Allergimedisin

Toja

Andre møte med forumet
Er det noen som vet om man kan bruke allergimedisin når man er gravid? Litt krise ellers....bruker Aerius.

Står det ingen ting i vedlegget?

Ganske sikker på at man ikke kan det , men vet det er en type man kan bruke men husker ikke hva den het

Det står ar du skal ikke bruke det hvis du er gravid eller ammer, men du kan få resept på noe som heter polaramin?

Sniker fra juni. Legen gir meg Cetrizin og sier sammen med apotek at det er trygt for meg som gravid :)

Jeg har fått Loratadin. Brukte også Aerius før jeg ble gravid ;)

Jeg bruker aerius med avtale med legen. Klarer meg ikke uten å han sa at jeg kunne bruke den, det var ikke funnet skader på barn av foreldre som har brukt den, men var lite dokumentasjon om bruk på gravide :) hør med legen din :) så blir dere enige om hva du kan bruke :)

Jeg bruker aerius med avtale med legen. Klarer meg ikke uten å han sa at jeg kunne bruke den, det var ikke funnet skader på barn av foreldre som har brukt den, men var lite dokumentasjon om bruk på gravide :) hør med legen din :) så blir dere enige om hva du kan bruke :)
Betryggende å høre, da skal jeg ikke stresse veldig med det. Håper likevel på en legetime neste uke når jeg er hjemme igjen. Skulle egentlig til gyn i mars da ting har tatt så lang tid, men det slipper jeg vel nå :-)

Jeg var hos legen i dag. Skal kutte drastisk ned på astmamedisin, men etter å ha undersøkt med ett fora jeg ikke husker navnet på akkurat nå, som er der de sjekker etter felleskatalogen, mente hun jeg skulle fortsette på aerius, sånn til informasjon ☺

Jeg var hos legen i dag. Skal kutte drastisk ned på astmamedisin, men etter å ha undersøkt med ett fora jeg ikke husker navnet på akkurat nå, som er der de sjekker etter felleskatalogen, mente hun jeg skulle fortsette på aerius, sånn til informasjon ☺
Fra felleskatalogen:
Data (utfallet av >1000 graviditeter) indikerer ikke potensial for misdannelser eller føto-/neonatal toksisitet. Dyrestudier har ikke vist teratogen effekt. Bruk under graviditet anbefales likevel ikke.
Felleskatalogen kan lastes ned som app:)

Fra felleskatalogen:
Data (utfallet av >1000 graviditeter) indikerer ikke potensial for misdannelser eller føto-/neonatal toksisitet. Dyrestudier har ikke vist teratogen effekt. Bruk under graviditet anbefales likevel ikke.
Felleskatalogen kan lastes ned som app:)

Jeg har lest det,og jeg vet hvor jeg finner felleskatalogen. Stoler likevel på det når legen har sjekket med andre kilder i tillegg, og mener jeg skal fortsette på medisinen.

Jeg fikk tips på apoteket at man kunne sjekke/spørre på en side som heter tryggmammamedisin.no :-)

Jeg fikk tips på apoteket at man kunne sjekke/spørre på en side som heter tryggmammamedisin.no :)
Ja, jeg spurte på den nettsiden i helgen, men ville uansett snakke med lege da denne vil vite best i forhold til sammensatt sykdomsbilde.

Her er svaret jeg fikk fra Trygg Mammamedisin:
AERIUS inneholder desloratadin som er et antihistamin. Dette er en medisin som vi etterhvert har lang erfaring med og derfor kan si er trygg å bruke for gravide.

Oi det har jeg ikke tenkt på...nå som våren kommer og gresset kommer, så er det greit å vite...ellers har jeg nesepulver for helårsallergi...må høre med legen om det

Oi det har jeg ikke tenkt på...nå som våren kommer og gresset kommer, så er det greit å vite...ellers har jeg nesepulver for helårsallergi...må høre med legen om det
Gjør det :)
Jeg har ikke hatt behov for allergimedisiner nå da, har allergi mot støv så er jo hele året ;)
Mange blir gjerne bedre i svangerskapet

Back
Topp