Alt for masse tanker..

Det er uansett ikke det samme å få barn i et forhold som ryker etter en tid, fremfor å ta et bevisst valg om å bli alenemor. Jeg bare sier at den avgjørelsen er verdt litt betenkningstid. Jeg skrev også at hun aldri kom til å angre på å ha fått et barn, så der er jo du og jeg enige. Jeg tenker at det er viktig å lufte alle aspekter ved det å få barn, ikke bare skrive: dette kommer til å gå strålende, null problem! Jeg synes det er viktig å være ærlig når folk spør, selv om svaret kanskje ikke alltid er det man vil høre.
Jo skjønner det, men jeg tenker som så at når man planlegger barn eller velger å ha sex uten beskyttelse så kan det bli barn å da regner jeg med at de fleste vet hva det innebærer (vet man uansett ikke før barnet kommer). Men jeg sier bare av erfaring også at det er myyye lettere å være alenemor, mere stressende men lettere (for meg).

Jeg lurer nå på hvordan det går med deg jeg! Har du det bra?

Du må finne it av hva som er best for deg, og ikke tenke så mye på hva han vil. Han ville jo stille opp og beholde barnet før han fikk ny kjæreste, og det lan jo ta slutt med hu! Kanskje han får ei anna kjæreste som har barn?

Livet lan ta så mange vendinger, så jeg synes du skal tenke på at det er du som skal stå for valget ditt, uansett hva du velger! Jeg heier på deg uansett og synes du er veldig tøff!

Back
Topp