Alle som sliter med matallergi *TIPS*

*FruM*

Elsker forumet
Min bror sliter med matallergi, og mamma har brukt UTROLIG mange timer, forsøk og krefter på kjøkkenet for å finne mat han kan spise. Han kan ikke ha mel, melk, soya, nøtter, skalldyr, fisk... Bare for å nevne noe! Hun har derfor måtte snu på hodet for å finne løsninger for han. Jeg synes det er så synd at ikke flere kan få glede av alt hun har samlet sammen, så jeg har gitt henne en gave, en matallergiblogg som hun kan fylle med alle oppskriftene hun har samlet og laget selv (hun har oppskrifter på ALT liksom, fordi hun har alltid prøvd seg frem til hun klarer det slik at min bror alltid skal ha det samme å spise som oss)

Sliter du, et familiemedlem eller noen andre du kjenner med matallergi? Spre ordet, og del min fantastiske mamma sin nye matallergiblogg:

www.utenalt.com

Tusen takk :) Denne skal jeg titte på siden jeg lever ett liv uten alt.

strikketrollet skrev:
Tusen takk :) Denne skal jeg titte på siden jeg lever ett liv uten alt.

Uff, slitsomt... Sliter selv litt med melk men ikke annet enn at jeg klarer å leve med det! 

Så fint! Mitt lille knøtt ser ut til å reagere på melk og egg så langt, håper hun vokser det av seg, men skal legge bloggen i mine favoritter likevel  

Leelu skrev:
Så fint! Mitt lille knøtt ser ut til å reagere på melk og egg så langt, håper hun vokser det av seg, men skal legge bloggen i mine favoritter likevel  

Får håpe hun vokser det av seg :)
Både jeg og broren min har vokst det på oss!

jvi har ikke noe matallergi her i huset, men har noen i familien med glutenallergi og litt sånn forskjellig og har sett hvor vanskelig det kan være og hvor gjerne man har lyst til at barna skal få det samme som de andre...

så jeg ville egentlig bare gi litt skryt til mammaen din her jeg, så flink hun er/har vært, det var en fin blogg

Så bra. Denne skal legges under favoritter. Er selv alergiker, så er greit med inspirasjon innimellom :)

delphi skrev:
jvi har ikke noe matallergi her i huset, men har noen i familien med glutenallergi og litt sånn forskjellig og har sett hvor vanskelig det kan være og hvor gjerne man har lyst til at barna skal få det samme som de andre...

så jeg ville egentlig bare gi litt skryt til mammaen din her jeg, så flink hun er/har vært, det var en fin blogg

Mamma er fantastisk og jeg beundrer SÅ den utholdenheten hennes! Dere skulle bare VIST hvor mye hun har brukt av tiden sin på kjøkkenet. Det er så ufattelig mange timer at dere vil ikke tru det en gang... Helt vilt! :) Derfor er det jo bra om flere får nytte av det :)

Hun la akkurat nytt innlegg om en kjempe god kyllingrett med potetgull :)

Tusen takk!
Har melkealergi og har også vokst det på meg.
Fikk det vel ved 10 års alder og har da snart hatt det i 20 år...
Så vet hvor vanskelig det er med mat og sånne ting.
Har også alergi mot tomat.
Så sliter litt med middag for å si det sånn...

Men skal virkelig sjekke ut bloggen til mora di! :D

MorTilOliverogMarkus skrev:
Tusen takk!
Har melkealergi og har også vokst det på meg.
Fikk det vel ved 10 års alder og har da snart hatt det i 20 år...
Så vet hvor vanskelig det er med mat og sånne ting.
Har også alergi mot tomat.
Så sliter litt med middag for å si det sånn...

Men skal virkelig sjekke ut bloggen til mora di! :D

Uff, hørtes slitsomt ut!
Er glad jeg ikke sliter så mye med det... Sliter litt med melk bare, og det holder for meg ass! Igår reagerte jeg på lasagne... Det har jeg aldri gjort før. Blir bare "værre" og ikke bedre akkurat.

så flott, tusen takk ingen her som sliter, untatt sambo som ikke tåler frukt, men det kan man fint leve med.. men har en niese,nevø og svigerinne(alle i samme hus) som har gluten og laktoseallergi, så greit å ha noen oppskrifter på kaker til bursdager som alle kan spise

Jafseslafsaslappfis skrev:
så flott, tusen takk ingen her som sliter, untatt sambo som ikke tåler frukt, men det kan man fint leve med.. men har en niese,nevø og svigerinne(alle i samme hus) som har gluten og laktoseallergi, så greit å ha noen oppskrifter på kaker til bursdager som alle kan spise

Oi, ja da har du jo noen å ta hensyn til! :) 
Er faktisk utrolig mange, og flere og flere synes jeg som får matallergi - desverre.

Beklager sent svar...

Back
Topp