Alle skal ta på magen min!

Desember2016

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Bare MÅ få ut litt frustrasjon her!
Nå jobber jeg innen helse og omsorg,veldig trivelig og sånt men det er nå kommet så langt at magen min får ikke være i fred!

Høres sikkert litt kjipt og teit ut men det er liksom alltid noen som bare MÅ ta på magen min! Nå er det jo 'bare å si ifra' men det er ikke så lett å si ifra til kollegaer som man i bunn og grunn ikke har noe 'forhold' til!

Flere som er plaget med at det alltid er noen som bare MÅ ta på magen deres,og gjerne flere ganger i løpet av en dag?
Er det bare jeg som syns det er ubehagelig/ rart at andre bare tar seg til rette?

Skal jo sies at jeg er 33uker nå,så det vises veldig godt.Men når man får høre alle disse historiene om hvor stor den og den var når de var så langt på vei,og hvor liten min mage er i forhold til deres da blir man liksom litt trist. Så har funnet ut at man bare må si; men nå var jo ikke jeg så stor da jeg ble gravid da,og ingen svangerskap er like og heller da ingen mager som er like.

Har bare opplevd at folk jeg kjenner godt som familie og venner har tatt på magen min. Ingen på jobb eller andre bekjente som har gjort det så kan ikke dele frustrasjonen med deg men høres jo litt rart ut at så mange vil ta på magen din. Men du får bare prøve å tenke at de kun gjør det med gode intensjoner evt så må du nesten bare si fra tror jeg :)

Sniker her.
Jeg syntes det var et problem sist jeg var gravid, og ser ikke frem til at andre skal ta på meg igjen. Jeg må bare stole på min naturlig avvisende aura, og når det ikke nyttet så først satte jeg et hissig blikk i dem, og hvis det ikke nyttet så sa jeg bare ifra og gikk vekk.
Hvis du vil ta en mer humoristisk fremgangsmåte så kan du jo legge din hånd på deres mage og spørre hvor langt de er på vei da :)

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv.... Har dessverre absolutt ingen råd:(

Jeg har ingen råd. Men jobber også i helsevesenet og møtte mange mennesker hver dag. Og jeg fikk en enorm mage i forhold til resten av kroppen som holdt seg normal. Jeg brydde meg ikke så mye om at de tok på magen, men hørte nesten hver dag: oj! Skal du ha tvillinger eller? Det likte jeg ikke like godt.

Er jo greit at folk har lyst til å kjenne,men føler ikke at det er greit å gjøre det uten å spørre. For noen uker siden kom det en dame som jeg har sett og snakket med 3ganger å bare strøk på den. sto liksom bare der å var litt paff.
Får vell bare holde ut de siste 4ukene til man går ut i perm. For om de tror at baby skal sparke når de tar på den tar de veldig feil. :P Mini sparker aldri når noen andre tar på magen min :P

Jeg synes bare det er koslig når folk tar på magen jeg :) det føles som de gir oppmerksomhet til jenta i magen, og det synes jeg er fint <3

Ingen som tar på magen min, ikke en gang mannen min. Så må be folk om å gjøre det når hun er ekstra livlig el. Så har ingen råd.

Det er den andre veien til meg. Jeg er nesten fornærmet over hvor lite de i familien og de rundt meg tar på magen min :-\
Utenom mannen min er det bare 4 personer jeg husker har tatt på magen min og det bare en gang.
Kan jo heller ikke gå rundt å spørre folk om å ta på magen min :-P

Sniker fra november og skjønner frustrasjonen din. Synes ikke det er greit at folk man ikke har noe forhold til skal ta på kroppen din uten å spørre om lov. Jeg har heldigvis ikke hatt så store problemer med det i svangerskapet, men opplevd et par ganger at villt fremmede mennesker har forsøkt å ta på magen. I det ene tilfellet rakk jeg ikke avverge det, men i det andre la jeg bare mine egne hender over magen og tok et skritt bakover slik at hun ikke nådde fram mens jeg fortsatte å prate. Hun ble litt flau og trakk hendene til seg og det var tydelig at hun tok poenget. Det jeg imidlertid har slitt med er kommentarer på magestørrelsen. Iflg folk har jeg "liten mage", hva nå det enn betyr, og det har irritert meg grenseløst at folk ikke slutter å diskutere størrelsen på magen min hver gang de ser meg. Til folk har jeg bare sagt at "husk at alle mager er forskjellige ettersom hvordan babyen ligger, hvor høy man er, om man har fått barn tidligere" etc og stort sett har alle nikket samtykkende og gått tilbake til å prate om noe annet. Til de som rett og slett ikke har tatt hintet, har jeg til slutt sagt at gravide synes ikke det er noe hyggelig at kroppene deres blir diskutert opp og ned og at dette er like uhøflig som å diskutere om ekspeditøren på butikken har lagt på seg. Heldigvis er det ikke ofte jeg har måttet gå så drastisk til verks, men hvis det virkelig plager deg, og spesielt hvis det er de samme personene som kommenterer igjen og igjen, så kan du jo prøve å se om det hjelper. Bare vær forberedt på at noen kan bli litt snurt :P

