Alle malere: Hva blander dere i malingen for struktur?

OH RLY?

Forumet er livet
Ja det er spørsmålet mitt! jeg har aldri malt noe spes på lerret før, og ble i grunn skikkelig fornøyd med mitt første prosjekt hvor jeg brukte blonder og perler blant annet.

Kan jeg blande med tyntflytende gips for eksempel? Hva annet kan jeg bruke?

Har et lerett som skal over spisestua om jeg blir fornøyd, det er 100x120cm så jeg må bruke litt tid til å samle inspirasjon!
skal gå i isblå, hvitt og kanskje bittelitt sølv(bittelitt) men resten er jeg ikke sikker på

Jeg bruker en paste fra europris. Husker så klart ikke hva den heter nå da..

må på europris i morgen da kanskje [:D] hva gjør den da? har du et bilde du kan vise meg eller en blogg?

ORIGINAL: veni_vidi_vici

De bruker noe som heter modeleringspasta, decoupaste heter den det er bilde av.

Det er en bok jeg kan anbefalle deg å låne på biblioteket, den heter Lag bilder på lerret av vigdis mo johansen.

Ellers så er det en venninne av meg som blander kaffe (filter/kokmalt) med hvit akrylmaling for å få farge og struktur.

oi spennende da, ja må ned på biblioteket i morgen!

niesa mi bruker sparkel først og maler oppå. kjempekult!

Ja har en del sparkel i kjelleren som jeg definitivt skal bruke!

Superinspirert til å rydde ut det ene kjellerrommet nå som skal bli hobbyrommet i familien! Skal bytte barnerommet med hobbyrom når barna blir større da så nå kan jeg virkelig bare slå meg løs hehehehe!

må desverre vaske og støvsuge og styre veldig først da, siden det er vannrett panel + panel i taket og rommet har blitt brukt til å spraylakkere ting tidligere....omg for et strev det skal bli....pluss bytte ut et 30år gammelt vegg til vegg teppe da....wohooh...[8D] kan ikke starte å male det digre lerrettet oppe på stua hvertfall med en aktiv 2åring i hus!

ORIGINAL: veni_vidi_vici

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

Ja har en del sparkel i kjelleren som jeg definitivt skal bruke!

Superinspirert til å rydde ut det ene kjellerrommet nå som skal bli hobbyrommet i familien! Skal bytte barnerommet med hobbyrom når barna blir større da så nå kan jeg virkelig bare slå meg løs hehehehe!

må desverre vaske og støvsuge og styre veldig først da, siden det er vannrett panel + panel i taket og rommet har blitt brukt til å spraylakkere ting tidligere....omg for et strev det skal bli....pluss bytte ut et 30år gammelt vegg til vegg teppe da....wohooh...[8D] kan ikke starte å male det digre lerrettet oppe på stua hvertfall med en aktiv 2åring i hus!

Da er det jo bare og beholde teppet, godt og varm på gulvet og du trenger ikke å tenke hvis du søler på det. Surere å søle på nylagt parket.

Greit å ha planer da, høres ut som det hadde blitt en supert hobbyrom.
det er jo veldig sant da! må støvsuge det 100 ganger for at det ikke skal være astmafremkallende da *fnise*

Jeg bruker sparkel!
Og en del sand, hår (ja, det blir kult), sytråd, ullgarn..
Alt det blir kjempetøft!
Men det er jo litt tidkrevende med alt som skal tørke og sånn da..

jeg har en veninne som blander litt sand i malingen, sand og småstein:) det blir kult syns jeg:)

Ang teppet, så har jeg vært på en runde i div butikker nå for vi vurderer å legge teppe på lekerommet til ungene, og de fleste sier at det er teppene som er ca 20 år gamle som er allergiframkallende, for det var da folk begynte å legge parkett o.l. teppe salget stupte, så teppeprodusentene pøste på med billigtepper for å konkurerre på pris, men disse var av dårlig kvalitet, og får skylden for allergi. De sa at gamle tepper, og nye tepper, ikke er allergifremkallende:) jeg kan selvsagt ikke gå god for denne påstanden, men det sa de ihvertfall i teppebutikken:)

ORIGINAL: lillejente

jeg har en veninne som blander litt sand i malingen, sand og småstein:) det blir kult syns jeg:)

Ang teppet, så har jeg vært på en runde i div butikker nå for vi vurderer å legge teppe på lekerommet til ungene, og de fleste sier at det er teppene som er ca 20 år gamle som er allergiframkallende, for det var da folk begynte å legge parkett o.l. teppe salget stupte, så teppeprodusentene pøste på med billigtepper for å konkurerre på pris, men disse var av dårlig kvalitet, og får skylden for allergi. De sa at gamle tepper, og nye tepper, ikke er allergifremkallende:) jeg kan selvsagt ikke gå god for denne påstanden, men det sa de ihvertfall i teppebutikken:)

okei, jeg fant ut at jeg skal bruke en drøss flytteesker å legge utover gulvet å gaffateipe de sammen jeg, så slipper jeg gulvteppet, og slipper å tenke på å søle [8D] tross alt så skal ikke dette gulvet takes vare på så da er det ikke så farlig. Rommet skal pusses opp om et par år uansett. spørs om jeg kommer til å grunne det minst ett lag når sambo kommer hjem, får se hvor mye maling vi har igjen etter stuerunden!

Back
Topp