Alt du trenger å vite om keisersnitt

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
9924 keisersnitt ble utført i Norge i 2015. 35,1 prosent av keisersnittene var planlagte, mens 64,3 prosent var hastekeisersnitt.

Les om prosedyren her

Ønsker du eller er det nødvendig for deg med keisersnitt? Hva er årsaken til at det ender med keisersnitt for deg? :)

Nei det håper jeg jeg slipper :-) vil føde på normalt vis..

Her ble det hast på eldste i 2013, fødselen pågikk i evigheter uten fremgang. Kom ikke lengre enn 5cm og lillemann begynte å bli sliten. Ble planlagt ks med nr. 2 i 2016. Dette fikk jeg "tvunget" igjennom. Og nå blir det ks igjen[emoji56]. Jeg har ønsket det på alle, med en blanding av fødselsangst og at jeg ikke helt klarer å se for meg å føde normalt[emoji28] Skjønner ikke at en baby skal få plass ut der[emoji85]

Håper jeg får føde på normalt vis. Mamma er operasjonssykepleier, så hvis det blir haste keisersnitt er det en sjanse for at mamma må ta i mot babyen. Får håper vi slipper det :p

Keisersnitt er noe jeg bare vil gjøre hvis det anbefales medisinsk. Har alle intensjoner om å føde vaginalt [emoji4]

Her ble det hast på eldste i 2013, fødselen pågikk i evigheter uten fremgang. Kom ikke lengre enn 5cm og lillemann begynte å bli sliten. Ble planlagt ks med nr. 2 i 2016. Dette fikk jeg "tvunget" igjennom. Og nå blir det ks igjen[emoji56]. Jeg har ønsket det på alle, med en blanding av fødselsangst og at jeg ikke helt klarer å se for meg å føde normalt[emoji28] Skjønner ikke at en baby skal få plass ut der[emoji85]
Jeg forstår heller ikke hvordan det skal gå an!:wideyed: Jeg er en veldig liten person (typ 150cm) å alt på meg er lite,så ser ikke hvordan det fysisk skal være mulig:confused:

Vil ikkje ha keisersnitt (men må en so må en) klarer ikkje å sjå for meg att ein baby skal ut der nede eg heller[emoji85] men det har mange gjort før so det går tydeligvis [emoji28]

Vi endte opp med haste keisersnitt i 2009. Andre mann prøvde de og sette igang to uker før termin pga mistanke om for smalt bekken. Etter at ballongen falt ut å ingenting skjedde fikk jeg gelé. Da startet riene omsider, men da hadde lillegutt snudd seg i seteleie[emoji53] Måtte avbryte alt og fikk planlagt keisersnitt to dager før termin[emoji4] Denne gangen blir det heldigvis planlagt[emoji4]

Jeg forstår heller ikke hvordan det skal gå an!:wideyed: Jeg er en veldig liten person (typ 150cm) å alt på meg er lite,så ser ikke hvordan det fysisk skal være mulig:confused:

Hvis det hjelper; en venninne av meg er på grensen til å være kortvokst.. Husker ikke hva den er, men rundt 150? 147 kanskje? Veldig lav. Og hun har født vaginalt.

Men jeg kan ikke skjønne det går an. Og hos meg har det ikke gått så det underbygger min egen teori.. som i bunn og grunn er litt sløkket siden det er det mest naturlige i verden[emoji85]

Er det første? Nysgjerrig på hvordan du fikk det gjennom?[emoji56]

Ja første :)
Det var ikke vanskelig. Snakket med fastlegen og gynokologen på sykehuset, de henviste meg til samtaler hos en jordmor. Etter 10 min med samtale sa hun at hun mente ks var best for meg, hun sendte meg videre til overlegen som innvilget uten videre spørsmål.

Nå skal det sies at det finnes journaler om min fødselsangst som er 10 år gamle. Min angst er veldig reell. Jeg har gjort en egeninnsats for å prøve å bli kvitt angsten, men det er min største frykt her i verden.

Ja første :)
Det var ikke vanskelig. Snakket med fastlegen og gynokologen på sykehuset, de henviste meg til samtaler hos en jordmor. Etter 10 min med samtale sa hun at hun mente ks var best for meg, hun sendte meg videre til overlegen som innvilget uten videre spørsmål.

Nå skal det sies at det finnes journaler om min fødselsangst som er 10 år gamle. Min angst er veldig reell. Jeg har gjort en egeninnsats for å prøve å bli kvitt angsten, men det er min største frykt her i verden.

Så bra de har tatt hensyn til deg[emoji56].

Back
Topp