Alt håp ute?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Fant dette etter et Google søk om 5mm embryo og MA:

By TVS, fetal heart motion should be seen 100% of the time when the fetal pole reaches 5 mm; absence of fetal heart motion at this stage is a strong indication of missed abortion. By transabdominal scan (TAS), fetal heart motion should be seen when the fetal pole reaches 12 mm. The reliability of TAS can be compromised by maternal obesity, obscuring leiomyomas, and retroversion.20

Fant også dette: blir så forvirret!

Missed Abortion A missed abortion is an abnormal pregnancy that is destined to miscarry. About one in five early pregnancies will not survive. These will grow for a while, with HCG in the urine and serum, but eventually will stop growing normally, and then will stop growing at all. Most of these (two-thirds) will have abnormal chromosomes. Evidence of a missed abortion using high-resolution transvaginal scanning includes: Absence of a visible fetal heartbeat when the CRL is greater than 5 mm. Absence of a fetal pole when the average sac diameter is more than 18 mm. Loss of fetal cardiac activity that was previously seen.

Ville anbefalt deg å ta en googlestop. Du kommer ikke til å få flere svar før du har sjekket for hcg stigning eller tatt en kontroll ultralyd dessverre. Det kan være flere grunner til at dere ikke fant hjerteslag, blant annet hvor erfaren legen/jordmora var. Håper ventetiden går fort for deg! ❤️

Ville anbefalt deg å ta en googlestop. Du kommer ikke til å få flere svar før du har sjekket for hcg stigning eller tatt en kontroll ultralyd dessverre. Det kan være flere grunner til at dere ikke fant hjerteslag, blant annet hvor erfaren legen/jordmora var. Håper ventetiden går fort for deg! ❤️
Haha huff, googler meg ihjel snart!:hilarious: du har helt rett, kan jo uansett ikke gjøre noe fra eller til heller - men så leter man jo etter håp og svar da,blir jo nesten gal av det!:p
Takk for det!❤

Haha huff, googler meg ihjel snart!:hilarious: du har helt rett, kan jo uansett ikke gjøre noe fra eller til heller - men så leter man jo etter håp og svar da,blir jo nesten gal av det!:p
Takk for det!❤
Hadde gjort det samme om jeg var i dine sko! Så forstår deg godt ❤️

Google er noe herk i helsespørsmål, særlig når man er i tvil og er usikker. Håper du får time og får undersøkt fortest mulig. Krysser fingrene for deg.

Google er noe herk i helsespørsmål, særlig når man er i tvil og er usikker. Håper du får time og får undersøkt fortest mulig. Krysser fingrene for deg.
Ikke sant?! Skjønner ikke hvorfor jeg (og mange andre) piner oss gjennom side opp og side ned:rolleyes: får ikke gjort noe før mandag, men regner med helga går fort når vi har fem unger hjemme da!:)

For meg står det nokså det samme i de to googletekstene du limer inn her. Men jeg syns også at googlestopp definitivt er veien å gå. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å legge dette vekk. Når hjernen din vil inn og grave i dette, tving den over på noe annet.

Ja slutt å Google :stop: Desverre er det ingen fasit før over helgen :(
Prøv (selv om det er veldig vanskelig) å legge det bort og hold deg opptatt med andre ting.. men det er lov å ha håp.. frem til det motsatte er bevist er det lov å ha håp! :love022:Heartred

Bare et siste spørsmål...har man stikninger ved en MA også? Strekker godt neddi der ihvertfall!

(Vet nå at man har symptomer ved MA, bare lurer på om det gjelder stikninger også:rolleyes:)

Bare et siste spørsmål...har man stikninger ved en MA også? Strekker godt neddi der ihvertfall!

(Vet nå at man har symptomer ved MA, bare lurer på om det gjelder stikninger også:rolleyes:)
Tror det er individuelt, som alt annet. Jeg hadde mistet alle symptomer bortsett fra tissetrangen da jeg hadde ma

Jeg hadde overhodet ingen symptomer ved MA, gikk nesten ei uke og trodde jeg var gravid. Hadde ingen smerter, plager eller ting som var unormalt. Så ble det fastsatt på UL at fosteret hadde vært død nesten 1 uke. Jeg var 11 uker på veg når fosteret døde, det ble fastslått i "min uke 12".

