Almyrida..

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Hei!

Jeg leste innlegget ditt om at dere har vært hos logoped med Sindre[:)] Kan jeg spørre hvem som henviste dere dit? Helsestasjon? Fastlegen? Vil du fortelle litt om hvordan de "arbeider"??

Tenkte kanskje jeg burde vært en tur dit med Mina pga språkvanskene hennes. Ingen har nevnt noe om å gå til logoped.

Hilde[:)]

Joda.. Her var det helsesøster som henviste.. Men tror at barnehagen og kan henvise altså.. Mamma har mye med logoped og gjøre gjennom barnehagen vet jeg.. Jeg nevnte på 2 års kontrollen at han prata lite, men vi vente til han blei 3 år før ho henviste han.. Da snakka han jo enda litt lite..
I dag hos logopeden, så kom vi inn på et lekerom, så observerte ho han i leken liksom, og hvordan han brukte språket mens han lekte.. Ho noterte veldig mye..! Om han sa: "Se den kore lastebilen" (som ville betydd "se den store lastebilen") så skreiv ho det sånn som han sa det.. Noterte det meste han sa, og litt om hvor mange ord han brukte i setningene osv osv..
Ho hadde og sånne øvelser som hun kunne se litt på musklene han brukte i munnområdet liksom.. Han skulle blåse ut et lys, blåse på en fjær gjennom et sugerør osv..

Var utrolig interessant og spennende faktisk!

Det er veldig greit å ha snakka med en logoped, for de er jo spesielt flinke på dette med språk liksom.. Og de kan hjelpe med øvelser osv.. Nå var denne logopeden utrolig koselig og kjekk da.. [:)]

Tusen takk for at du ville dele det med meg[:)]

Back
Topp