Allergimedisin og amming

lille_my83

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Heisann[emoji4] Flere som sliter med pollenallergi?? Jeg har pollenallergi og gressallergi og begynner virkelig å kjenne plagene komme nå[emoji24]

Legen min mener at jeg burde prøve uten allergimedisin pga amming siden det meste går over i mm, men jeg kjenner det kan bli litt vel heftig[emoji27]

Noen som tar allergimedisin selv om dere ammer? Jeg har sjekka litt rundt og mener telfast kan brukes mens man ammer så skjønner ikke helt hvorfor legen mener at jeg ikke burde ta de??
 
Jeg har pollen og gressallergi og fikk opatanol (øyedråper) tabletter (mildeste... Men tar det jeg kan få) og avamys nesespray.
 
Jeg har pollen og gressallergi og fikk opatanol (øyedråper) tabletter (mildeste... Men tar det jeg kan få) og avamys nesespray.
Takk for tips[emoji7] Kjennes ut som konstant bihulebetennelse så håper legen kan skrive ut noe nesespray[emoji4]
 
Jeg tar zyrtec annahver dag hele året. Fullammer. Skal være trygt ifølge lege, men hadde ikke tatt om jeg hadde kunnet unngå det
 
Det er bare tull. Du kan fint ta citrizin og telfast. Er dessverre leger som ikke gidder å oppdatere seg som sier det[emoji35]
 
Det er bare tull. Du kan fint ta citrizin og telfast. Er dessverre leger som ikke gidder å oppdatere seg som sier det[emoji35]
Har tatt telfast til kvelden nå[emoji4] Holdt på å bli smårar av å nyse og klø i halsen[emoji28] Så blir det legetime snart for å høre om noe nesespray[emoji4]
 
Som dei andre skriv her så kan du fint ta fleire ulike sorta allergimedisin. Eg har lorotadin og Avamys nasespray, klarer meg i perioder kun med nasesprayen!
 
Som dei andre skriv her så kan du fint ta fleire ulike sorta allergimedisin. Eg har lorotadin og Avamys nasespray, klarer meg i perioder kun med nasesprayen!
Skal høre med legen om den nesesprayen altså[emoji4] Har mest symptomer i nesa[emoji52] Føles ut som jeg har hatt bihulebetennelse i 3 uker snart nå[emoji13]
 
Jeg tar cetrizin! Jeg bruker det hver dag, både i svangerskapet og under amming. Legen min sjekket det opp når jeg var hos henne, så det er helt trygt! Å ikke bruke medisin er uaktuelt for meg, da får jeg astmaanfall.
 
Heisann[emoji4] Flere som sliter med pollenallergi?? Jeg har pollenallergi og gressallergi og begynner virkelig å kjenne plagene komme nå[emoji24]

Legen min mener at jeg burde prøve uten allergimedisin pga amming siden det meste går over i mm, men jeg kjenner det kan bli litt vel heftig[emoji27]

Noen som tar allergimedisin selv om dere ammer? Jeg har sjekka litt rundt og mener telfast kan brukes mens man ammer så skjønner ikke helt hvorfor legen mener at jeg ikke burde ta de??

Jeg er melkedonor til nyfødtintensiv hvor det er ganske strengt. Vi må gi beskjed og klarere all medisinbruk.
Allergimedisin ( 1 tablett pr dag) var heeeelt i orden. Samme var sporadiske bruk av paracet.

Så da tror jeg legen din overdriver!

Du kan ta allergimedisin med god samvittighet.
Også som gravid faktisk!

Denne siden er kjempefin:

https://www.tryggmammamedisin.no/?page_id=433&tID=41

( selvfølgelig skal man jo ikke ta medisiner hvis man ikke må, men jeg MÅ! Har kraftig gresspollenallergi og risikerer sovne mens jeg kjører bil feks. Jeg har også flere typer pollenallergi som ikke er fullt så kraftig, så da ser jeg litt an og bruker øyedråper og nesespray før tabletter.)
 
Back
Topp