Satt å leste litt i kommentarfeltet i forhold til ett barn med allergi så barnehagen sluttet med melk, nøtter og egg på Facebook. Fy så mange stygge kommentarer. Ba folk om å sette barna sine i andre barnehager så deres barn kunne få alt, lage egne allergi barnehager osv. Har vi voksne virkelig mistet så mye empati? I barnehagen til mine barn er det regler. Hos min sønn er det ikke druer fordi min sønn blir sykere av det. Hos min datter er det ikke nøtter eller jordbær siden noen barn der kan blir alvorlig syke av det. Noen får spesiell melk. I den artikkelen var det snakk om ett barn som ikke kunne være nærheten av vanlig melk en gang så ganske ekstremt men er ikke farlig å drikke laktose fri melk, havremelk eller mandelmelk i bhg. Utrolig hvor mange som krevde at deres barn skulle få alt og dro det alt for langt. De mente også at allergier var så populært at de ikke trudde på halvparten som så de var allergiske. De maste også om bursdag. Ikke noe problem det. Jeg lagde nøttefri kake uten jordbær. Ikke noe problem. Litt forskjellige kulturer så jeg spurte også om noen ikke kunne spise svin. Ikke så utrolig vanskelig å ta hensyn til andre, men tydeligvis er det vanskelig for enkelte. Der jeg jobber er det en med egg allergi. Kan være i samme rom men i hver sin ende og kan bli syk av spor. For både ansatte( som det er for lite av bhg) og barn så er det lettere om ingen tar med seg egg. Ingen vil at barna skal bli syke i bhg. Men folk med friske barn blir jeg matt av innimellom som mener at deres barn skal få alt mens de med allergier må gå ett annet sted. Ikke rart verden er som den er når man ikke kan hensyn til sånt uten at der blir bråk en gang.