Allergi

Cathee

Gift med forumet
Dere som har barn med allergi. Hvordan begynnte det?? Altså, hvordan merket dere det? Jeg begynner å ane litt, for gutten vår har vært små tett i en liten stund. Å idag når han kom fra barnehage var han rød (solbrent rød) over hele ryggen, lignet bittelitt på eksem helt nederst. Å han har sagt au au en del. Samt at han klør seg VELDIG i øynene.. Hva kan det være? Han er litt urolig ikveld.. Fælt å se at han sliter...

Hei!
Jeg vil anbefale deg å bestille time hos lege og få tatt en allergi prøve jeg. Kan høres ut som en allergisk reaksjon han har hatt på ryggen ja, og selvfølgelig symptomene du beskriver fra nesen er jo typisk allergi tegn. Lykke til[:D]

Takk :-) Jeg skal bestille time hos lege. Må få testet han..

Dytt!

Vi har hatt mistanke om allergi lenge nå, men vi får ikke allergitest hos legen. Må bare prøve oss frem... (Det gjelder matallergi)

Vi tok henne også til legen med mistanke om pollenallergi... Da fikk vi øyedråper og nesespray... Ikke noe test der heller...[:-]

jeg får heller ikke teste henne.
Men dem er sikker på att hun har polleallergi og har nå resept på allergimedisin.
Jeg kjempa meg gjennom med å få dette i over 1år. Hun var myyyyye syk i fjor men legen ville ikke innse att det kunne være allergi [:@] ville bare hun skulle teste ut en haug med astma medisin. som IKKE hjalp!
skifta lege og forklarte hele hennes sykehistorie og alt tyder på pollenallergi/allergi og fikk medisin med det samme.

Begynte med røde kløende øyne, snue ALL the time! hoste (som egentlig ikke er tegn på allergi, men jeg mener kom pga tetthet i halsen og kløe, slapp, trett
Har også eksem/tørre flekker til tider i knehasene/albue/hake/skinn,- mulig atopisk eksem som henger sammen med allergi.
Blir tett i pusten, rød og rennende øyne når hun høpper i høy.

Back
Topp