Allergier

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Noen som har barn som har de samme allergiene ? Har ei med melkeallergi og tenker da automatisk att neste også får det. men det er kanskje ikke sånn ?

Eldstemann tåler ikke pollen av hassel, or og bjørk, samt katt og valnøtter. I flere år tålte han heller ikke egg. Men det ordnet seg heldigvis da han ble sju

Mellomste tåler alt.

Her har det vært omvendt :-P
Eldstemann tåler det meste nesten, yngste har vært allergisk mot egg, men er nå veldig allergisk mot pollen.

Eldste tåler alt, mens minste har allergi mot dyr og egg. Minste har arvet det fra meg da, mens det er lite allergier på farssiden :-)

Syns jeg leste at det er rundt 60-70% sjanse for allergi om begge foreldrene har, men 30% om ene har.

Eldste tåler alt, mens minste har allergi mot dyr og egg. Minste har arvet det fra meg da, mens det er lite allergier på farssiden :-)

Syns jeg leste at det er rundt 60-70% sjanse for allergi om begge foreldrene har, men 30% om ene har.
Aha ! Her er det ingen av oss som har allergi imot mat. Eller jeg får eksem av det, I liten grad, snuppa får I stor grad utslett av melk. Så håper bare lille I magen slipper eksemen !

Vesla her er allergisk mot en del forskjellig, og vi lurte på om det kunne være at hun var allergisk mot det samme som faren sin. Men fikk da beskjed fra barnelegen at man ikke kan arve allergier, bare tendensen til å bli allergisk. Så alle er forskjellige og det er tilfeldig om familiemedlemmer er allergisk mot det samme. Her er det foreløpig ingen som er allergisk mot det samme.

Vesla her er allergisk mot en del forskjellig, og vi lurte på om det kunne være at hun var allergisk mot det samme som faren sin. Men fikk da beskjed fra barnelegen at man ikke kan arve allergier, bare tendensen til å bli allergisk. Så alle er forskjellige og det er tilfeldig om familiemedlemmer er allergisk mot det samme. Her er det foreløpig ingen som er allergisk mot det samme.
Åja men det er greit å vite !

Back
Topp