Allerede fødsel på augustforumet!

R_28

Glad i forumet
24uker og rundt 900g !

Når er det man regner at barnet har størst sjangs for å overleve? 24 eller 25 uker?

24uker og rundt 900g !

Når er det man regner at barnet har størst sjangs for å overleve? 24 eller 25 uker?

Fra 24 uker er det som står som standard i bøker i alle fall. Men har 2 venninner som jobber som barselsykepleiere, og de har reddet ned i uke 23.

De prøver ikke før uke 23, utifra hva jeg har forstått. I uke 23 tror jeg de ser an barnet, men etter uke 24 så tror jeg de prøver på alle. Huff, skummelt:( Håper det går bra med babyen og mora..

Kjenner at det er helt utenkelig for meg å skulle føde enda, veldig skremmende tanke om jeg skulle ha født om bare 3 uker..

Jeg jobber på sykehus og er borti en del premature på nyfødtintensiv. Uke 24 er veldig tidlig og mange får dessverre varige skader. Det positive er at barnet er 900 g. Er barna nærme 1 kg så er sjansen større for at det går bra. <3

Jeg jobber på sykehus og er borti en del premature på nyfødtintensiv. Uke 24 er veldig tidlig og mange får dessverre varige skader. Det positive er at barnet er 900 g. Er barna nærme 1 kg så er sjansen større for at det går bra. <3
670g var det visst..

Å nei, så forferdelig. Krysser fingrene for den stakkars babyen.

Back
Topp