danil
Betatt av forumet
Nå har jeg lært, tror jeg iallfall, å være forberedt på det uforberedte. På fredag skulle jeg på vekstestimering med magen. Pga høyt blodtrykk i mine forrige svangerskap og ganske små babyer ble det tidlig bestemt at jeg skulle sjekke dette litt utti svangerskapet. Timen fikk jeg vel i juli da jeg var til normal ul. Var innom sykehuset for ca tre uker siden, etter at fastlegen syntes blodtrykket begynte å bli høyt, og ble da satt på dempende medisiner. Har siden vært til to kontroller for å sjekke bt, og det hadde gått bra ned. Stor var derfor overraskelsen da jeg kom til sjekk og bt brått var oppe i 180/100. Etter at ctg, og ultralyd var tatt regnet jeg med å være ferdig, men den gang ei. Fikk beskjed om at jeg skulle opp til obs-posten, og at jeg ikke kunne regne med å få komme hjem den dagen. Ble litt paff da, og rett ut ganske stressa. Hadde ei som skulle hentes på skolen kl ett, og en som skulle komme å hente en bil kl to. En mann som lå å sov etter nattevakt, som skulle til lege kl halv to, og som skulle bort etterpå. Sønnen skulle i halloweenfest på andre siden av byen, og lillemor skulle handle bursdagpresang til søndag, og kostyme til halloween på lørdag. Bilen stod utenfor på betalingsplass, med en time til betaling gikk ut, og jeg hadde ikke med meg annet enn det jeg gikk i, og en veske med lommebok og mobil..
Vel, fikk ringt og vekt mannen, så han kunne plukke med seg lillemor fra skolen på vei til legen, og sendt han nr til han som skulle hente bil. Heldigvis fikk han hjelp av svigermor, så hun tok seg av lillemor og handling, sønnen endret sine planer, så han kunne hjelpe lillesøster dagen etter så hun fikk gått knask eller knep, og en av sykepleiere var snill, og fikk flyttet bilen min til ansattparkering, og fikk tak i en parkeringstillatelse, for jeg fikk ikke engang lov å gå ut å flytte den. Fikk masse medisiner, og lå med ny ctg i nærmere en time, masse blodprøver, n-antall blodtrykksmålinger. Ble lagt på enerom for å slippe stress, og ble skikkelig overvåket. Var ikke før utpå kvelden det roet seg ned med leger, sykepleiere og målinger.
Og der lå jeg da, litt lost in space, og lurte på hva i alle dager skjedde nå?
Dagen etter jobbet mannen, men jeg fikk rapporter fra sønnen om at halloween hadde vært vellykket, og i ni-tiden på kvelden kom mannen innom med skift, mobillader, og litt toalettsaker.
Legen var så opptatt på føden at h*n rakk ikke innom, men fikk klar beskjed om at jeg fikk ikke lov å dra hjem. Søndag var blodtrykket plutselig så lavt at jeg ikke trengte medisin, men legen skulle komme på visitt etterhvert, så det ble nye prøver, nye målinger, ny ctg, også veeeeeente. Kl halv sju på kvelden kom omsider legen, og etter å ha fått en lang liste med do's og don't fikk jeg lov å reise hjem!
Vel, jeg har iallfall lært at fra nå av skal jeg ALLTID ha en liten bag med skift og toalettsaker i bilen når jeg skal til sjekk på sykehuset, og jeg skal ha backup plan for unger etc.
Vel, fikk ringt og vekt mannen, så han kunne plukke med seg lillemor fra skolen på vei til legen, og sendt han nr til han som skulle hente bil. Heldigvis fikk han hjelp av svigermor, så hun tok seg av lillemor og handling, sønnen endret sine planer, så han kunne hjelpe lillesøster dagen etter så hun fikk gått knask eller knep, og en av sykepleiere var snill, og fikk flyttet bilen min til ansattparkering, og fikk tak i en parkeringstillatelse, for jeg fikk ikke engang lov å gå ut å flytte den. Fikk masse medisiner, og lå med ny ctg i nærmere en time, masse blodprøver, n-antall blodtrykksmålinger. Ble lagt på enerom for å slippe stress, og ble skikkelig overvåket. Var ikke før utpå kvelden det roet seg ned med leger, sykepleiere og målinger.
Og der lå jeg da, litt lost in space, og lurte på hva i alle dager skjedde nå?
Dagen etter jobbet mannen, men jeg fikk rapporter fra sønnen om at halloween hadde vært vellykket, og i ni-tiden på kvelden kom mannen innom med skift, mobillader, og litt toalettsaker.
Legen var så opptatt på føden at h*n rakk ikke innom, men fikk klar beskjed om at jeg fikk ikke lov å dra hjem. Søndag var blodtrykket plutselig så lavt at jeg ikke trengte medisin, men legen skulle komme på visitt etterhvert, så det ble nye prøver, nye målinger, ny ctg, også veeeeeente. Kl halv sju på kvelden kom omsider legen, og etter å ha fått en lang liste med do's og don't fikk jeg lov å reise hjem!
Vel, jeg har iallfall lært at fra nå av skal jeg ALLTID ha en liten bag med skift og toalettsaker i bilen når jeg skal til sjekk på sykehuset, og jeg skal ha backup plan for unger etc.