Allsidig ammepute

Hvem er best?

  • Petite Chérie Iris Ammepute

    Votes: 0 0,0%
  • Cozyfix ammepute

    Votes: 11 78,6%
  • BBhugme Gravidpute

    Votes: 2 14,3%
  • BBhugme Ammepute

    Votes: 1 7,1%
  • Ikea Ammepute

    Votes: 0 0,0%
  • Yngri Mia Ammepute

    Votes: 1 7,1%

  • Antall som har svart
    14

Kosmo.

Gravid mamma
Junibollene 2023
Kommenter gjerne om du har erfaring med fler, og
- kan brukes som et slags babynest?
- går det an å knytte rundt om man har noen ekstra kg på kroppen?
- funker de som gravidpute også?
 
Jeg har hatt Cozyfix til to babyer og er så glad jeg har den fortsatt til tredje som kommer. Bruker den både hjemme og i bilen/på tur. Jeg har ikke prøvd andre merker, men har prøvd en ammepute som de hadde på helsestasjonen.

Jeg har inntrykket av at Cozyfix er unik i at den er en (hard) madrass. Dvs at på Cozyfix ligger babyen støtt oppå 10-15 cm madrass og trenger kun en arm rundt/over seg for å evt være sikret mot fall. Den jeg prøvde på hs var en myk myk pute, og var mer til å hjelpe med å bygge opp. Jeg måtte holde babyen oppe og det var vanskeligere å få babyen i rett høyde.

Cozyfix fungerer ikke som babynest eller gravidpute. Den fungerer fint på størrelse XL - BMI 34.
 
Last edited:
Har erfaring med Cozyfix ammepute og BBhugme amme/gravidpute. Foretrekker BBhugme ettersom den er mer allsidig. Brukte den under hele graviditeten og bruker den nå som støtte under amming. Er mulig å knytte den som et slags babynest, men har selv bare brukt den til dette et par ganger selv.
Har ikke knytt den rundt magen, men vil nok gå det og.
 
Anbeflaer:

Cozyfix som ammepute
Bbhugme eller lignende som gravidpute, finnes etterhvert rimeligere varianter som nok er like gode
Najell Babynest som Babynest

Etter min erfaring blir det kompromiss på ett eller annet område hvis en ammepute som virke som gravidpute, Babynest og ammepute. Også varierer det hvor mye støtte man behøver av en ammepute da, jeg har trengt en skikkelig god ammepute for ikke å få store blødende sår på brystene. Har dog klart meg uten gravidpute i et svangerskap. Men kjøpte det i neste - så anbefales igrunnen :p
 
Bbhugme fantastisk som gravidpute og skikkelig middels til amming. Alt for mye, og hadde ikke turt å bruke den som babynest (selv om jeg ser div som gjør det) da den er myk og så tett at jeg hadde vært litt redd for at babyen kan få for lite luft (at det blir for tett).

Cosyfix som ammepute - den er supergod.

Babynest skal en jo helst være forsiktig med å bruke (da det kan øke faren for krybbedød). Så det brukte vi ikke sist. Så der har jeg ingen å anbefale.
 
Har erfaring med Cozyfix ammepute og BBhugme amme/gravidpute. Foretrekker BBhugme ettersom den er mer allsidig. Brukte den under hele graviditeten og bruker den nå som støtte under amming. Er mulig å knytte den som et slags babynest, men har selv bare brukt den til dette et par ganger selv.
Har ikke knytt den rundt magen, men vil nok gå det og.
Har du den store (150cm) eller den lille?
 
Jeg har bbhugme gravidpute og lånte en mybreastfriend som ligner på cozyfix og brukte cosyfix på sykehuset. Elsket bbhugme som gravidpute og brukte den til støtte i ryggen når jeg ammet i starten og trengte tusen puter i alle retninger, men har brukt den i ryggen så jeg får støtte under armene senere også. Men som ammepute syntes jeg den var håpløs fordi baby sank ned i den uansett hvor mye jeg prøvde å «stramme» den. Siden cozyfix er hard synker ikke baby ned og da syntes jeg det var mye lettere å få til rett høyde og stilling på baby, babyen blir liggende der man plasserer den :p hvis du får til liggende eller tilbakelent amming, trenger du ikke ammepute, men vanlig puter til støtte ved tilbakelent amming er digg.
 
Hadde bb hugme som gravid pute. En super pute som reddet nattesøvnen min, men synes den var elendig som ammepute. Altfor stor og myk. Cozyfix er den beste ammeputen synes jeg. Fin størrelse og passe hard slik at skuldre og armer kan hvile og babyen ligger stabilt. Den fungerer også supert til flaskemating.
 
Jeg liker CozyFix mens babyen er veldig liten og bbhugme når babyen har blitt litt større og har litt mer kroppskontroll. Likte ikke bbhugme før jeg fikk veiledning av ammeveileder.
 
Back
Topp