Allergivennlige hunder?

bellebelly

Betatt av forumet
Noen har noen allergivennlige hunder og annbefale? Gjerne som ikke blir så store :)

Bichon frisë er allergivennlig men også veldig liten. men dette er en hund som kan være litt krevende å oppdra men får de rett oppdragelse er de herlige hunder:)

takk for svar :)

takk :)

med rasen shih tzu. er det mange som klipper pelsen litt kortere?
har sett noen søte hunder, som jeg ikke vet navnet på, men tror det er den :)

hehe :) da tror jeg ikke de andre hadde blitt fornøyd her. jeg som har allergier, så prøver å finne en løsning :D 

Villemoen skrev:
Minigris

Puddel også, de røyter ikke.
Men nå er egentlig ingen hunder allergi fri.

Det er heller ikke bare pelsen og ren hund som gjelder. Mange reagerer på flasset som er i huden på hunden og spyttet.
Yorkshi terrier er også en grei hund som mange allergikere ikke reagerer så mye på vet jeg.

Chinese crested powder puff (kinesisk nakenhund MED hår) skal være allergivennlig.. De nakne og forsåvidt..
og jeg har hørt mye positivt om oppdragelsen og pelstell på dem..
De er ikke store heller.. Det sies de ikke liker å være hjemme alene for lenge om gangen.
Det er vel kanskje litt med hva en gjør de vant med, og sånn sett hvem hunder liker å være hjemme alene uansett?

Bichon havanais.

har en valp på 4 mnd og han er helt herlig. kan telle på 1 hånd de gangene han har bjeffa siden han kom hit. veldig lettlært. jeg reagerer på mange hunderaser men havanais reagerer jeg ikke på i det hele tatt.

Selv om en alergiker kan ha en hunderase så er det ikke sikkert at en annen alergiker kan ha den rasen.
Det er så mye som spiller inn på hva du reagerer på alt fra hva slags pels hunden har og i forhold til flassen som de har

nei dem er jo bare allergivennlig ikke allergifri. beste er å reise til en oppdretter og skjekke om man tåler rasen før man bestemmer seg.

Datteren min har allergi mot dyr. Vi hadde veldig lyst på en liten hund og valget ble en bichon frise. Og jeg kan med handen på hjerte anbefale den på det sterkeste. Datteren vår viser ingen ting på reaksjon, heller ingen andre som har vært på besøk som har allergi. Vi har hatt vår i snart 3 år nå, og hun er verdens nydligste, det dier tilogmed dyrlegen :) hun er veldig lydig! Ennå vi ikke har arbeidet så mye med henne. Hun lærte ting sånn som sitte, dekk og rull rundt på 10 min ! Så de lærer veldig fort :) eneste jeg kan si: Løp og kjøp !:)) er hunden vår som jeg har på bildet. Har henne for det meste langhåret.

Puddel, puddelblandinger, Bichon Frisée, Bichon Havanais, Soft Coated Wheaten Terrier..

*Elinus* skrev:
Chinese crested powder puff (kinesisk nakenhund MED hår) skal være allergivennlig.. De nakne og forsåvidt..
og jeg har hørt mye positivt om oppdragelsen og pelstell på dem..
De er ikke store heller.. Det sies de ikke liker å være hjemme alene for lenge om gangen.
Det er vel kanskje litt med hva en gjør de vant med, og sånn sett hvem hunder liker å være hjemme alene uansett?

Jeg har rasen... begge deler. Og har drevet oppdrett... og de er nok litt mer personknytta enn endel andre raser. Å jobbe fulle dager og være vekk 9 timer hver dag om man har 1 av denne rasen er ikke ideellt. De er vel ikke akuratt en førstegangshund, krever endel. Men veldig snille og glade i barn (SKAL være det.... ) fins endel dårlig oppdrett av rasen. Tok litt av som på chihuahua desverre.

Back
Topp