Jeg hadde overhodet ingen symptomer ved MA, gikk nesten ei uke og trodde jeg var gravid. Hadde ingen smerter, plager eller ting som var unormalt. Så ble det fastsatt på UL at fosteret hadde vært død nesten 1 uke. Jeg var 11 uker på veg når fosteret døde, det ble fastslått i "min uke 12".
Jeg mente gravid symptomer, ser nå at det kanskje var litt dårlig forklart.

MA er noe herk altså!

Jeg mente gravid symptomer, ser nå at det kanskje var litt dårlig forklart.

MA er noe herk altså!

Forsåvidt et godt poeng, jeg hadde lite strekninger der nede den siste uken (av den der "herregud hva skjer egentlig der nede?" føles som om noen drar i ligamenter og sånt :) ).

MA var noe helt annet enn jeg trodde det var, særlig med alt etterpå med sykehusinnleggelse og redlser.

Håper det går bra i ditt tilfelle, skulle ønske vi kunne skrive noe som hjalp deg, men her er nok bare tida og vegen til hjelp. Ingen ting endrer seg om du får svaret i går, i dag, eller på Mandag. Man kan "uansett" ikke gjøre noe OM det skulle være en abort på gang. Så sånn sett er det bare nysgjerrigheten din som må lide! :)

Skjønte du mente gravid symptomer. Er desverre ingen fasit. Det er menneskekroppen. Som oppfører seg slik den vil... Og det er kjipt.

Forsåvidt et godt poeng, jeg hadde lite strekninger der nede den siste uken (av den der "herregud hva skjer egentlig der nede?" føles som om noen drar i ligamenter og sånt :) ).

MA var noe helt annet enn jeg trodde det var, særlig med alt etterpå med sykehusinnleggelse og redlser.

Håper det går bra i ditt tilfelle, skulle ønske vi kunne skrive noe som hjalp deg, men her er nok bare tida og vegen til hjelp. Ingen ting endrer seg om du får svaret i går, i dag, eller på Mandag. Man kan "uansett" ikke gjøre noe OM det skulle være en abort på gang. Så sånn sett er det bare nysgjerrigheten din som må lide! :)
Aldri opplevd dette før, så derfor veldig nysgjerrig på hvordan og hva osv!:p
Tenker at det er en grunn for at dette skjer og som du sier: ingenting å gjøre med, må bare vente å se:)
Veldig glad for at mannen er hjemme nå om det blir innleggelse og div neste uke, for akkurat det ser jeg for meg kan være en tøff påkjenning.

Aldri opplevd dette før, så derfor veldig nysgjerrig på hvordan og hva osv!:p
Tenker at det er en grunn for at dette skjer og som du sier: ingenting å gjøre med, må bare vente å se:)
Veldig glad for at mannen er hjemme nå om det blir innleggelse og div neste uke, for akkurat det ser jeg for meg kan være en tøff påkjenning.

For å si det sånn, det var helt forj**** for oss med den innleggelsen. Men alle er forskjellige og jeg vil ikke fyre opp under noe hos deg/dere. Du er kjempeheldig som har mannen der <3 Alle gode tanker og en stor klem for helga! Hold deg opptatt med husrydding eller noe så hjernen ikke kan klore på veggen :p :D

For å si det sånn, det var helt forj**** for oss med den innleggelsen. Men alle er forskjellige og jeg vil ikke fyre opp under noe hos deg/dere. Du er kjempeheldig som har mannen der <3 Alle gode tanker og en stor klem for helga! Hold deg opptatt med husrydding eller noe så hjernen ikke kan klore på veggen :p :D
Tusen takk!❤

Vi har fem av seks barn hjemme ihelga (i alderen 3-12 år) så har mer enn nok å holde fingrene i:hilarious:

Stikninger kan også bety at livmoren strekker seg :) Masse lykke til på mandag ❤️❤️

Back
Topp