"Alle" som tar tidlig UL her inne???

Jeg fikk tidlig UL pga jeg tok gyn.us hos en gynekolog, og da sjekka han like så greit med innvendig UL også. Dette gjorde han sist også. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok gått til ordinær jeg også.

har en grunn for å få mine ul på sykehus å uten kostnader ja. Sist viste vi ikke om "sykdommen" før i uke 14 så da tok jeg privat ul på aleris:)

Ser nå at du ønsket svar på hvorfor. Vel, jeg har ikke hatt noe MA eller SA, men er gravid for første gang. Når jeg går hver dag og lurer på når dette blir til å gå galt, og likevel har råd til å betale 500,- for en tidlig UL, så gjør jeg det. Det er vel neppe bra å gå rundt så stresset over en lengre periode, så da er det likegreit å bare få privat UL og se om det faktisk slår et hjerte der. Jeg skal neste mandag, og jeg kan nesten garantere at jeg blir mye roligere enn nå, hvis jeg får se ett hjerte som slår.

Jeg oppfattet det ikke som kritikk fra TS, men deler heller undringen da det ut i fra forumet virker som om "alle" tar tidlig UL. På samme måte som jeg tidligere skrev et innlegg der jeg følte at "alle" hadde opplevde SA eller MA basert på hva jeg leste på nett.

Det virker nok som om "alle" tar det fordi de skriver om det, naturligvis. 

Jeg har ikke tatt, kommer heller ikke til å ta UL før den ordinære. Jeg er frisk, i god form, er kun 24 (snart 25) år, lever og spiser sunt og har ikke hatt blødninger, smerter, angst eller noe annet som skulle tilsi grunnlag for tidlig UL. Så du er ikke alene! :)
Jeg fikk riktignok tilbud om UL før uke 12 da mannen min har en arvelig genetisk bindevevssykdom, men da jeg spurte legen om hvorfor, og eneste grunn var om vi eventuelt ønsket abort takket jeg nei. Alle barn er velkomne hos oss. emoticon

Jeg forstår dere som har behov for tidlig UL, men synes også det er viktig å vise at flertallet ikke gjør det eller trenger det for å ikke stresse "friske gravide" :)

skapbergenser skrev:
Jeg oppfattet det ikke som kritikk fra TS, men deler heller undringen da det ut i fra forumet virker som om "alle" tar tidlig UL. På samme måte som jeg tidligere skrev et innlegg der jeg følte at "alle" hadde opplevde SA eller MA basert på hva jeg leste på nett.

Det virker nok som om "alle" tar det fordi de skriver om det, naturligvis. 

Jeg har ikke tatt, kommer heller ikke til å ta UL før den ordinære. Jeg er frisk, i god form, er kun 24 (snart 25) år, lever og spiser sunt og har ikke hatt blødninger, smerter, angst eller noe annet som skulle tilsi grunnlag for tidlig UL. Så du er ikke alene! :)
Jeg fikk riktignok tilbud om UL før uke 12 da mannen min har en arvelig genetisk bindevevssykdom, men da jeg spurte legen om hvorfor, og eneste grunn var om vi eventuelt ønsket abort takket jeg nei. Alle barn er velkomne hos oss. emoticon

Jeg forstår dere som har behov for tidlig UL, men synes også det er viktig å vise at flertallet ikke gjør det eller trenger det for å ikke stresse "friske gravide" :)

Jeg har faktisk tenkt mye på deg etter den tråden din om at "alle" har opplevd ma/sa...det fikk meg til å tenke..

Jeg synes det er trist hvis førstegangsgravide her inne blir bekymret fordi ma/sa nevnes så ofte... det er mange av oss som har hatt ma/sa og som snakker mye om våre bekymringer i forbindelse med svangerskapet. Jeg mener ikke at vi ikke burde snakke om det, misforstå meg rett! Tror kanskje vi som har opplevd å miste har stort behov for å dele bekymringer og erfaringer, MEN jeg håper at det ikke fører til bekymring hos folk som ikke har noen grunn til å være det!   

Tenk så mange som får barn uten noen komplikasjoner, og som ikke har opplevd ma/sa, det er jo det man må ta utgangspunkt i  graviditet skal egentlig være en spennende tid fylt med glede og positivitet, og jeg synes dere som ikke har opplevd ma/sa er så heldige som har mulighet til å nyte dette fullt og helt uten den lille stemmen i bakhodet som sier "enn hvis".... bare kos dere, og ta utgangspunkt i at alt kommer til å gå kjempefint, for det gjør det mest sannsynlig!!  

Melkeplett skrev:

Jeg har faktisk tenkt mye på deg etter den tråden din om at "alle" har opplevd ma/sa...det fikk meg til å tenke..

Jeg må bare si at selv om jeg laget den tråden for en stund siden går jeg ikke rundt og bekymrer meg hele tiden, bare undret meg litt. Men setter pris på slike nyanserte og fine svar fra dere som har opplevd det!  

Back
Topp