alle klar med navn?

Bkno88

Blir kjent med forumet
Kjenner eg stresser litt no. 11 dager til termin og har ikkje navn til lillegutt. Har dere klar navn?

Vi hadde ulike forslag klar. Sa at innen 24t så skulle den få navn.

Navnet ble noe annet enn forslagene. :)

Vi vet ikke om det er jente eller gutt, så tror ikke baby får navn før h*n er født:) :P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi hadde to alternativ, bestemte oss ikke før dagen etter hu var født...:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

To uker til termin, og vi har ikke peiling på navn.. :/
De jeg liker best heter min lillebror (Henrik) til mellomnavn, og kusinen min sin unge heter det andre(Vegard) (ikke at vi har noe særlig kontakt med de men likevel :p)
Så jeg er stuck. Mannen liker Johan - men det klarer jeg ikke helt og bli komfortabel med. Er liksom en annen stil enn storesøsters navn, og det er litt vanskelig å si/rope på :p
Stakkar lille navnløse gutt ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har hatt navn siden før oul, jeg visste det var jente, det kunne ikke være noe annet, jeg var bombesikker..;)

Navnet har en helt spesiell betydning for meg, og siden jeg følte såå sterkt at det var "henne" som hadde kommet i magen for å bli, så var det ingen tvil rundt navnet heller:)

Begge "kvinnene" over meg har gått bort, mormor og mamma, mormors favorittblomst var liljekonvaller, hun snakket mye om disse ørsmå klokkene, så hvite, rene og uskyldige, men likevel så livsfarlige, så i begravelsen hennes skulle jeg lese et dikt, "Liljekonvallene", men måtte få hjelp av tante, det ble litt tøft.. Mamma elsket liljer, hun hadde stooore, rosa liljer i hagen, og i nesten hver eneste oppsats og bukett i bisettelsen hennes var det liljer, så det var nok fler som hadde fått med seg hennes elsk til liljer:)
Jeg har alltid vært så veldig fascinert over vannliljer, på alle bilturer fra jeg var lita jente, så har vi måttet stoppe ved alle mulige vann hvor det har vokst vannliljer, bare så jeg fikk se.. Fikk jo aldri plukke, for det første er de alltid for langt unna, for det andre vil de dø etter kort tid, derfor måtte de beundres i naturen, å det gjorde det hele så trolsk og uoppnåelig..

Sorry for lang avhandling, men det forklarer iallefall det litt spesielle navnevalget:
Lilje Martine<3
Pappa'n hennes heter Martin, så da har hun et sterkt navn fra begge sider:)

Vi har hatt navn siden før oul, jeg visste det var jente, det kunne ikke være noe annet, jeg var bombesikker..;)

Navnet har en helt spesiell betydning for meg, og siden jeg følte såå sterkt at det var "henne" som hadde kommet i magen for å bli, så var det ingen tvil rundt navnet heller:)

Begge "kvinnene" over meg har gått bort, mormor og mamma, mormors favorittblomst var liljekonvaller, hun snakket mye om disse ørsmå klokkene, så hvite, rene og uskyldige, men likevel så livsfarlige, så i begravelsen hennes skulle jeg lese et dikt, "Liljekonvallene", men måtte få hjelp av tante, det ble litt tøft.. Mamma elsket liljer, hun hadde stooore, rosa liljer i hagen, og i nesten hver eneste oppsats og bukett i bisettelsen hennes var det liljer, så det var nok fler som hadde fått med seg hennes elsk til liljer:)
Jeg har alltid vært så veldig fascinert over vannliljer, på alle bilturer fra jeg var lita jente, så har vi måttet stoppe ved alle mulige vann hvor det har vokst vannliljer, bare så jeg fikk se.. Fikk jo aldri plukke, for det første er de alltid for langt unna, for det andre vil de dø etter kort tid, derfor måtte de beundres i naturen, å det gjorde det hele så trolsk og uoppnåelig..

Sorry for lang avhandling, men det forklarer iallefall det litt spesielle navnevalget:
Lilje Martine<3

Her er navnet nokså spikret, vi må bare se han for å være helt sikre. Fornavnet blir etter hans oldemor som gikk bort under min graviditet (uten kvinneendingen) og det andre fornavnet er et vi viderefører i 6. Generasjon (fra min tippolderfar og ned).

Vi har noen alternativ og et favoritt navn, venter til vi ser henne før vi bestemmer oss :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi hadde det klart i fra uke 30. Og gutta begynte å bruke det med en gang!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Lilje Martine<3

Fikk tårer i øynene jeg nå! Nydelig navn med mening!

Har hatt egentlig hatt guttevavnet klart siden minstejenta ble født for snart 4 år siden. Har prøvd å ikke si det til så mange, for vi vil gjerne se gutten før vo bestemmer oss!

Jeg blir satt i gang i dag, og her er vi ikke i nærheten av å ha navnet klart!
Og siden vi skal bestille ferietur når han er født, må vi ha et navn:p

Det er forresten mannen som sliter. Jeg selv har ingen klare favoritter, men blir egentlig med uansett hvilket navn det blir.

Vårt forrige barn hadde 2 alternativer inntil fødselen, det var gjort på 30sek å velge etter at hun kom ut. Er noe med at de skal passe navnet. Vi tror vi har navnet klart nå, men har noen alternativer i tilfelle vi føler det blir feil når han kommer ut. Men tenker nok at han skal slippe å være navneløs i så mangen timer (eller minutter) etter fødsel.

Vi har forresten bare dette ene navnet, så hvis det ikke passer er vi skikkelig stucked..! :p Ikke blitt enige om noe annet de siste 15 mnd, kan bli meget interessant ;)

Vi har forresten bare dette ene navnet, så hvis det ikke passer er vi skikkelig stucked..! :p Ikke blitt enige om noe annet de siste 15 mnd, kan bli meget interessant ;)

Hihi.. Klart det passer! Det må det jo gjøre ;-)

Her var navnet klart siden positiv test egentlig, for jeg bare visste at vi skulle få gutt :P Og jeg har alltid likt Sebastian veldig godt, og gubben ble med på det med en gang :P Var værre med jentenavnet, men ble nå enige der te slutt også :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg har navn klart. Bestemte oss vell egentlig i løpet av en uke eller to etter vi fikk vite kjønn. Kjempe fornøyd med navnet og ikke verst at dette var det eneste navnet som falt i smak for oss begge. Er ikke redd for å ombestemme meg når jeg ser han for jeg føler mennesket skaper navnet, etterhvert så hører man ikke navnet bare lyden på en måte hehe

Back
Topp