Allergi

Juliel

Glad i forumet
Hei.
Noen andre med pollen allergi? Tar dere medisin?

Fikk anbefalt av legen og ikke bruke uten at det var helt nødvendig. Har til nå bare brukt nesespray, men holder på å bli GAL[emoji53] Tror jeg må få hentet ut tabletter imorgen.

Har brukt allergi medisin under begge de andre graviditetene uten at legen har sagt noe.... Har ny lege nå.

Det e ikke mange allergitabletta som e anbefalt for gravide. Mine e heldigvis det. Men syns det hær e et medisinsk spørsmål som lege bør ta.

Jeg bruker zyrtec,kunne ikke ta aerius. Tar det for pollenallergi og for elveblest. Er i gang med n-te runde med elveblest nå.

Jeg har tatt certerizin før.(usikker på hvordan det skrives.)

Jeg har sterk allergi mot mye rart, helårs. Og det er ikke noe i veien for å ta allergitabl. Dessverre er mange leger ikke helt oppdaterte på hva man kan ta og ikke ta.
Går du på relis.no og søker på gravid og allergi eventuelt den medisinen du går på, så får du opp info om hva du kan ta. Mange leger bruker denne siden for info, og bør bruke denne siden.
Jobber selv på legekontor og denne siden blir brukt mye for tips/info om man er usikker :)

Det du helt sikkert kan ta er: Zyrtec, Aerius, Clarityn, Cetirizin, Loratadin.

https://relis.no/content/4840/Pollenallergi-hos-gravide-og-ammende--hva-er-trygg-behandling

Ja, DET må for all del ikke skje!! Allergi er ikke til å spøke med

Takk for alle svar[emoji5] skal gå inn og sjekke den siden[emoji4]

Back
Topp