Allergisk reaksjon?

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Igår fikk lille smake avokado for første gång, fikk noen babyskjeer, var utblandet med morsmelk.
Dette var i 13-tida.
Halv ni begynte han å kaste opp og kastet opp flere ganger på 45 minutter.

Kan det ha vært reaksjon på avokadoen? Eller bare omgangen eller noe?
 
Uff, stakkar!
Kan kanskje være allergisk reaksjon, Men jeg trodde ikke de ble sånn allergisk så tidlig. Jeg trodde det gikk mer på om magen tålte det eller ei (altså i form av mageknip/hard mage) men godt mulig jeg har misforstått altså!

Er dette det første han har fått smakt? Du kan jo prøve med søtpotetmos i stedet f.eks å se om det går bedre?
 
Uff, stakkar!
Kan kanskje være allergisk reaksjon, Men jeg trodde ikke de ble sånn allergisk så tidlig. Jeg trodde det gikk mer på om magen tålte det eller ei (altså i form av mageknip/hard mage) men godt mulig jeg har misforstått altså!

Er dette det første han har fått smakt? Du kan jo prøve med søtpotetmos i stedet f.eks å se om det går bedre?

Søtpotet har han fått søke og det va veldig godt! Ble sint da han ikke fikk smake mer den første gangen ;p også fått gulrot og begge uten problem så var leksom det første jeg tenkte på når han reagerte slik etter avokadoen men aner ikke, derfor jeg lufter etter erfaring her :) tenkte æ høre med ha også når vi skal dit
 
Søtpotet har han fått søke og det va veldig godt! Ble sint da han ikke fikk smake mer den første gangen ;p også fått gulrot og begge uten problem så var leksom det første jeg tenkte på når han reagerte slik etter avokadoen men aner ikke, derfor jeg lufter etter erfaring her :) tenkte æ høre med ha også når vi skal dit

Ja, da kan det jo høres ut som det kan være en reaksjon på maten ja :/ bra han i alle fall ikke reagerer på andre ting, da er det liksom ikke like «farlig» om han må holde seg borte bare fra avocado :) sikkert lurt å høre med HS eller lege ja :)
 
Min mellomste hovnet opp i ansiktet og fikk rødt utslett rundt øynene når han fikk en allergisk reaksjon. Han reagerte forøvrig på apocillin.
Men oppkast på de små er så diffust. Det kan være 100grunner til oppkast. Jeg ville prøvd med avocado igjen om noen dager. Får du samme reaksjon da så ville jeg latt være med å gi han det på en stund.
 
Back
Topp