Allergi..

Morena

Gift med forumet
Er det noen andre som er plaget med allergi og som vet hva slags medisin vi kan ta? Glemte å spørre legen på fredag [:'(] Å nå holder jeg på å krepere av kløe og nysing...

Har ingenting, så må bestille på mandag...

Hmm... jeg vet ikke med amming da... men i svangerskapet kunne jeg ta noe som heter Polaramin eller noe i den dur. Eneste problemet med den er at man kan bli fryktelig trøtt. Så den lønner seg mest å ta på kvelden før man legger seg. Men det hjelper jo lite hvis man er mye plaget på dagtid. Kan hende det finnes noe annet som går an å ta. Legen vet nok hvilke du kan ta og ikke. [:)]

Må nok ringe dit på mandag ja.. Blir jo sprø snart...[&:]

du har jo zyrtec ( tabletter) er veldig fint.. så har du livostin ( øyendråper og nese spary) det er jo til pollen allergi.. noen bruker bare vanlig nesespray også..
men er litt usikker på hvordandet fungerer når du ammer.. så du kan jo ta deg en tur til apoteket eller ta kontakt med legen[:D]

Som nevnt over kan du ta zyrtec, eller som jeg bruker: Cetricin. Er det samme men forskjellig leverandør bare.

ORIGINAL: Surita

Hmm... jeg vet ikke med amming da... men i svangerskapet kunne jeg ta noe som heter Polaramin eller noe i den dur. Eneste problemet med den er at man kan bli fryktelig trøtt. Så den lønner seg mest å ta på kvelden før man legger seg. Men det hjelper jo lite hvis man er mye plaget på dagtid. Kan hende det finnes noe annet som går an å ta. Legen vet nok hvilke du kan ta og ikke. [:)]

Meina eg fekk resept på polaramin sist gang eg amma - og den hjalp.
Må ta meg ein tur til legen eg òg, merkar allergien begynna å tre fram.. [:'(]

ORIGINAL: Venter nr 1

Som nevnt over kan du ta zyrtec, eller som jeg bruker: Cetricin. Er det samme men forskjellig leverandør bare.

Det brukte jeg før, men fikk beskjed om å slutte da jeg ble gravid, for den skulle ikke brukes under graviditet eller amming sa min lege værtfall... [&:]

Får vel ringe på legekontoret å høre hva de sier..

polaramin kan du hvertfall ta som gravid. så da kan du sikkert ta det når du ammer også...

ORIGINAL: *Nr2*

ORIGINAL: Surita

Meina eg fekk resept på polaramin sist gang eg amma - og den hjalp.
Må ta meg ein tur til legen eg òg, merkar allergien begynna å tre fram.. [:'(]

Back
Topp