Allergimedisiner

sofiebrvik

Gift med forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Tror kankje jeg har spurt om det før, men finner det ikke igjen!

Jeg sliter mye med allergi. Er allergisk mot det aller, aller meste. Har gått på Cetirizin i lengre perioder, men den gjorde meg så trøtt, så jeg har også Aerius (mildere) liggende inne på resept.
Klarer meg stort sett uten, men av og til.. Sånn som i dag hvor det har vært mye nøtter osv i rundt meg så er jeg virkelig ganske gåen.. Er det greit å ta en tabelett med aerius da? Bare sånn for å få letta litt på trykket?

Fant denne artikkelen her: http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2012/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Den viser jo at det skal gå fint, men på mange andre forumsider ser jeg at det IKKE er anbefalt. Åååh, blir så gal av det her.

Takk for svar, men vil gjerne ha svar så fort som mulig ;) slenge inn et spørsmål likevel da!

Jaa, jeg vet det! Men han får jeg ikke snakka med i dag eller i morgen likevel.
Som jeg hater denne allergien min!!!! Det er alltid et eller annet. Sier det bare... det blir innmari slitsomt skal jeg måtte gå uten medisinen min i 9mnd. Da må jeg leve på knekkebrød og vann.

legevakta da?
Jaa, jeg vet det! Men han får jeg ikke snakka med i dag eller i morgen likevel.
Som jeg hater denne allergien min!!!! Det er alltid et eller annet. Sier det bare... det blir innmari slitsomt skal jeg måtte gå uten medisinen min i 9mnd. Da må jeg leve på knekkebrød og vann.

Ringte de en gang tidligere, og fikk beskjed om at det kunne de ikke svare på. Fikk ikke snakke med lege. Fikk beskjed om å slappe av, så kom det nok til å gå over... Det er ikke hjelp å få :p hehe

Aerius (tabl.) fikk ikke jeg ta når jeg var gravid med gutten min i 2008.

Det er nok best å holde ut til du har snakket med legen om dette.

Litt avhengig av hva som står i felleskatalogen, men hvis jeg hadde vært veldig veldig plaget så hadde jeg tatt sjansen på å ta medisin hvis det var helg og ikke mulig å få snakket med legen

Aerius (tabl.) fikk ikke jeg ta når jeg var gravid med gutten min i 2008.

Det er nok best å holde ut til du har snakket med legen om dette.

Litt avhengig av hva som står i felleskatalogen, men hvis jeg hadde vært veldig veldig plaget så hadde jeg tatt sjansen på å ta medisin hvis det var helg og ikke mulig å få snakket med legen

Hadde altså ikke tatt aeruis da det eksplisitt står at det ikke anbefales, men står det ala "rådfør deg med lege" hadde jeg tatt

Jeg får vel sitte her opphovnet og fæl da :) så kanskje de tar meg på alvor om jeg slutter å puste ;) hehe...

Jeg tar cetirizin daglig, hvis ikke får jeg ikke puste. Blir ikke spesielt trøtt. Prøvde å kutte de ut forrige gang jeg var gravid, etter en uke hadde jeg pusteproblemer..

Jeg tar cetirizin daglig, hvis ikke får jeg ikke puste. Blir ikke spesielt trøtt. Prøvde å kutte de ut forrige gang jeg var gravid, etter en uke hadde jeg pusteproblemer..

Har lege sagt at det er greit? Halsen min er skikkelig hoven i dag.. Har cetirizin også, men trodde de var sterkere enn Aerius? Aerius er 5mg mens Cetirizin er 10mg..

Tror dere det gjør noe om jeg tar bare eeen tabelett når for å få letta litt på trykket i halsen? :(

Jeg kunne ta telfast hvis det gikk ut over allmenntilstanden... Bedre med en frisk og fungerende mor enn å være helt utkjørt og sliten pga allergi.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmm... Frister sååå mye å ta...

Tror ikke det gjør noe om du tar en. Du må jo ha det greit du også. Ta en i dag og en i morgen, så hører du med legen på mandag :)

Hei. Dette er første gang jeg er gravid, og har som mange andre en del spørsmål til min fastlege. Jeg er svært plaget av helårsallergi og tar en Aerius pille hver dag. Jeg spurte akkurat min fastlege om jeg burde bytte allergipiller nå som jeg er gravid. Fikk til svar at det ikke var noen forskning så langt som har vist at det er noe som helst skadelig å ta disse allergipillene. Han anbefalte meg å fortsette med de som vanlig. Jeg velger å stole på dette inntil jeg får annen beskjed.

Jeg har fått resept på en annen allergimedisin enn de jeg vanligvis tar fordi jeg ikke skulle ta de om jeg ble gravid. Så det ordnet legen første gang jeg fortalte at vi prøvde å lage barn. Jeg ville tatt det opp med fastlegen mandag morgen og fått resept på alternativer til svangerskap og amme perioden. :-)

Det finnes flere medisiner mot allergi som regnes som trygge.

*Taster på app på mobilen*

Back
Topp