Jeg personlig synes det er koselig, men kan forstå at andre synes det er ubehagelig.
Tror de fleste mener det vel, hvertfall slik jeg opplever det. De gleder seg på en måte over livet i magen og synes det er fascinerende og flott!

Jeg er enig i at å kommentere at magen er for stor eller for liten er litt unødvendig. Jeg har hele tiden fått høre at magen er stor. Kjenner jeg ikke bryr meg så mye om det.. Den er som den er og jeg får ikke gjort noe fra eller til :)

Synes selv bare det er koselig at folk vil kjenne på lille i magen. Men foretrekker at folk spør om lov først da!

Men jeg skjønner godt at noen synes det er ubehagelig. Tror nok jeg likte det mindre sist svangerskap enn denne gangen. Jeg føler magen liksom er babyen "sin", så jeg føler ikke så veldig på dette med intimgrenser. Når det er sagt så driver jeg jo nærmes å beføler rumpa til folk når jeg står i kø, fordi jeg ikke helt skjønner omfanget av meg selv for tiden:laughing025

Sjønner hva du mener, og er utrolig glad for at de aller fleste spør her før de tar på. Merker jeg skvetter til og blir ukomfortabel når folk bare tar seg tilrette. Tenker som så at det er jo ikke så mange tilfeller av den situasjonen, så jeg overlever jo :-)
Det jeg derimot syntes er ille er "bedrevitende" folk.. De som har vært gravide før og bare vet hvordan enn skal takle hver og enkel situasjon, og hva som er best for babyen og kroppen min.

Jeg har ikke hatt dette problemet blant voksne i alle fall. Jobber i barneskolen så der har jeg blitt klemt og klappet på flere ganger om dagen, men har bare sagt i fra om jeg synes det ble for mye. Voksne tror jeg kanskje leser meg mer fordi jeg alltid har vært og er en person som holder andre litt på avstand så tror det ville blitt veldig rart om folk bare begynte å ta på magen... Vet dessvere ikke hva som funker, annet enn å prøve å si fra, men som du selv sier, så er det slett ille lett... Synes mange ganger det er like ille når folk hele tiden vil prate om det, er noen som skal spørre og vite alt mulig privat. Jeg enten tuller det bort eller skifter samtaleemne..

Jeg bryr meg ikke. Jeg synes bare det er morsomt, men så er vi forskjellige ;)
Grunnen til det er morsomt, er fordi jeg hadde mage eller bilringer før jeg ble gravid. Så jeg tenkte som så i begynnelsen: " jaja, ta bare du på flesket mitt" og lo innvendig :p
Det som virkelig tok kaka var når vi akkurat hadde offentliggjort det på FB og ei dame kom bort til meg i butikken og strøyk meg på bilringen under puppene.... og jeg var bare 12 uker på vei *lol* :p

Synes også det er ubehagelig at andre skal ta på magen, selv når det er familie. Begynner å bli vant til det nå, men utenom meg selv er jeg kun 100% komfortabel med at barnefar tar på magen min :)

Jeg trodde dette skulle bli et problem, men her er det kun samboer som tar seg tilrette :) Tror d hadde plaget meg litt også hadde magen blitt allemannseie...

I dag er faktisk første dagen magen har fått vært i fred når jeg var på jobb,så skulle nesten tro det var noen som hadde tipset de. ;) hehe.
Men som noen skrev,når alle de som alt har fått barn kan fortelle hvordan kroppen er,blir og burde være og ikke minst magen som ikke akkurat vokser lynraskt over natta.
Men idag var det faktisk ei som sa at magen hadde blitt større siden sist (hun så meg vell før helga) så da mått jeg bare si at nei da ikke vokst så mye bare stressa liten huleboer. Da blir magen kjempe hard,og da er det bare å sette seg!og da blir jo magen større når han krøller seg sammen.

Back
Topp