Allergi

Karoline_

Flørter med forumet
Fleire så e begynt å kjenna på allergier?
Her har da slått ut for fult med nysing,røde auger og tett nase...nåken så vett om da e trygt å ta allergitabletter i graviditeten?

Vil jo helst unngå medisinering men kjenne at da kan bli tøft å gå sommaren uten

JA!!!

Kommer helt an på hvilke allergitabletter du går på, zyrtec og Aerius skal være trygge såvidt jeg vet, mens telfast tablettene og feks dymista nasesprayen bør man være forsiktig med.

Jeg har ikke turt å bruke noe enda før jeg får sjekket det med legen, men skal på kontroll neste tirsdag så tenkte å ta det i samme slengen, men planen er å spørre etter arius, det er den eneste som har hatt noen form for virkning på meg..

Veldig spent på hvordan det blir når gress slår ut for fullt da det er det jeg er mest allergisk mot. Kroppen pleier å ha nok belastning som allergisk om sommeren til vanlig når jeg ikke er gravid, må kutte ned på trening og alt for ikke å bli syk, men får krysse fingrene for at det ikke blir så ille i år :nailbiting:

Hmm eg har gått ein ceterizin bluefish,men har ikkje vågt å tatt endå..ska t legen i mårå så får spørra då
Her e da bjørk og gras som e værst.aldri vært gravid på sommaren før,så ditta blir nytt

Hadde tenkt å klare meg uten, men jeg har måtte begynne på dem. For en ting er allergien, men den gjør at immunsystemet mitt er svekket og jeg tåler ingenting før jeg blir syk.

Hmm eg har gått ein ceterizin bluefish,men har ikkje vågt å tatt endå..ska t legen i mårå så får spørra då
Her e da bjørk og gras som e værst.aldri vært gravid på sommaren før,så ditta blir nytt
Ceterizin skal være det samme som zyrtec, men uansett lurt å høre med legen for sikkerhetsskyld ja!

Jeg ble frarådet cetirizin bluefish da jeg var gravid, så lurt å rådføre seg med lege uansett :)

Led opp og spør på nettet på Tellus eller trygg mamma medisin. Legen min sier at all medisin under graviditet er farlig. Jeg går egentlig fast på smertestillende pga fibromyalgi. Legen sier det er farlig mens sykehuset og trygg mamma medisin sier det er greit. Så man må være litt obs. Sett mange har fått beskjed om at for mye Paracet er farlig også. Jeg fikk mye mer enn ett normalt menneske bruker i ett svangerskap på en helg på sykehuset blandet med flere andre typer medisiner.

Jeg har brukt Aerius og astmamedisiner både dette svangerskapet og det forrige og det har gått bra. Er allergisk mot andre ting i tillegg til pollen, så det er ikke mulig å unngå å ta de.

Back
Topp