Alle gode ting er tre?

27+2

I dag var vi hos jordmor. Alt stod bra til, hjerterytmen lå på 142 slag i minuttet og sf-målet var fint. Godt å se at lille vokser som hun skal! Fikk også greie på at hun ligger i seteleie, men skrått nedover - altså har hun hodet rett under høyre puppen min. Veldig morsomt å vite, da jeg så og si alltid kjenner spark på venstre side av navelen! :D Etter at jeg kom hjem fra jordmortimen har det også vært ekstremt mye liv. Hele ettermiddagen og kvelden har det vært skikkelig fest inne i magen, og det synes virkelig godt utenpå! Veldig gøy å se, og jeg har i tillegg fanget flere på film, så nå har både kommende tanter, besteforeldre og oldeforeldre fått se :) Og gjett om de er stolte! Fikk en fantastisk kommentar fra samboer sin farmor, da hans søster viste henne den ene videoen: "Tenk for en heldig unge som er så velkommen". For ja, det er hun virkelig! ❤️
 
29+3

Siden sist har vi vært på 3D ultralyd hos Oslo jordmor og ultralydklinikk. Virkelig en fin opplevelse! Den første gangen vi dro dit (01.08) lå hun med hodet og ansiktet innover, så det var litt vanskelig å få noen bra bilder. Vi fikk derfor komme tilbake i dag, og selv om hun ikke var helt samarbeidsvillig i dag heller fikk vi noen virkelig fine bilder og filmer. Hun har tydeligvis fått sine fars fyldige lepper og bollekinn, og det er helt fantastisk å se hvordan hun ligger og nyter tilværelsen i magen. ❤️

Termin :
26. oktober
På vei / trimester : 29+3 / 3. trimester
Igjen til termin : 77 dager
Neste kontroll : Neste kontroll blir tirsdag 23 august. Da skal vi til jordmor, og også på fødsels- og foreldreforberedende kurs på helsestasjonen.
Kjønn : Fått bekreftet enda en gang at det er ei lita jente inni magen ❤️
Navn : Elida!
Utålmodig : Begynner å bli litt utålmodig nå faktisk. Veldig sliten om dagen, og ser ikke akkurat frem til 7 uker til på jobb. :sorry:
Innkjøp : Har bestilt stellematte, madrass til bedside crib og babycall som bare ligger og venter på butikken akkurat nå. Ellers har vi fått inn en lenestol til babyrommet, og vi skal på IKEA i morgen for å kjøpe seng :rolleyes:
Mammaklær : Ingen flere innkjøp her.
Søvn : Sover fryktelig dårlig om dagen. Sovner aldri, og våkner mange ganger i løpet av natten. Akkurat det er ikke unormalt til å være meg, da jeg lett sovner igjen, men sliter virkelig med at jeg aldri klarer å sovne inn..
Vektøkning : +6 kg.
Har magen begynt å vise : Jada, ingen tvil lengre nå ;)
Hevelser og vann i kroppen : Merker litt i bena/anklene kanskje, etter en lang dag på jobb, men ikke noe nevneverdig.
Strekkmerker : Tror ikke det har kommet noen flere enda.
Babyrom : Fått inn en lenestol, også kommer det mer i løpet av de neste dagene. Tråler nettet etter inspirasjon om dagen, men gleder meg veldig til vi får alle de store møblene på plass, slik at jeg/vi virkelig kan begynne å få detaljene også i orden.
Sulten : Spiser nok litt for lite i forhold til det jeg egentlig burde. Er forsåvidt ganske sulten, men har litt dårlig matlyst.
Craving : Ingen spesielle.
Plager : Noe bekkenløsning, men denne har faktisk blitt en del bedre de siste dagene. Nå er det mest kynnere, vondt i korsryggen og en generell følelse av å være "stappa" jeg går rundt med. Ikke spesielt behagelig det heller..
Tungt : Nja, kanskje litt?
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Nei, men er generelt litt uvel fra rundt halv ti - halv tolv om dagen. Tung start på jobb hver dag..
Ser frem til : Å lære lille jenta vår å kjenne enda bedre ❤️
Savner du noe : Nei.
Sykehusbagen : Nei.
Hodet ned : Ja, hun har ligget med hodet ned de to siste gangene vi har vært på 3D ultralyd.
Høygravid : 37 dager til nå! Tiden går så fort!

29.JPG
 
Ukene bare løper avgårde, og godt er det, for nå lengter vi virkelig etter jenta vår :)


Termin :
26. oktober
På vei / trimester : 36+2 / 3. trimester
Igjen til termin : 29 dager
Neste kontroll : Tirsdag 4. oktober, altså om én uke.
Kjønn : Jente
Navn : Elida ❤️
Utålmodig : Enda mer utålmodig nå ja. I første omgang til permisjonen starter, som er akkurat en uke til i dag, men også til hun kommer. Veldig spent på hele forløpet, og klarer ikke helt å forberede meg på det. Samtidig ser jeg veldig fram til det, og håper at jeg får en god opplevelse :)
Innkjøp : Nå mangler vi egentlig bare lammeskinn, og noen klesplagg - ellers har vi stort sett alt vi trenger.
Mammaklær : Ikke kjøpt noe mer - kun ammeplagg, som i ammetopp og amme-BH.
Søvn : Sover overraskende bra om dagen! Våkner mye for å snu meg, men sovner fort igjen. Må også opp 1-2-3 ganger for å tisse, men ikke noe særlig plaget utover det!
Vektøkning : +8 kg.
Har magen begynt å vise : Kommer ikke unna den nei. Syns likevel ikke den har blitt så stor som jeg kanskje forventet, men jeg skal ikke klage på det.. :)
Hevelser og vann i kroppen : Ikke noe særlig, egentlig.
Strekkmerker : Ingen flere.
Babyrom : Det er faktisk helt klart nå! Og vi er superfornøyde :) ❤️
Sulten : Matlysten er ikke på topp, så spiser nok mindre enn jeg kanskje burde.
Craving : Mye større søtsug nå enn tidligere i svangerskapet! Sjokolademelk er også veldig godt om dagen!
Plager : Noe bekkenløsning, vondt i ryggen, noe halsbrann, og kvalm/uvel om natten/morgenen - også må jeg tisse HELE tiden!!
Tungt : Ja, begynner å bli tungt og er veldig sliten. Spesielt tungt å ikke kunne sitte oppreist, fordi hun enten presser seg opp i ribbeina eller fordi jeg føler at jeg ikke får puste :p
Noe som gjør deg kvalm eller dårlig : Hvis det går for lang tid mellom måltider blir jeg gjerne kvalm og dårlig.
Ser frem til : Å bli ferdig! :p Kommer nok til å savne magen, men gleder meg noe enormt til å møte lillemor nå ❤️
Savner du noe : Tja, å ikke føle meg så "stappa" hele tiden.
Sykehusbagen : Begynt å pakke den i dag faktisk!
Hodet ned : Ja, og mistenker at hun har festet seg også, siden bekkenet har blitt vesentlig mye bedre de siste to dagene :)
Høygravid : Veldig høygravid nå ja!

ImageUploadedByBV Forum1475006806.913473.jpg
 
Last edited:
Back
Topp