Allergi!!!!

SBML

Elsker forumet
Fytti! Nå kjenner jeg pollenet for fullt![:'(][:'(][:'(]

Og så skal man jo ikke ta noe særlig allergimedikament når man er gravid. Dette er 2. våren på rad jeg må benke meg opp med ørten kasser kleenex med balsam, saltvannsspray og dråper til øya.Det er et sant mareritt!!!

huff[&o]gruer meg til pollen kommer for fullt her også[:'(] det er ikke noe gøy...

ORIGINAL: Marin*AronSinMamma*

huff[&o]gruer meg til pollen kommer for fullt her også[:'(] det er ikke noe gøy...

Sign.

Sliter nok som det er med husstøvallergien merker jeg[&o]

Polaramin er ihvertfall en helt grei allergimedisin som kan tas når man er gravid.

Jeg er visst en av de heldige, merker mye mindre til allergien nå enn jeg pleier [:)]

Jeg er allergisk mot mye og må bruke medisin hver dag hele året.Akuratt nå bruker jeg polaramin fordi d er d eneste man kan ta under svsk,og jeg må si jeg merker mer til allergien nå enn ellers[&:]kjedelig men[&o][:)]

hei

Jeg har pollen allergi hver gang jeg er gravid og ammer. Snakket med fast legen min og hun sa at nå er det mange medikamenter som er godkjent for allergiker som er gravid. Det er større belastning for fosteret og ikke ta allergi medisin (som selvfølgelig passer gravide) enn å ikke ta de. Kroppen blir kjempe sliten om en er tett hele våren og sommeren. Polarmin går an å bruke, men det er flere merker som også kan brukes og som en ikke blir så vannvittig sliten av. Jeg ble i allefall kjempe lettet over at jeg kunne ta medisin og at det er helt trygt. For jeg slett med blodtrykket forrige gang pga allergien gjorde at allmenn tilsanden ble så dårlig.

cetirizin hexal 10 mg heter i allefall den jeg har fått hos legen. Fungerer kjempe bra. det eneste man må være obs på er at når en begynner å amme så må en byttet til en annen. Trenger ikke ta de fast en gang for når jeg merker at jeg er dårlig tar jeg en og vips frisk igjen

cetrizin er blant de siste medikamentene som er testet ut for at gravide skal kunne bruke de. Fast legen jobber som allmenn lege og har spesialisert seg på svangerskapsoppfølging, så hun pleier og ha rett. Jeg dobbelt sjekket også på apoteket og de sa og at det var nå helt trygt å bruke de:)

Jeg har brukt zyrtec de periodene allergien er på sitt verste, og det sa jormor gikk fint!

ORIGINAL: EogR

Huff, jeg forstår deg veeeeeeeeldig godt!!!Allergi er pyton! Rett og slett! Jeg hater det så innmari! I fjor gikk allergien min utover respirasjonen. Det var ikke noe gøy i det hlee tatt. Jeg endte på legevakta flere ganger fordi jeg fikk problemer med luftveiene. Så begynte jeg med Kenacort(kortison) injeksjon, det var som en helt ny verden for meg!! Den fungerte kjempebra, brukte det i tillegg til den vanlige allergi medisinen. Men som gravid, kan man ikke ta kortison. Skikkelig pyton for meg nå. Jeg har merket det godt allerede. Legen min sa jeg kunne begynne med Polaramin, men ønsket ikke at jeg skulle gå på denne forebyggende(som jeg har gjort med annen allergimedisin), men at jeg skulle begynne med den når jeg virkelig trengte den. Så jeg skal forsøke å holde ut så lenge jeg klarer!!

Det som kan være positivt, er at man kan bli bedre i allergien når man er gravid!! Men det kan også helle den andre veien, at man blir værre. Jeg håper jeg blir bede, og krysser fingrene for det!!

Det viktigste er at jeg må ta mine forhåndsregler. Ingen markblomster inn i hus, ikke henge klær til tørk ute, ikke klippe gress, holde seg (dessverre) en del innendørs i den værste sesongen. Men det får bare være, det ordner seg nok!!

Mange gode tips fra andre allergikere her! Ja det er ikke en morsom årstid vi går i møte nei... [:'(]

Jeg vet jo hvordan jeg blir når jeg er gravid og det er skikkelig ille de første ukene, så er det som om kroppen tilpasser seg pollenstøvet og jeg blir mer resistent mot det. Har polaramin, men man blir jo så trøtt av det! Og jeg skal liksom jobbe litt også...[;)] Ellers er jeg helt symptomfri når jeg ammer!! Men da er jo pollensesongen over, når den tid kommer...[:)]

Back
Topp