Alle med flaskebarn, ang nattmat.

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Når sluttet barnet ditt med flaske på natta??

Min første sluttet av seg selv ved 5 månder.
Men minste mann holder på ennå[:-][&:]
Er så dritt lei av å opp å varme flaske når han straks er 10 mnd.
Er det virkelig nødvendig?

Men han skriker jo så gæli, når jeg bruker for lang tid for å varme den, så lurer på åssen det skal bli hvis vi slutter med den[&o]
Noen tips??
 
hmm.. han har jo ikke behov for flaska på natta lengre nå da.. Det fikk vi beskjed om på 5mnd's kontrollen.. Så skjønner godt du er lei[8D] Men enn om du lager melka tynnere og tynnere, helt til det nesten bare er vann i flaska? For da blir han jo ikke vant til å bli mett på natta lengre.. Var det jeg gjorde iallefall[:)]
 
Her hadde vi nattmating til de var rundt året...[8|]
 Og innimella fikk snuppa også,om hun våknet når lillebror skrek, vi valgte liksom letteste utvei...  Heller litt melk på flaska så de la seg ned og sov igjen med en gang,framfor at de skulle hyle og skrike og holde hverandre våken i timesvis når vi skulle opp og på jobb dagen etter. 
Men ble gradvis mindre og mindre, og tilslutt kuttet de ut selv og sov hele natta. [:)]
 
Men er enig i at de ikke hadde BEHOV for nattmat etter de var 6-7 mnd. [;)]
 
Men vi hadde melkepulver i flaska, kokt vann på termos, og blandet bare kokt og kaldt vann rett på flaska så var den ferdig på 123. Har bad rett ved soverommet [;)]
 
Han var ikke mer enn 5-6 uker, da sov han hele natten gjennom og sluttet av seg selv [:)]
 
ORIGINAL: lomo

må bare spørre hva som defineres natt [&:]er 5.15...tiden natt eller tidlig morgen???

 
Det ville jeg kalt tidlig morran, men det er nok siden vi må stå opp på den tiden når jeg har morgen skift på jobb[8D]
 
Da jeg var oppe i 12 matinger om natten (6 matinger hver) så sa jeg stopp! Null mere mat på dere[8D][:D]
Da var dem ca 5 mnd...
 
sluta med natt mat da ho var 7mnd ca men nå sov ho aldri runt for det..men ho fikk flakse me beiola før ho la seg og våkan ho natta fikk ho vann på flaska..
 
Hmm, ser ut til av vi bare må bryte av den nattmatinga.
Men han er små spist liten gutt, flaskene er på 180ml og han legger igjen alt fra 0-40ml.

Frokost: Liten skål grøt og vann
Lunsj: Flaske
Middag: 1/2- 1 middagsglass.. Spiser ALDRI hele glasset.
Før kveldsmat: En skål grøt, (halv sånn Ikea plastskål hvis dere vet åssen dem ser ut)
Kveldsmat klokken 19: En flaske med grøtpulver oppi.. Tykk velling på en måte.

Noen ganger bytter vi ut lunsj flaska med brødskive.

Men han spiser ikke mye når han først skal ha mat, det som er slitsomt.
Så da føler jeg at han virkelig trenger nattflasken, men er såååå slitsomt nå. (da tømmer han 200ml på null komma nix)
Ihvertfall nå som sambo har fått seg ny jobb, å vil være litt uthvilt å klarer å prestere å gi sitt MAX på jobb liksom.
Han våkner alltid når Adrian skal ha mat.
 
ORIGINAL: L Iny

Hmm, ser ut til av vi bare må bryte av den nattmatinga.
Men han er små spist liten gutt, flaskene er på 180ml og han legger igjen alt fra 0-40ml.

Frokost: Liten skål grøt og vann
Lunsj: Flaske
Middag: 1/2- 1 middagsglass.. Spiser ALDRI hele glasset.
Før kveldsmat: En skål grøt, (halv sånn Ikea plastskål hvis dere vet åssen dem ser ut)
Kveldsmat klokken 19: En flaske med grøtpulver oppi.. Tykk velling på en måte.

Noen ganger bytter vi ut lunsj flaska med brødskive.

Men han spiser ikke mye når han først skal ha mat, det som er slitsomt.
Så da føler jeg at han virkelig trenger nattflasken, men er såååå slitsomt nå. (da tømmer han 200ml på null komma nix)
Ihvertfall nå som sambo har fått seg ny jobb, å vil være litt uthvilt å klarer å prestere å gi sitt MAX på jobb liksom.
Han våkner alltid når Adrian skal ha mat.

kan du ikke prøve om han vil ha grøt p melk te frokost?
og brød mat te lønsj
eller gi han brød å melk/veling te kvelds mat?når elger ha nseg om kvleden?kanskje gi han en flaske like før han leger seg og ikke la han få noe mat,frukt,grønsaker melom måltidene men til måltider
ho mi var små spist så ho fikk frkukt/grønsaker evt kjeks etter måltide i stede for å få noe melom måltide
 
Uff, høres slitsomt ut ja! Hun her slutta med nattmat for 3 uker siden, dvs ganske nøyaktig 3 måneder gammel [:)]
Spiser i 23 tiden og våkner for mat igjen mellom 7 og 9 en gang.
 
Jeg får stappe i han så mye mat han klarer i kveld, så får han bare skrike i natt/morgen tidlig til han såvner av seg selv. ( men med trøst å sånn seff)
Så får vi håper han skjønner hitet å såver over neste natt.[:D]
Men kommer nok til å ha en flaske klar i tilfelle han IKKE skjønner hva vi vil fram til, å han raser i lang tid.

Men takk for tips alle sammen.
Får bare håpe Adrian skjønner at det ikke kommer til å funke så mye lenger.
Tror det har blitt en vane for han også, for han har fått 1 flaske på natta siden dag 1.
 
ORIGINAL: dingdong

Mer mat på dagen [;)] en så stor gutt skal fint greie seg uten mat på natta. Min fikk ikke mat om natta lenger fra han var 4,5 mnd. Litt protest første natta men aldri noe mer [:)]


Babyer har behov for nattmat til de er minimum 6 mnd gamle, og da kan man kun kutte ut hvis de spiser nok fast føde på dagen..Selvfølgelig, hvis de sover natta gjennom uansett skal man jo ikke vekke dem for å gi det. [;)]
 
sluttet av seg selv ca 3 mnd gammel..
 
Her holdt han på til han var ca et år, men da var mora hans driiiit lei og satte foten ned...[8D] Og det gikk supert det.. Tenkte jeg bare skulle gi han vann istedetfor, men det ville han ikke ha.. Så da la han seg bare til å sove igjen..[8|][:D]
 
Back
Topp