allergi!!!!

SBML

Elsker forumet
Hvordan er det, er det flere av dere som er veldig plaga med pollenallergi om dagen?

Her renner alt! Nese og øyne, helt j****!!! Skikkelig allergisjokk! Blir helt utmatta av det, klør og klør! Bruker en dorull i timen, på bare snørr[:@][:@][:@]

Var hos legen på onsdag og da fikk jeg piller jeg kunne ta hvis jeg ikke holdt ut. Så hvor mye skal jeg holde ut? Han sa også at om jeg tok hyppigere enn en pille annehverdag, skulle jeg komme tilbake å få en kortisonsprøyte. Det kunne hjelpe og var ikke farlig. Har aldri hørt om det før... Nesespray var uaktuelt å få!

noen andre med allergi erfaringer? Evt hva får dere ta av medisin?

Jeg sliter med pollen allergi, har ikke fått vært hos legen og fått resept enda.. Men var innom apoteket og kjøpte lomudal øyedråper og nesespray. Det er ikke noe problem å bruke når man er gravid.. Sjekk ut denne siden: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/allergi/pollenallergi  [8|]

Er det sant!!! Har det kommet allergimidler som er trygge for gravide også???? Det fantes ikke sist jeg gikk gravid!

At ikke legen nevnte på det da! Han var svensk vikarlege, ortoped sådan, kanskje han ikke kjente til all medisin man kan får tak i i Norge...

Hallelluja!!!! Apotek i morra!!!![:D][:D][:D]

Takk Perna!!!

trodde ikke en kunne ta kortisonsprøyta når en var gravid jeg[8|] Kenacort-T heter den hvis du vil slå den opp.. Men den er ihvertfall super effektiv! ;) 

jeg måtte inn i felleskatalogen å se: 

ser ikke så bra ut å ta sprøyta da!

Kenacort-T
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: I dyreforsøk har kortikosteroider vist å kunne føre til misdannelser av ulike slag (ganespalte, skjelettmisdannelser). Relevansen av dette for mennesker er usikker da det hittil ikke er påvist økt forekomst av misdannelser etter bruk av kortikosteroider i svangerskapet. Etter peroral langtidsbehandling har en konstatert redusert placenta- og fødselvekt hos mennesker og dyr. I tillegg er det risiko for binyrebarksuppresjon hos nyfødte barn. Preparatet bør bare benyttes under graviditet dersom fordelen for mor oppveier risikoen for barnet. Overgang i morsmelk: Gjenfinnes i morsmelk, men risiko for påvirkning av barnet synes usannsynlig ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør likevel utvises ved vedvarende høy dosering.

Jeg har fått nye medisiner nå for  jeg ikke kan bruke de jeg hadde før pga gravidteten. Har fått Polaramin tbl og bruker Livostin øyedråper og nesespray. Fikk beskjed av lege og jordmor at jeg trygt kan ta dette da det er gamle preparater som er godt forsket på og alle andre jeg kjenner har fått disse tbl når de har vært gravide. I tillegg er det visst mye farligere for babyen i magen at jeg går å er kjempe allergisk uten medisiner så jeg tar hver dag nå som det er så mye pollen.

Hmmm, så rart at det finnes preparat noen leger skriver ut, men som andre leger fraråder og ikke vil skrive ut... Blir ikke klok!

Og det med den sprøyta er jo helt villt! Jeg kan ikke ta nesespray, men en sånn farlig sprøyte kan jeg ta!!! Hva er fornuften i det da? Blir ikke klok! Jeg fikk forskrevet cetirizin, som jeg alltid har brukt. Nå har ikke våren kommet så langt her enda, så har ikke vært nødvendig med noen medisin enda, men da jeg var i Drammen forrige helg holdt jeg seriøst på å dævve!!!! Og tok både cetirizin og nazonex, av min bror!

Mener han fastlegen jeg hadde i Drammen også sa det at det var værre å få allergisjokk enn å ta allergimedisin.

Da veit jeg i alle fall hva flere av dere gjør!! Takk jenter! Og sprøyte blir det ikke!!! Kjente jeg ble skeptisk med en gang han sa det![&:]

Jeg fikk med meg skriv på Citerizin fra apoteket på at det var trygt, så jeg har tatt det på de verste dagene! Hadde ikke fungert uten medisin nå jeg!! [&:]

Da jeg var hos legen for å få klargjort dette med allergimedisin, fikk jeg resept på Polaramin. Det var den eneste allergimedisinen gravide kunne bruke, sa hun. Det er ikke skadelig for fosteret. Jeg tar opptil 4 tabletter daglig, for å holde allergien min sånn nogenlunde i sjakk. Er hyperallergisk mot bjørkepollen i tillegg til at jeg våkner kjempetett om morgenen pga. allergi mot midd. Kunne gjerne tenkt meg sterkere medisin, men det er ikke annet enn Polaramin å få mens en er gravid.

Jeg fikk ikke tilbud om noe slags sprøyte så lenge jeg går gravid. Du kan høre med legen din om han/henne kan gi deg resept på Polaramin tabletter [:)]

Back
Topp