Allergisk mot egg ?

MissMongo

Flørter med forumet
Jeg og minien skulle kose oss med omelett til kvelds i dag, 10 min etter han hadde spist fikk han eksem i hele annsiktet og på halsen.. [&o]

Så nesten ut som elveblest..

Noen som vet hva det kan være ? Og evt om det kan komme fra egg ?

Spiste dere ketchup også?
Kan selvsagt ha vært en allergisk reasjon på egga ja ...

ORIGINAL: dripdrop

Spiste dere ketchup også?
Kan selvsagt ha vært en allergisk reasjon på egga ja ...

Ja, vi spiste ketchup også, men det har han spist før.. Men da har ikke det komt noen reaksjon ! [:)]

Min snupp får av og til utslett i ansiktet etter at hun har spist ketchup, ikke alltid, men det hender av og til...

Det høres ut som det KAN være egg.

En gutt jeg kjenner får det slik når han spiser egg vertfall, og han tåler det ikke.

ORIGINAL: StinkiStini

En gutt jeg kjenner får det slik når han spiser egg vertfall, og han tåler det ikke.

Oki, tenkte jeg skulle prøve å gi han litt egg i morgen også, for å se om han reagerer på samme måten.. Men om han reagere da også, er det slik at jeg må kutte ut alle produkter med egg i da ? [8|]

Kan virke som han har reagert på eggene, da får en gjerne utslett/elveblest. Ikke for å skremme deg, men om utslettet kom så fort burde du følge godt med han, da han faktisk kan ha utviklet alvorlig allergi og kan få pusteproblemer og anafylaktisk sjokk.

I følge den hudlegen minste min var hos i forbindelse med utredning av allergier, så var det vanlig at barn med eggeallergi fikk utslett rundt munnen og på kinnene.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Kan virke som han har reagert på eggene, da får en gjerne utslett/elveblest. Ikke for å skremme deg, men om utslettet kom så fort burde du følge godt med han, da han faktisk kan ha utviklet alvorlig allergi og kan få pusteproblemer og anafylaktisk sjokk.

[&o][&o][&o][&o]

Er du seriøs nå ?? Han fikk utslettet etter 5-10 minutter.. Bør jeg kansje ringe legevakten da ? Kjente jeg ble redd nå.. [:(]

ORIGINAL: MissMongo

Oki, tenkte jeg skulle prøve å gi han litt egg i morgen også, for å se om han reagerer på samme måten.. Men om han reagere da også, er det slik at jeg må kutte ut alle produkter med egg i da ? [8|]

Jeg hadde ikke turt å gi han det i morgen igjen.. Tenk om han får et skikkelig allergisk sjokk. Det skumle med sånn allergi, er at man kan få forskjellige reaksjoner fra gang til gang. Hadde heller tatt kontakt med legen, og fått henvisning til hudlege for testing.

eldstemann her fikke elveblest av egg, over hele kroppen

[&o][&o][&o][&o]

Er du seriøs nå ?? Han fikk utslettet etter 5-10 minutter.. Bør jeg kansje ringe legevakten da ? Kjente jeg ble redd nå.. [:(]
jeg dro på legevakten med eldstemann, og han fikk phenamin flytende, og vi måtte sitte der lenge, men nå er mannen din stor nok til å si om han sliter med å puste, og gjør han det ringer du 113

om elveblesten sprer seg, så ville jeg tatt turen til legevakten å fått noe for det, ellers kan det bli lite søvn på mannen din, da dette kan bli ubehagelig

[&o][&o][&o][&o]

Hos mange småbarn er det vanlig å få problemer/irritasjoner i luftveiene om dem får i seg egg ved allergi.
Jeg hadde nok tatt den telefonen for sikkerhetsskyld, så kan dem gi deg råd om hva du bør gjøre [:)]

Det varerier.
Noen tåler produkter med egg, men ikke rent egg.

Snakk med legen.

Pratet med legen nå, og skulle se det ann. Men vist han fikk problemer med pusten i natt så måtte jeg ringe 113 med engang.. [&o]

da krysser vi for at han ikke får problemer med pusten,[:)]
lykke til

Min sønn reagerer med utslett i ansiktet etter kort tid hvis han får egg. Han har intoleranse mot egg, ikke allergi.

ORIGINAL: M1979

Min sønn reagerer med utslett i ansiktet etter kort tid hvis han får egg. Han har intoleranse mot egg, ikke allergi.

dattern min er allergisk mot egg, men får ikke utslett.. Fikk beskjed om på sykehuset at om man har allergi har man ikke utslett, men om man har intoleranse har man kun utslett[;)]

Back
Topp