allergisk reaksjon

lene84

Elsker forumet
fikk et bilde av gutten min på tlf i dag.Han og pappan er på Haukeland på kur(cellegift) Han hadde svææære lipper og skikkeli opphovnet rundt øynene. Kjente han nesten ikke igjen.

Jeg fikk helt vondt inni meg. Han har tydligvis fått en skikkelig allergisk reaksjon, så jeg ringte mannen og skrek "få tak i lege!!!"  *litt hysterisk ja*

Nå har han fått motgift og hevelsen er blitt bedre.

Nå sover han visst søtt.  Tapre gutten min[:)] 

Noen som har hatt store allergiske reaksjoner på medisiner ??

Kan ikke det være farlig? Var visst ikke mye info på sykehuset... fikk motgift og det var det...

Jo, det kan helt klart være livsfarlig. En allergisk reaksjon kommer vanligvis innen 20min etter "stoffet" er inntatt. Det begynner ofte med rødme/hevelse/utstikkende øyne. Etterhvert KAN det gå over på slimhinnen i blant annet halsen og føre til pustevansker og i verste fall (uten behandlig) helt tette luftveger=pustestans. Rart de ikke reagerte på Haukeland da, de observerte han kansje ikke akuratt da!? Hvorfor får han cellegift forresten!? Bra det ordnet seg da!! Men dette må jo noterest i jounalen hans!!

ORIGINAL: juliann

Jo, det kan helt klart være livsfarlig. En allergisk reaksjon kommer vanligvis innen 20min etter "stoffet" er inntatt. Det begynner ofte med rødme/hevelse/utstikkende øyne. Etterhvert KAN det gå over på slimhinnen i blant annet halsen og føre til pustevansker og i verste fall (uten behandlig) helt tette luftveger=pustestans. Rart de ikke reagerte på Haukeland da, de observerte han kansje ikke akuratt da!? Hvorfor får han cellegift forresten!? Bra det ordnet seg da!! Men dette må jo noterest i jounalen hans!!

Han får cellegift pga hjernesvulst. Han har gått på cellegift et år nå, og siste MR viste at svulsten nesten var borte. Så vi vet at det går bra.[:)] Har et halvt år igjen på cellegift.

Ja jeg også synest det var rart at dem ikke gjorde noe med en gang.
Når jeg ringte mannen min så spurte jeg om det ikke hadde vært noen leger innom og sett han. Mannen sa at det hadde vært en lege innom men hun hadde ikke sagt noe. Når mannen drog i "snora" så kom det en ny lege inn. Hun hentet igjen en annen lege og så fikk han medisin for det.

Vet jo ikke om det er cellegiften eller kvalmestillende han reagerte på. Hadde jo vært greit å viss det,  men...

uff, hørtes ekkelt ut...Dere har nok vært gjennom mye fra før i og med han har hatt hjernesvulst. Ufattlig at så små barn skal måtte gjennomgå noe slike [:(]Bra dere vet at det går bra nå da. sikkert litt av en sjokkopplevelse å gå gjennom, det dere har gjort. Lykke til og god bedring til han!

ORIGINAL: juliann

uff, hørtes ekkelt ut...Dere har nok vært gjennom mye fra før i og med han har hatt hjernesvulst. Ufattlig at så små barn skal måtte gjennomgå noe slike [:(]Bra dere vet at det går bra nå da. sikkert litt av en sjokkopplevelse å gå gjennom, det dere har gjort. Lykke til og god bedring til han!

Takk[:)]

Huffamei, jeg hadde vært enormt hysterisk tror jeg [&:]
Håper alt fortsetter å gå bra med gutten deres, trist at små barn (og andre) må gå gjennom noe slikt!

Lykke til videre, håper du får mer informasjon om reaksjonen [:)]
Tror jeg ville ringt å spurt en lege eller noe jeg

ORIGINAL: Frk.Råsa!

Huffamei, jeg hadde vært enormt hysterisk tror jeg [&:]
Håper alt fortsetter å gå bra med gutten deres, trist at små barn (og andre) må gå gjennom noe slikt!

Lykke til videre, håper du får mer informasjon om reaksjonen [:)]
Tror jeg ville ringt å spurt en lege eller noe jeg

Takk[:)]

Ja har sagt at pappaen må få legene til å finne ut hva han fikk så kraftig reaksjon av. Håper det er kvalmestillende og ikke cellegiften.
Kvalmestillende går nå ann å finne andre alternativ til men ikke cellegiften.

Back
Topp