bedre, og raskere.

God bedring til din lille, og til deg! <3

Da var jeg så uheldig og fikk oppkastsyken dagen etter jeg skrev innlegget. Med en sliten og litt utmagret kropp ble jeg hentet inn til sykehuset for å få væske, næringsstoffer osv. Har aldri følt meg så frisk så rask før. Min samboer har også vært syk. Så derfor jeg ikke nevnte han siden det virkelig ikke var noe han kunne gjøre for å hjelpe :(

Min mor kom dagen jeg begynte å spy, tok han noen timer før hun måtte på jobb, kom hit ettee jobb, hadde han til han la seg, satt her noen timer til etter han hadde sovnet, tok han opp og pakket enn i pledd og lue og ut i kald luft, så sov hun i noen timer før hun dro på jobb igjen. Min mamma er min superhelt altså.. jeg ville ikke spørre henne i og med at det er så mange sykemeldte på jobben hennes og hun jobber på et sykehus.. tusen takk for mange gode fine ord og råd

Hva med forstøverapparat med saltvann? Det løser skikkelig opp i bryst også. Ellers vil jeg anbefale å skylle med saltvannsdråper og bruke mindre nesesuger for det sies at nesesuger kan fremkalle mer smørproduksjon. Saltvannsdråper løser veldig godt opp her. Ellers så finnes det nesespray på apoteket til barn under 2 år.
Håper babyen blir bedre snart. Høres ikke kjekt ut.
Forstøverapparat? Slike for små med respiratoriske lidelser? Må vel fåes på resept eller, for det hørtes ikke dumt ut. Takk for råd om nesesugeren. Brukte den 3-4 ganger gjennom en dag, og det var den otribaby som vi suger selv forsiktig med et munnstykke
Huff, det er ikke lett å ha små, særlig ikke når de er syke. :/

Ammer du fremdeles?

Det finnes nesedråper til små barn, som man kan få på resept, og hostesaft også, hvis det har noe for seg i den gitte situasjonen.

Dersom denne legen ikke vil hjelpe dere, må du forsøke å finne en annen lege. Gå privat, der hører de ofte på en, i motsetning til i det offentlige.
Du kan også kontakte barneavdelingen på det nærmeste sykehuset, for å få råd.
Kontakt også legen igjen om du føler det er nødvendig, og ikke gi deg før han tar deg alvorlig!
Forklar at du er utslitt, og at babyen ikke har det bra!

Har dere brukt bæresele noe særlig? Det kan i det minste frigjøre armene dine litt, så du får spist o.l.
Er far i bildet?
Har du forsøkt mixtur fremfor stikkpiller? Det fungerer ofte bedre, og raskere.

God bedring til din lille, og til deg! <3
Ibux mixtur? Bæreselen ble redningen helt til han ville enda nærmere og tettere. Ammer ikke lenger, og tok kontakt med barneavd. det var ikke dumt. Forklarte situasjonen og fikk beskjed om at vi skulle egentlig ha komt inn med han med en hang pga noen komplikasjoner ved fødsel av (dette gjaldt før han fylte året, når han var blitt over året, så tenkte ikke jeg noe mer på det). Så nå blir det 3 kontroller de neste 3 mnd.

Forstøverapparat? Slike for små med respiratoriske lidelser? Må vel fåes på resept eller, for det hørtes ikke dumt ut. Takk for råd om nesesugeren. Brukte den 3-4 ganger gjennom en dag, og det var den otribaby som vi suger selv forsiktig med et munnstykke

Ibux mixtur? Bæreselen ble redningen helt til han ville enda nærmere og tettere. Ammer ikke lenger, og tok kontakt med barneavd. det var ikke dumt. Forklarte situasjonen og fikk beskjed om at vi skulle egentlig ha komt inn med han med en hang pga noen komplikasjoner ved fødsel av (dette gjaldt før han fylte året, når han var blitt over året, så tenkte ikke jeg noe mer på det). Så nå blir det 3 kontroller de neste 3 mnd.
Du får forstøverapparat på sykehuset. Jeg har etter min eldste som har hatt astma som barn, men "vokst det av seg" nå som ungdom. Saltvann på det apparatet løser virkelig godt opp slim.

Du får forstøverapparat på sykehuset. Jeg har etter min eldste som har hatt astma som barn, men "vokst det av seg" nå som ungdom. Saltvann på det apparatet løser virkelig godt opp slim.
Hadde din det lenge? Min er på 5 dagen nå.. det er fælt :( ringer legevakten om det er samme i dag. Roer seg med litt kald luft, men kommer snart tilbake. Min mor fortalte meg at jeg hadde det av og på til jeg var nærmere 6 år gammel.

Hadde din det lenge? Min er på 5 dagen nå.. det er fælt :( ringer legevakten om det er samme i dag. Roer seg med litt kald luft, men kommer snart tilbake. Min mor fortalte meg at jeg hadde det av og på til jeg var nærmere 6 år gammel.
Han er tett? Syns du burde kontakte lege. Skal ikke gå å slite sånn verken dere eller babyen. Men det gikk lang tid med min eldste før han fikk diagnosen og den hjelpen han egentlig trengte. Var mye syk og hadde mye feber. Ubehandlet astma kan gi feber fordi det skapes betennelse i luftveiene som må behandles med kortison.

Han er tett? Syns du burde kontakte lege. Skal ikke gå å slite sånn verken dere eller babyen. Men det gikk lang tid med min eldste før han fikk diagnosen og den hjelpen han egentlig trengte. Var mye syk og hadde mye feber. Ubehandlet astma kan gi feber fordi det skapes betennelse i luftveiene som må behandles med kortison.
Ja, han er tett. Sa det til legevakten og tok røret til han så de fikk høre. "Prøv med damp eller la barnet puste gjennom en fuktig vaskeklut", selv etter gjentatte ganger å ha fortalt at jeg har vært til lege, prøvd alt som kan prøves, han har blitt litt etter litt verre, og at nå er jeg rimelig bekymret for helsen, ringt privatlege tidligere og fikk time på dagen, nettopp dratt derfra, han har bli overført til barneavd. for akutt behandling og utredes for astma videre. Og en haug med blodprøver føles det som :( legene her var positive og trodde ikke med det første at lungene har tatt noe skade.. så det er jo bra.

Det er ikke bare bare med leger og legevakt. Hjelper ikke alltid å bare troppe opp der heller. "Mange barn går gjennom dette, og det er helt normalt, man trenger sjeldent å bekymre seg"

Nå får han litt hjelp til å lette på pusten, fikk noe dråper til å smøre de såre ørene sine og den masken skal visst lette litt på såre halsen også. Alt i alt føler jeg meg ikke som en mislykket mamma lenger, bare litt siden jeg ikke tok han til privatlegen før. Fikk høre på barneavd. at om han fikk pusteproblemer (komplikasjoner etter fødsel) før han fylte året, så skulle jeg ta direkte kontakt med de, men han var jo over året når dette skjedde, så jeg hadde jo lagt den milepælen bak meg. Der fikk jeg smekk på fingrene

Back
Topp