Snart ett år og status på kreftreisen
I dag var vi på besøk i barnehagen. Minstemann fyller ett år søndag om to uker, og begynner i barnehage etter påskeferien. Det er utrolig å tenke på hva slags år vi har hatt, sammenlignet med hva vi så for oss på denne tiden i fjor.
Jeg er ferdig med cellegift og operasjon. Var hos kirurgen i dag for å få tilbakemelding etter operasjon. Heldigvis fikk vi de beste nyhetene vi kunne få. Det var ikke noe levende kreft igjen i det som ble operert ut. Cellegiften har hatt maksimal effekt og jeg havner i den gruppen som får de beste prognosene.
Frykten for tilbakefall er likevel noe jeg alltid kommer til å ha hengende over meg. Tilbakefall er dessverre som regel med fjernspredning og jeg ville fått en uhelbredelig diagnose. Så det er klart jeg er livredd for det. Men i følge protokollen, behandlingen og resultatene jeg nå har hatt, så er det rundt 90 % sjanse for at dette skal gå bra. Og det må det bare gjøre. Jeg ønsker så utrolig sterkt å få se de tre jentene mine vokse opp
Det gjenstår tre uker med stråling, som jeg skal gjennom i april. Så vi er ikke helt i mål enda, men jeg tror det verste er forbi. Å få tre barn på 4,5 år og en brystkreftdiagnose har virkelig vært tøft. Men vi er også mektig imponert og rørt over hvor mange som har stilt opp og heiet på oss. Både familie, venner, nære og fjerne. Håper jeg har et langt liv å gjengjelde kjærligheten på.
Minstemor utvikler seg raskt om dagen. Syns hun er veldig med sosialt, og har begynt å få noen ord og er veldig lett å «kommunisere» med. Hun tør å kreve sin plass og kjempe for sine leker, som er viktig når man er yngst av tre. I tillegg har hun blitt ganske stødig på å stå og gå langs møbler nå. Er spent på når de første skrittene kommer. Føler de kan komme ganske snart. Eller at det plutselig tar laaaang tid. Gleder oss over den siste tiden med henne, før hun begynner i barnehagen. Rart at siste permisjon og babytid snart er forbi. Men vi er også klare for mer selvstendige barn og en litt enklere (forhåpentligvis) tid fremover.
Ønsker alle her inne alt godt