"Alt med måte"...

ORIGINAL: Speedsjarken

NOE med måte, men ting som er dokumentert farlige og ellers ikke er anbefalt av myndighetene eller andre pålitelige kilder bør man klare å holde seg unna! Syns det blir HELT feil å kalle folk som følger anbefalinger for overhysteriske, det grenser til idioti for min del, det er tross alt en grunn for at så mange flere overlever nå til dags...

Enig - jeg er lei av å bli kalt hysterisk bare fordi jeg følger de anbefalinger som fagfolk gir!

ORIGINAL: IdaK

NOE med måte, men ting som er dokumentert farlige og ellers ikke er anbefalt av myndighetene eller andre pålitelige kilder bør man klare å holde seg unna! Syns det blir HELT feil å kalle folk som følger anbefalinger for overhysteriske, det grenser til idioti for min del, det er tross alt en grunn for at så mange flere overlever nå til dags...

Enig - jeg er lei av å bli kalt hysterisk bare fordi jeg følger de anbefalinger som fagfolk gir!

ORIGINAL: IdaK

ORIGINAL: Ida82

Syns at "alt med måte" er et bra uttrykk. Hvis man gjør alt med måte så er det bra nok mener jeg. Og at man da gjør alt med refleksjon og grundig overveielse! Ingen har vondt med en liten smak av sjokolade for eks. (har ikke vondt uten heller) men propper man barna full med sjokolade så er det jo en grunn til å reagere. Derfor uttrykket alt med måte.

Joa, men når folk bruker det i fht andre ting som f.eks. dårlig bilsikring, bruk av potensielt skadelig barneutstyr, spising av rått kjøtt i svangerskapet osv - det er da jeg synes det blir tullete!

Men det går jo ikke an å bruke alt med måte i forhold til dårlig bilsikring eller annet utstyr vel? Da er det jo bra eller så er det dårlig! Selvfølgelig er det noe som er midt på treet også, men er jo det som er bra man vil ha og det som er dårlig man vil unngå. Eller sier man: " ja nå har jeg sikret henne med måte" ?? hmmm Klarer ikke sette det uttrykket sammen med det. Men ang det med røyking og rått kjøtt o.l mens man går gravid, så kan man jo heller ikke si : Jeg røyker og er gravid, men jeg gjør det med måte... For man vet jo ut i fra forskning at røyking er skadelig uansett!

Men sånn som sjokolade har hvertfall ikke jeg sett noen forskninger på at er direkte farlig, men kan være helseskadelig om man spiser for mye (fedme, hull i tenna, inneholder lite næring/vitaminer)... Derfor tenker man om hvor mye som er greit å gi f.eks barnet sitt. Og hvis man da har uttrykket "alt med måte" i bakhodet da, ja da mener jeg at man bruker fonuften.

ORIGINAL: Azoria

Alt med måte er et flott uttrykk! En liten påminnelse om at ikke alt i verden er så utrolig farlig som man skal ha det til hele tiden, og at vi må slutte å være så hysteriske og faktisk tenke litt.

Synes sjokoladen var et godt eksempel, jeg. En sjokoladebit gjør ingen skade. 3 sjokoladeplater gjør.

Nå må du ikke være så sinna på en tirsdag...alt med måte...

ORIGINAL: Tullerusket

ORIGINAL: Azoria

Alt med måte er et flott uttrykk! En liten påminnelse om at ikke alt i verden er så utrolig farlig som man skal ha det til hele tiden, og at vi må slutte å være så hysteriske og faktisk tenke litt.

Synes sjokoladen var et godt eksempel, jeg. En sjokoladebit gjør ingen skade. 3 sjokoladeplater gjør.

Begynner muligens å bli litt oppbrukt ,men WORD !!!

Det er et argument som passer til folk som ikke bryr seg eller som ikke har peiling på noenting!

ORIGINAL: StinkiStini

Det er et argument som passer til folk som ikke bryr seg eller som ikke har peiling på noenting!

Saklig!

Enig i dette her[:)]

Back
Topp