Allergi medisin

H&H

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Nå er den etterlengtede våren kommet flere steder som også betyr at pollen allergien er i gang for flere. Jeg har ikke tatt en eneste tablett eller spray ennå og legen min er vanskelig å få tak i. Fått time om to uker :o
Finnes det reseptfrie medisiner jeg trygt kan ta i mellomtiden?

Nå er den etterlengtede våren kommet flere steder som også betyr at pollen allergien er i gang for flere. Jeg har ikke tatt en eneste tablett eller spray ennå og legen min er vanskelig å få tak i. Fått time om to uker :eek:
Finnes det reseptfrie medisiner jeg trygt kan ta i mellomtiden?

Jeg spurte jordmor om dette på siste kontroll, hun sa jeg kunne ta zyrtec:)

• Liker
Reactions: H&H
Åååå, tusen takk :) da skal jeg ta det i dag. Går rundt og nyser som en helt, det skal det bli slutt på :D

Det var det første jeg spurte om da jeg gikk inn døra på mandag når jeg var der "du du, zyrteck, ja eller nei" så sjekka hun det opp og ga meg tommel opp:p Så nå er hvertfall min vår reddet, selv om det er litt dyrt.

Det var det første jeg spurte om da jeg gikk inn døra på mandag når jeg var der "du du, zyrteck, ja eller nei" så sjekka hun det opp og ga meg tommel opp:p Så nå er hvertfall min vår reddet, selv om det er litt dyrt.

Det er veldig dyrt. I fjor fant samboer ut at samme boks kosta 10 kr mindre på Rimi(189,-) enn på apoteket(199,-). Håper de ikke har økt det i år ;)

Det er veldig dyrt. I fjor fant samboer ut at samme boks kosta 10 kr mindre på Rimi(189,-) enn på apoteket(199,-). Håper de ikke har økt det i år ;)
Det er dyrt å ha allergi:eek:
What selger de det på rimi? how did I miss that..Kjøper sjeldent reseptfrie ting på matbutikker, kanskje paracet men jeg har ikke sett på utvalget akkuratt:p

• Liker
Jeg har tabletter, nesespray og øyedråper. Legen så helst at jeg drøyde den så lenge som mulig men det er ikke skadelig. Men når jeg hadde behov for de ringte jeg bare legekontoret og sa jeg trengte ny resept og så kunne jeg hente det på apoteket med en gang :D

• Liker
Om dere må ha zyrtec er det billigere når dere får resept (og da snakker vi mye billigere!)

Ja, jeg er enig at resept er MYE billigere, men jeg trenger noe i påvente av legetimen om 2 uker, og da skal jeg få ordna resept ;)

Ja, jeg er enig at resept er MYE billigere, men jeg trenger noe i påvente av legetimen om 2 uker, og da skal jeg få ordna resept ;)

Om du har hatt resept på det før er det vel mulig å ringe legekontoret og få en ny resept bare?

Om du har hatt resept på det før er det vel mulig å ringe legekontoret og få en ny resept bare?
Gjorde det, men fordi jeg vanligvis får utskrevet Aerius tabletter på blåresept hvert år så må jeg inn til kontroll hver gang jeg skal fornye den :( men det ordner seg ;)

Gjorde det, men fordi jeg vanligvis får utskrevet Aerius tabletter på blåresept hvert år så må jeg inn til kontroll hver gang jeg skal fornye den :( men det ordner seg ;)

Jeg skjønner, hadde jo bare hvert mye billigere for deg om du hadde sluppet å vente :)

Det er sant :) blåresepten gikk ut i februar, så det er jeg som har vært treig.

Kjenner til den for min var gått ut når jeg skulle hente før påske så måtte vente til etter påske før jeg fikk ny resept...

Back
Topp